Hvor tæt ligger jeres kat?

Hvis nu vi siger, at I ikke selv stoppede dem(det er der nok nogen, der gør) hvor tæt vil jeres kat så ligge med jer? Jeg har selv vundet en kat, der hvis han kunne putte under huden på mig, så gjorde han det. Han sover gerne timer ad gangen på toppen af klatretårnet eller i min sengetøjsskuffe, men han vil lige så gerne ligge helt, HELT TÆT. Om natten ligger han hen over min hals og mit ansigt - og spinder, så det runger!

Det er vel nok nogle skønne billeder … af en skøn kat :smiley:

Nogle af mine katte vil bare ligge ved siden af mig eller oven på mig, men jeg har to, der prøver at gøre sig så bittesmå, at de stadig kan ligge mellem mine arme og tæt op ad mig, når jeg læser i sengen (jeg ligge på maven og læser).

En tredje ligger helst som en hue over mit hovede, mens hun enten slikker på mit hår eller prøver på at bide og rive det af.

Min huskat basse sover enten under min dyne eller på mine ben og min Nfo ligger som regel ved siden af mig, hvis han fik lov, så lå han på min brystkasse men synes nu at 8,5 kg kat er lidt for tung :slight_smile:

Morgan har sin faste plads om natten på min pude så jeg føler jeg har nathue på. Balder ligger nede under dynen. Rex ligger oven på dynen men meget tæt på en.

Når vi er i stuen eller bare i dag timer så ville de også gerne nusses . Vi griner meget af Balder, det er jo ikke længe siden vi har fået ham så kan han pive/skrige mens han gnider/gnubber sig op af benene for at blive nusset og hvis vi ikke ager på det smider han sig på vores fødder.

Dejlige billeder, Pernille. :slight_smile:

Rags har pladsen i midten og smider sig bare til en af siderne, så vi begge kan nusse ham.
Snehvide vil helst have god plads som på billedet. :slight_smile:

Tjalfe (jaja hund jeg ved det) ligger enten limet ind til mig eller mellem mine ben når vi går i seng… Altså efter vi har sagt godnat hvor han ligger på min brystkasse og nusser mig på hagen.

Det kommer an på årstiden og temperaturen. Her da det blev køligere var det pludselig nemt at lokke kattene med i seng, og Stevie elsker at ligge under min dyne, strakt ud med hovedet i min armhule og bagbenene nede omkring mine knæ. Ozzy vil også gerne under dynen, men kun under Mandens dyne (han er FARS kat)

De andre ligger helst oven på dynen men gerne tæt op af en :slight_smile: Phumba ligger på min brystkasse når jeg går i seng. Så skal jeg vaskes i ansigtet så jeg kan se pæn ud i mine drømme :wink: Når vasken er overstået går hun igen L

Hov glemte lige… Adelie ELSKER når man har en trøje/cardigan på:

Ingen af vores tre katte vil under dynen. Men Mysli ligger stort set altid i min fodende, mellem mine ben. Vi har ofte undret os over at han ALDRIG ligger på min mands dyne, men tror at hans dyne larmer lidt mere, end min gør.
Missemanden ELSKER at ligge på vores brystkasse eller ligge i armen og her er han ligeglad med hvem han ligger ved. Vi skal bare ikke flytte os overhovedet, for så bliver han fornærmet og går…og kommer så igen 5 min senere.
Maliksen ligger faktisk kun i vores seng når vi ikke er der (???)

I dagtimerne er det nok for Buster at være i samme rum stuen/køkkenet som er ud i et - i aftes overraskede han mig dog, da han smed sig på min fodskammel, og blev nusset i 20 minutter. Men han skulle ligge på skammelen, ikke noget med at være hos mig.

Om natten ligger Buster de fleste nætter på en pude ved siden af min, sådan inden for rækkevidde så jeg kan nå ham og nusse lidt.
De nætter han ikke ligger der, er som regel fordi han fx. er fornærmet over noget, og derfor sover i en af sine senge i stuen…
Jeg kan dog ofte se af han har været inde i løbet af natten, men er fortrukket igen inden jeg vågner. Jeg ryster nemlig hans pude om aftenen, og om morgenen kan den være helt flad, selvom han påstår at han ikke har æret i nærheden af soveværelset:ups:

Fanni ligger oppe ved siden af min hovedpude og gerne ovenpå mine arme, når jeg sover. (Sover altid på siden). Eller ligger hun mellem, ved siden af eller oven på mine ben. Under dynen eller tæppet, nu hvor det er blevet koldere.

Lucky, Dione og de små, der har været her i hytten kan ikke komme tæt nok på :slight_smile: Helst hud mod pels, så går det bedst :slight_smile: De to langbenede der er tilbage ligger helst under dyne/tæppe/tøj begge to :slight_smile: Sugieh der i mod, har nok lidt for meget spæk til det er behageligt, hun ligger dog gerne tæt men ovenpå dyne/tæppe/tøj :slight_smile:
At JEG så er ved at DØ af varme af og til… det må de jo så se om de vil have på samvittigheden :wink:

Tiger foretrækker at ligge under dynen, helt tæt ind på ens brystkasse, (både mor og jeg sover på siden), og helst med poter og kløer på ens ubeskyttede hud på indersiden af overarmen. :tihi:

Tutter var glad for pladsen lige bag knæene, eller i mellem dem når man lå på ryggen. Begge dele over dynen. :slight_smile:

ional er lidt af en puttegøj når det tager ham og så vil han gerne ligge helt tæt på vores ansigter, men kun ovenpå dynen el ved siden af, så snart vi lægger dynen over ham så er han den der er smuttet.

