Hvordan er din Burmilla?

Jeg har læst om Burmillaen på nettet, men da der åbenbart ikke er så mange, og hende jeg kender ikke helt passer på den beskrivelse på nettet, så er jeg nysgerrig efter at vide hvordan jer der har en Burmilla, er??
Mht. temperament etc… alt på godt og “ondt”…:slight_smile:

lykkemus & Kitty, og for tiden en smuk Burmilla

Burmillaen er jordens mest charmerende kat. Den er kærlig og elsker at side hos en. Sover gerne på ens hovedpude. Mit første kuld Burmillakillinger lå imellem min mands og min hovedpude de første uger i deres kattehule. Bedre sted fandtes ikke syntes Gitte. Rækker du hånden ud og tilbyder din kontakt er første reaktion en tavs betrakten. Beholder man hånden udstrakt kommer de med et miav og så lægger de sig i ens favn så tæt op af ens næse/ansigt som muligt. Killingerne har charmeret sig ind i min mands hjerte. Nu har han boet sammen med NFO-kattene i 15 år og hvem skal morgenhygge på fars skød. Burmilla-killingerne.
Dem jeg har går fint i spand med de andre katte. Gitte dukkede sig bare da hun som killing blev sat på plads. Medens hun havde killinger ryddede hun lige så stille stuen for andre voksne hunkatte. De valgte bare at være et andet sted sådan helt tilfældigt helt frivilligt.

De lyder skønne Babette, meget blide…men så passer det jo til udseendet! Jeg har desværre ikke haft fornøjelsen af at møde én endnu.

Det kan der da hurtigt rodes bod på. Du er velkommen her.

Det som jeg syntes og stadig syntes veldig godt om er deres pels. Den er bare så skøn. Blød og lækker. Sagt af en der er helt væk i mine NFO-kattes pels.

Har fået en Burmillakilling for snart to mdr. siden og han er bare skøn! Social, kælen, puttegøj, tillidsfuld - også over for gæster og børn. Bare nem at have med at gøre. Pelsen er kort og silkeblød og snakker han rimeligt meget. Han gør helt klart opmærksom på når han vil tages op - så kommer der nemlig et laaaaaangt mijav!! Og så er han legesyg som killinger jo nu engang er, drøner gennem huset og hopper op ad vores ben. Vores magelige briter bliver også overfaldet af ham, og tager det pænt.

Jeg har mødt dem på udstillinger kun, men hvor er de søde! Simpelthen så milde og venlige. De tog i øvrigt udstillingen i stiv pote så det ud - så de virker på mig ret nervefaste også. En rigtig dejlig, rund, fleksibel og mild kat var mit indtryk - med et sikkert temperament.

Og MEGET MEGET smukke:-)

Ja, jeg gik med en i Haderslev var det vidst. En fertil hun eller hunkastrat… Men rigtig sød det var hun i hvert fald :slight_smile:

De få vi har på udstillingerne klarer sig veldig godt. Titler som Nom. og Bedst in Show er ikke ualmindeligt.