Jeg er jo helt ny i denne udstillingsverden, så bær over med mig, hvis dette er alt for naivt:S
Theodor fik sit 3. CAP i søndags og er jo så dermed Premier og i klasse 8.
Det kan jeg læse mig frem til i FiFe showrules, så langt så godt.
Men skal jeg “bevise” at han er klasse 8 når han tilmeldes næste udstilling eller?
Hvis jeg skal “bevise” det, skal jeg så have hans diplomer med når jeg har ham på udstilling, såfremt der kom spørgsmål fra en dommer/arrangør?
Eller er det på “tro og love” at katte tilmeldes og fremvises?
[QUOTE=HolmeInc;1296934]Jeg er jo helt ny i denne udstillingsverden, så bær over med mig, hvis dette er alt for naivt:S
Theodor fik sit 3. CAP i søndags og er jo så dermed Premier og i klasse 8.
Det kan jeg læse mig frem til i FiFe showrules, så langt så godt.
Men skal jeg “bevise” at han er klasse 8 når han tilmeldes næste udstilling eller?
Hvis jeg skal “bevise” det, skal jeg så have hans diplomer med når jeg har ham på udstilling, såfremt der kom spørgsmål fra en dommer/arrangør?
Eller er det på “tro og love” at katte tilmeldes og fremvises?[/QUOTE]
Du tilmelder ham bare næste udstilling i den nye klasse
Du registrere Theodor nye titel ved at finde ham i FD database http://www.felisdanica.dk/Opdraet/Database.aspx
Du vedhæfter kopier af hans certer, så får du et fint titelblad retur
Du vælger selv om du vil have ham med i næste kattemagasin
skifter han klasse fra lørdag til søndag på en udstilling, så går du bare i sekretariatet og udfylder en blanket, med mindre det er i Norge, der skal du medbringe kopi af alle certer
I Sverige skal du bevise tingene og medbringe cert’er for at få lov at rykke op, hvis du skifter hen over en weekend f.eks. I Danmark tror vi på at folk godt kan finde ud af det Teknisk set står der at en titel skal reg. indenfor en måned efter opnåelse, men det er nu ret almindeligt at det ikke sker :høhø:
Så ja, som Jeanette skriver så vælger du bare kl. 8 næste gang, og kan så benytte titelregistreringen som linkes til
[QUOTE=Eva K;1296937]I Sverige skal du bevise tingene og medbringe cert’er for at få lov at rykke op, hvis du skifter hen over en weekend f.eks. I Danmark tror vi på at folk godt kan finde ud af det Teknisk set står der at en titel skal reg. indenfor en måned efter opnåelse, men det er nu ret almindeligt at det ikke sker :høhø:
Så ja, som Jeanette skriver så vælger du bare kl. 8 næste gang, og kan så benytte titelregistreringen som linkes til :)[/QUOTE]
De ene gang vi var i sverige “2013” skulle vi ikke vise certer, men måske de har strammet op siden :?
Jeanette - Pas, jeg husker heller ikke at have gjort det i 2012, men de to sidste gange har jeg skullet hvis katten har skiftet klasse hen over weekenden. Ikke hvis den har været i samme klasse, der har jeg bare haft tilmeldt i den klasse og ikke skullet vise noget uanset klassen
Nu er hans titel registreret hos Felis Danica og billeder af diplomer vedhæftet og what not
Super simpelt og tog jo ingen tid at lave og i god tid i forhold til “indenfor en måned”.
Puha så mange ting jeg skal huske og lære
Jeg havde allerede tilmeldt ham til Vorbasse som kl. 10, dette har jeg så netop ændret til kl. 8 online på Jyrak.dk
Det er godt at både Felis Danica og Jyrak gør det nemt at lave disse registreringer og ændringer.
[QUOTE=HolmeInc;1296941]Nu er hans titel registreret hos Felis Danica og billeder af diplomer vedhæftet og what not
Super simpelt og tog jo ingen tid at lave og i god tid i forhold til “indenfor en måned”.
Puha så mange ting jeg skal huske og lære
Jeg havde allerede tilmeldt ham til Vorbasse som kl. 10, dette har jeg så netop ændret til kl. 8 online på Jyrak.dk
Det er godt at både Felis Danica og Jyrak gør det nemt at lave disse registreringer og ændringer.[/QUOTE]
Ja det er så nemt og pt vores titelblade kommet retur efter 1-3 dage
lige en ekstra oplysning, vælger du at tage på show i Norge, skal du huske kopi af stamtavlen, og at der er chipnummer på stamtavlen, for det tjekker de også sammen med pas ved indgangen