trixie elsker at ligger oppe på brystkassen ovenpå dynen el ved siden af os under/over dynen.

gaia derimod hun vil kun ligge i fodenden el mellem benene på os, hun bryder sig ikke om når der kommer et ansigt for tæt på

Sådan ud af til er hverken Jeppen eller Millen de store putte katte:)
Men ofte vågner jeg om natten fordi jeg tror der er fjer i sengen (sover oftest med benenen uden for dynen) det er så Milles bløde pels:)
En nat sov hun ligefrem på mine ben:inlove:
Jeppe kan ikke finde ud af at være putte kat, men han vil gerne, han vækker mig tit fordi vi lige skal nusse, og han prøver at finde sig en plads på min mave eller helt tæt op ad mig, men han ender desværre med at flytte ned i min fødende:(

Jeg har dog bemærket, at i perioder hvor jeg er nervøs eller har meget at se til, kan han godt ligge op ad mine ben, som om han er med på at det er beroligende:hjerte:

Jeg vil godt advarer mod at vænne misser til at det er ok at ligge helt tæt :tihi::

Felix som killing:

Felix ca 1 år :

Da han blev voksen vejede han 8kg og tro mig så er det svært at trække vejret med sådan en “lille killing” der vil putte helt op til ens hals :klapper:
det tog noget tid at få ham lært at det også kan være fint at ligge ved siden af og nogen gange om natten vågnede jeg ved at han havde sneget sig helt op til mit hoved og var ved, lige så stille og hemmeligt, at kravle hen over min hals :tihi:

[QUOTE=HeroldDesign;1131530]Jeg vil godt advarer mod at vænne misser til at det er ok at ligge helt tæt :tihi::
Da han blev voksen vejede han 8kg og tro mig så er det svært at trække vejret med sådan en “lille killing” der vil putte helt op til ens hals :klapper:
det tog noget tid at få ham lært at det også kan være fint at ligge ved siden af og nogen gange om natten vågnede jeg ved at han havde sneget sig helt op til mit hoved og var ved, lige så stille og hemmeligt, at kravle hen over min hals :tihi:[/QUOTE]

Jamen det er jo ikke til at stå for :wehuu:

Frederik er begyndt at skulle ligge på min brystkasse når vi går i seng, eller også ligger han og putter ved siden af. Honey kommer også nogle gange og ligger på brystkassen af os begge, men kun i kortere tid. Ellers ligger han nogen gange som FF’s Snehvide gør. Bastian putter nogen gange, ikke så tit og det kommer an på om de andre er i nærheden af ham, på en pude ved siden af mit ansigt. Hvis han er i humør til det vil han gerne holdes om eller putte helt tæt ind, men det sker ikke ret tit.

Min kat ligger ofte i fodenden af min seng, for så er han inden for rækkevidde når jeg sidder og spiller computer.
Hvis jeg sidder på sengen, med dynen over benene, er det dog et klart hit! der bliver både savlet og æltet
Vi har en rutine med at når jeg lægger mig til at læse, inden jeg skal sove, ligger, han på mig, men når jeg flytter mig bare lidt, for at slukke lyset, er det fodenden igen.

Ellers, så hvis jeg ligger på maven, med dyne på, så lægger han sig på min ryg xD

Om aftenen ligger Nuller altid lige ved siden af mig og snorker… Hun fylder 1 ½ sofahynde når hun ligger der, så der er ligesom ikk plads til ret meget andet end hende og mig… :tihi: Hun bliver meget fornærmet når gæster tager hendes sofaplads, og bræger af dem, mens hun ser så ynkelig ud… Dette gør så, at gæsten til sidst nærmest sidder helt oppe på armlænet af sofaen, og Nuller fylder resten… :høhø:

Om natten ligger hun halv oven op min hovedpude, med sit lille ansigt mast ind i mit, mens hun spinder løs… :hjerte: Af og til bliver jeg vækket ved at hun lige gir min næse et par slik eller stikker en pote i øjet på mig… :tihi:

Hun er for det meste aldrig særlig langt væk fra mig… :hjerte:

Misse er Fars Pige, hun lander i sengen senest 30 sekunder efter han har lagt sig. Så skal der spindes og æltes og trampes rundt og også deles kysser ud på fars næse. Hun er dog begyndt at rode rundt ved mit hoved om natten, ca. ved 4-tiden, så skal jeg lige lette dynen lidt så hun kan komme ned og ligge under mine knæ.

Ludvig var killing da vi fik ham, og han observerede Misse meget så nu ligger han så ovenpå mig ved siden af. Når jeg falder i søvn kravler han over og ruller sig sammen på siden af min forlovede.

Fisk har vi kun haft siden i sommers, og han er først lige begyndt at fatte “det der med dyner” -så det er først indenfor den sidste måneds tid at han er begyndt at komme med ind i seng, her ruller han sig gerne sammen i en kugle oven på mine ben hvor han spindende falder i søvn. Han har også fundet ud af at dyne i sofaen er = hyggetid.

Hehe, sikke nogle dejlige billeder.
Min Snøvs ligger helst helt op af brystet med forbenene på begge sider af min hals, det føles som et dejligt langt knus <3 Når jeg sidder med computeren på skødet skal hun da lige ligge lidt på maven og med poterne på tasterne så jeg ikke kan gøre noget som helst, har desværre ingen billeder.

Det er bare ægte missekærlighed når de kommer helt op til ens hoved og hilser på med deres lille våde tud! <3