Hvor skal fødekassen placeres?

Vores hun kat venter killinger, det er ikke et planlagt kuld, og vi ved derfor ikke den korrekte dato for termin. Har lavet en fødekasse til hende, men er itvivl om hvor jeg bør stille den? Og kan jeg evt bare flytte den når fødslen går igang og hun selv vælger et sted?
I øjeblikket står den under trappen i vores stueetage(hus i 4 plan inkl. Loft). Det er her hun opholder sig mest sammen med os. Hun kommer stældent i Vores soveværelse,eø men jeg har lidt planer om at gøre værelset ved siden af vores til hendes og killingerne, vil hun acceptere det selv om hun ikke bruger værelset nu. Vi har 3 små børn og i værelset vil de ikke have adgang til hende og hun kan være i fred. I bryggerset står kattebakken(som hun ikke bruger mere) men der er vores vaskemaskine som selvfølgelig larmer indimellem? What to do? :yellow_heart:

2 Synes om

Det her er værelset som lige nu er halv baby værelse men det er vores yngste som

sover hos os så værelset blir ikke brugt.

2 Synes om

Eget værelse hvor der er ro vil være en god ide.

3 Synes om

Tak for svar :heart:
Hvad med kattebakken, bør den være tæt på eller er det ligemeget i starten :heart:

Ikke tæt på, min erfaring er i hvert fald at mine hunkatte helst ikke bruger bakke i samme rum som killingerne er i. Foderet må dog meget gerne være tæt på/inde i kassen :slight_smile:

2 Synes om

Har sat vand om mad lige ved kassen så kan jeg altid rykke det ind når hun føder

1 Synes om