[QUOTE=GitteS;1155704]Nu kom hun jo fra kennelen allerede som 11 ugers og ikke som voksen, så tror ikke det er kun derfor hun ikke er renlig. Hvordan har de gjort renlighedstræningen fra start af ?
En lille hvalp skal jo ud mange gange om dagen, og ofte faktisk hver time for nogle - samt når de har leget, sovet, spist osv. der er ikke andet for end at starte helt forfra med det og evt kombinere det med, produktet som foreslåes oven over[/QUOTE]
Mange tak for svar Gitte :).
Ejer er en ældre dame på 71, hun har haft hund hele sit liv, og har jo nok prøvet renligheds træning flere gange, men den gamle hund blev 15 år, så det er selvfølgelig nogle år siden den var hvalp. Og hun er heller ikke selv så mobil længere. Hun er enlig og passer stadig sit arbejde, nogle timer om ugen. Så når hun er på arbejde, kan hunden jo selvfølgelig ikke komme ud, Men jeg ved, at hun altid skynder sig hjem, “for Fie skal jo ud at tisse”:). Men hver time har det ikke kunnet lade sig gøre at lufte den. Og jeg ved jo selvfølgelig heller ikke hvor tit hun går med den, men jeg tror det er ret ofte.
[QUOTE=Blunky;1155710]Det handler jo om at starte forfra. Ud engang i timen. Hvergang den har spist, drukket osv. Når der er leget. Når den vågner. Behandle den som var det en lille hvalp på 8 uger 
Nå ja, underlag kan have en betydning, I så fald ville jeg ligge noget der minder om det udenfor. Min far havde en hund der kun ville tisse på små sten. Så da hunden måtte sælges måtte de nye ejere komme nogle dage senere og hente nogle sten da hunden ikke ville tisse overhoved.
Plus det er ejerens opgave at være obs på hundens signaler. Og er der ingen, så er det også ud, selv om det er midt i en leg.[/QUOTE]
Mange tak for dit svar Blunky :).
Interessant med stenene, jeg har selv tænkt, om det måske var en løsning, at ejer laver et lille bed med småsten, jeg vil i hvert fald give det videre:).
Okay, ja så er der jo lidt tid at løbe på endnu, da Fie endnu ikke er et år. Tålmodighed må der til:).