I en periode havde jeg en kat der tissede i min lædersofa - det gør hun heldigvis ikke mere men lugten kan vi ikke komme af med!!!
Vi har prøvet grundig vask med brun sæbe, Urin off og Rodalon - uden held
Er der nogen der har andre ideer??
R10…kan købes hos matas
Åh det har jeg også prøvet. Altså at vaske og rense med forskellige ting, uden at det hjalp.
Det viste sig, at urinen var løbet ned mellem ryglæn og sæde, og sofaen var desværre lige til at skrotte
Hvad med eddike?
Aner dog ikke om det ødelægger selve sofaen.
Damprenser?
God gammeldags rodalon
Smid den ud :S Sorry, men det er da ikke til at leve med. Kattetis-lugt kan være svært nok at få helt af ting, der kan vaskes fuldstændig. Det kan man jo ikke med en sofa.
Ja, jeg kan f.eks. konstatere at 40 graders vask ikke er nok (mine gamle uld hjemmesko - heldigvis dem fyldt med huller), så nu skal jeg lige finde ud af om jeg gider mere, eller om de bare ryger ud (mere = ligge i blød i eddike, og så en tur mere i vaskeren)
Det kan godt gøre en forskel, at lægge dem i blød i noget lugtfjernende først. Jeg har haft held med Rodalon, men eddike bruges jo også. Nogle timer kan anbefales.
Ja, vores badeforhæng hjalp det rigtig meget på - det blev så lige til et par dage, der skulle lige være tid til at få en vask i vaskerummet :høhø: og så på plus siden så tog det alt kalken og jernaflejringerne der var på, så nu har vi et pænt og rent badeforhæng igen - omend lidt krøllet
Og det er også sådan jeg normalt gør med noget, altså enten vasker det med eddike i maskinen, eller lægger det i eddike først, og så en tur i vaske maskinen ved diverse grader bagefter…
Det plejer at virke…