Hvor tit børster du din kat?

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvor tit andre børster deres katte??? Her er det ca en gang om ugen ved vores kastrat og hunkatten bare engang imellem da hendes pels aldrig laver knuder.
Kan ikke lade være at tænke på dem som har mange katte hvordan de lige når at børste dem alle for synes bare kastraten tager pænt lang tid at komme over med hans kæmpe pels.

Lige et andte spørgsmål hvilke børster bruger i??Er der en i kan anbefale frem for en anden?? Gerne med billede…Her er hundebørsten kommet i brug fordi den er så god til også at klare underulden.

Hvad med jer med korthårskatte(nu det jo mainecoon jeg har) hvor tit børster i jeres katte???

Hilsen Ninna

Jeg har 2 langhårs katte og en semilang. Af en eller anden grund har de kun knuder under armene - så de bliver børstet når der er brug for det. Vi bruger sådan en karte børste eller hvad det hedder. Samt en kam, hvor hver lille, hvad hedder det? øh kamnål? drejer rundt når der børstes, for at det ikke skal hive for meget i filterne.
Vi overvejer furminatoren - men den er for dyr lige pt

Jeg har korthår - børster ikke, men reder med en tættekam en gang om ugen i forbindelse med den ugentlige gennemgang af hver enkelt kat

Jeg rder og børster dem ca. 1 gang om ugen, det er nu mest for hyggens skyld og for det ikke glemmer det hi hi

en gang om ugen så’en ca… det er endlig ikke rigtig nødvendig, da de sjældent filtre (norske)

Jeg har en korthårskat og han bliver børstet 4 - 5 gange om ugen, ikke at det er nødvendigt, han kan bare godt lide det. :stuck_out_tongue: Det hjælper også mig med at holde lidt øje med hvordan han har det, altså lopper og andre ting.

Jeg bruger en børste med to sider på.

• Den ene er en børste af stål med mange takker i en kvadrat (hmmm, lidt kludret forklarring) :S den er god når han fælder meget.
  • Den anden side er af hestehår der sidder meget tæt, den tager de hår der er faldet af og gør (synes jeg) at pelsen bliver blankere.

for hyggens skyld - hver gang de kommer og smider sig på ryggen og siger “mor børst mig nu!!!” :slight_smile: så det er ret ofte - især med Ramses - han ville være glad hvis jeg aldrig lavede andet :slight_smile:

og så selvfølgelig hvis jeg opdager den mindste lille filter

Jeg har to semilanghårede katte, og børster dem så godt som hver dag. De er ikke pjattede med det, og især ikke maverne, hvor der kommer totter mellem forben og bagben. Jeg har en børste der er blød på den ene side og hård på den anden. Så har jeg en kam, hvor tænderne er knive, der kan rede igennem filtertotterne.

I gennemsnit vel hver anden dag. Nogle gange hver dag. Jeg har 3 persere og alle mulige forskellige kamme, børster, karter, klipper og fuminator.

Det er lidt forskelligt alt afhængig om der er fældeperioder eller ej og hvilken en af vores semi-langhårskatte det er :slight_smile:

Vi bruger en Spratt kam fra www.mysterycoons.dk samt en “rulle-kam” -thumbs

Det er lidt svært at svare konkret på :? :?

Vi børster hver dag fordi de elsker det, og det er ren hygge,men der ser man jo også hvis der skulle være en der har brug for en ekstra indsats, og det får den så :smiley:

Men ellers er det ca 1 gang om ugen for dem der ikke selv kommer rendende når vi sidder ned med børsten -tihi

Cirka to gange i ugen for de to MCoer