Hvordan fjerner man hurtigt røglugt?

Hvordan fjerner man hurtigt røglugt uden at skulle vaske det?

Min mor har været så sød at lave nogle ting til vores Breed BIS i Kolding, men desværre lugter de lidt af røg. Det er nogle handsker lavet af vaskeskind og fløjl.

Normalt sætter man en skål eddike i rummet natten over og om morgenen lugter er ikke af røg.
Kan du mon ikke hænge dem på tørrestativ med mest muligt afstand imellem

Måske kan du bruge disse råd?

Jeg må prøve med eddike. Har også en spray med noget lugtfjerner, alle midler må i brug

Der stod noget med Rodalon-spray også.

Det skal man bare passe på med med katte.

Jo, men det er vel ikke handsker til katte? :slight_smile:

jeg har brugt meget rodalon-spray til ting, der lugter af røg :slight_smile: også selvom jeg har kat :slight_smile:

Men det er måske mere om tekstilen kan tåle rodalonen, det ville jeg nok være lidt bekymret for :confused:

Men ja - læg det i en rimelig tæt kasse med en lille skål eddike :slight_smile: Det burde også gøre tricket tænker jeg :slight_smile:

Jo det er grooming handsker til katte :slight_smile: :wink:

Der er kun at prøve :wink:

Ah, ja så er det jo en anden sag :slight_smile:

1 Synes om

Min datter fik engang en pelsfrakke, der stank af røg. Den blev hængt udenfor en nat med frostvejr og væk var lugten. Aner ikke om det virker på samme måde i en fryser

Det var da et forsøg værd - så absolut det nemmeste lige at smide dem i fryseren natten over.

De får eddike når jeg kommer hjem og så hvis det ikke er gået væk i aften, så ryger de i fryseren.
Ellers smider vi et baldrian bolche med :slem:

2 Synes om

Jeg har ofte held med at vaske lugt ud af stof med sportsvaskemiddel til vaskemaskinen.

Jo men nu skal de bruges idag.

Det hjalp ikke med eddiken, måske fordi de ikke kunne ligge der lang nok tid.
De har hængt ude i nat, nu er de så våde :roll_eyes:

Oh well…