måske et lidt underligt spørgsmål, men det er noget jeg har tænkt over meget længe, for vores gaia(coon) spinder stort ikke ret meget og der skal virkelig meget til før hun spinder og når hun gør det er det meget sagte og forsigtigt og det er ikke fordi hun ikke er en kælepotte el noget, for det er hun og endda en stor en, hun elsker at kæle og hænge og bare man rører ved hende gør hun sig til og vrider og vender sig så hun får nus over det hele.
og så har vi trixie som er i den helt anden boldgade, hun spinder bare vi kigger på hende og hun spinder meget højt og med vellyst.
hvordan kan det være at der er så stor forskel på de 2 hunkatte
Tror somend bare det handler om at de er forskellige som os mennesker… Nogle spinder bare konstant og så højt og savlende, andre er mere afdæmpede. Her i huset findes også begge slags
Jeg har haft flere katte som spinner uden lyd, nogle af dem kunne man mærke at de spandt og en enkelt kunne dyrlægen hører ved at lytte på ham at han spandt.
Lige nu har jeg en hun kat som spinner så det hele ryster, men ingen lyd
har bemærket at en del cooner ikke har megen lyd på ?
her hos mig spinder alle med lyd- men cleo tager prisen. stortset konstant og MAX højt. hun larmer !
saffir var flere måneder gammel før hun spandt for ig, hun havde nok i tante cleo. men vel hjemme fra første show hvor hun var alene afsted, så var man pludselig glad for mor !
generelt er min opfattelse at siaorier er lang tid om at komme igang med at spinde, men så er de tilgengæld grundige. når folk fortæller om 14 dage gamle babyer der ligger i kassen og sinder bliver jeg misundelig. det gør man ikke her i huset. til gengæld kan man hvæse s
Jamen Bubbles her hjemme, går i gang med at spinne straks han får øjenkontakt med os, og han kan spinde rigtig højt. Dellemusen spinder ofte mens hun ligger med de små, eller hvis man kæler med hende. Men Primula høre vi sjældent spinne, det er faktisk kun når hun ammer de hittemisserne hun engang imellem spinner lidt, men ellers gør hun ikke
Vores MCO spinder heller ikke ret højt, men han gør det til gengæld meget. Han råber også ret meget, men hans stemme er noget tøset ift. hans størrelse :høhø:
Aby’en spinder MEGET højt, det bliver tit bemærket af folk jeg taler i telefon med. “Hvad er det i baggrunden??” eller “Hej Glamour” hvis det er Michael
Buster spinder meget og højt.
Fx. når vi ligger inde i sengen om aftenen, kan jeg næsten mærke sengen vibrere, og han lyder som en dieselmotor i tomgang.
Buster er typen man blot skal kigge på så spinder han
Jeg har kun een MCO, men han spinder til gengæld højt … hans miaven er noget piveri og nærmest ikke-eksisterende, men til gengæld spinder han altså som en jetmotor
Begge mine spinder utrolig meget og næsten altid, specielt når de ligger og vasker hinanden, eller løber rundt og leger…så er der fælles spind for alle pengene.
Romeo spinder meget dybt, næsten som spind + motor der har svært ved at starte, det er en meget sær lyd, lidt som om den er flerstemmigt.
Den lille spinder bare…en lysere variant, men han er heller ikke så gammel.
Jeg skal være meget meget træt, før end jeg kan sove hvis de ligger i sengen og spinder. Som regel sover de i stuen/gangen/andre værelser…
Min spinder ikke ret meget…altså ret højt. Men man kan mærke, han “vibrerer”
Min kærestes forældres kat spinder HELE tiden…kontant. Når den går rundt alene, og så skruer den vildt op, hvis man kigger på den, og det går helt galt hvis man så nusser den
Oliver spinder om morgenen når han vækker mig, og når vi har vores hyggestunder med æltning på min mave, og nusseri… Hvis jeg taler med ham, så spinder han så højt at jeg ikke kan høre tv´et…
Når han bliver kælet i løbet af dagen, lukker han øjnene helt i, og ser meget salig ud… Det samme når han komme og stanger mig lige i hovedet, mens jeg sidder ved computeren…
Han er ikke en kat, der spinder bare man kigger på ham, men man kan tydeligt se at han nyder at blive nusset…