Hvordan gør vi billigst med telefoni?

Vi har i øjeblikket billig bredbåndsforbindelse hos TDC - har desuden fastnet telefoni med abonnement. Vi taler kun for et meget lille beløb. Desuden har vi hver sin mobiltelefon (som vi heller ikke taler ret meget i, men bruger den mest til sms’er) Ingen af vores mobilselskaber er hos TDC, men det der er billigst uden abonnement.

Nu er mit spørgsmål … Nu hvor det efterhånden er blevet meget dyrt med abonnement til fastnettelefon, kan vi jo tale længe for det beløb et abonnement koster.

Håber nogen kan hitte ud af det jeg skriver, for jeg er ikke selv ordentlig inde i det.

Men jeg vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad der er billigst for os, når vi ønsker en hurtig bredbåndsforbindelse og så billige samtaler (incl. abonnement) som muligt. Og kan vi have bredbåndsforbindelsen hos TDC uden vi har vores telefonabonnement der??

Prøve at gå ind på denne side Teleguide Arkiv - IT-Borger.dk der kan du skrive forbrug osv. og så kan den finde det billigste produkt til jer.

Det gav ikke helt mening Kia. Vores bredbåndsforbindelse kan vist ikke gøres billigere. Men kan vi have bredbåndsforbindelsen uden at have en fastnetforbindelse … altså så vi har bredbånd og mobiltelefonerne og ikke alm fastnetforbindelse? Vi kan har ikke mulighed for noget med fælles-halløj, da vi bor laaangt ude på landet.

Hvad med IP-telefoni? det skulle være vildt billigt…

Hvad angår mobiler: hva med taletid - så er i ikke bundet af et abb der…

vi har tdc bredbånd uden fastnetforbindelse, så det burde kunne lade sig gøre.
vi bor så osse i boligforening og der er muligvis andre regler så

Nu har jeg brugt den op til flere gange, for at tjekke om vores måde stadig er billigst. Jeg tjekker faktisk én gang hvert halve år, fordi priserne på telefoni ændrer sig utrolig meget i øjeblikket.

Hvis jeg indtaster oplysninger for mobil og netforbindelse, så kommer der flere frem uden fastnetforbindelse, blandt andet TDC.

Men jeg er ikke sikker på om man kan gøre det uden at skal betale et vist beløb for leje af kobberet.

Vi har TDC bredbånd og IP telefoni, samt 3 mobiler
Vi har faktisk snakket om at droppe de to mobiler, og på den sidste få et taletidskort. De længeste samtaler bliver ført over fastnettet (ingen smilie i mit indlæge, da det kun bliver til volapyk :wink:

Jeg har lige bestilt bredbånd og IP-telefoni fra http://www.fullrate.dk efter at have været trofast TDC kunde i næsten 10 år.

Grunden til at jeg skifter er dette lille regnestykke.

Månedlig udgift til TDC for bredbånd 4096/256, fastnet med TDC samtale døgn og favoritaftale: 560 kroner
Månedlig udgift til Fullrate for bredbånd 5000/1000, IP telefoni m. gratis opringninger: 279 kroner

Ergo sparer jeg lige knap 300 kroner om måneden OG får endda en hurtigere Internet-forbindelse.

Min mobil har jeg hos Sonofon (de har opkøbt Tele2 hvor jeg oprindeligt var) og her betaler jeg kun for det jeg taler og ikke abonnement.

Bjørn og jeg bruger mest mobilerne til sms’er - og korte opkald. Lige nu har jeg gratis sms i et halvt år og betalte ikke noget for at flytte over (Telmore). Jeg har også en mobil liggende i soveværelset som nødtelefon, hvis der skulle ske noget med familien om natten (men vi bruger den ikke). Fastnet bliver brugt max ½ time til 3 kvarter om ugen i gennemsnit, hvor vi ringer op (en del ringer til os). Bredbåndsabonnementet giver vi kun 199 kr. for om måneden for en hurtig forbindelse (kampagnetilbud vi greb i farten).

Det jeg tænker på er mere det med det almindelige fastnetabonnement. Det er efterhånden dyrt bare for at have telefonen og ikke bruge den ret meget.

Hvad koster det at få IP telefoni?

Jeg har cbb fordi de opkøbte tele2 mobil og det synes jeg er billigt :slight_smile:

Vi har TDC bredbånd og IP telefoni, og vores mobiler er www.m1.dk som varmt kan anbefales. Skulle nogen oprette sig som bruger der, så er i velkommen til lige og smide en pb, så kan jeg give jer et gavekort som giver 100 kr gratis taletid ss

MVH
Gitte

Vi har Cybercity bredbånd, telmore mobiltelefoner + gratis tale mellem telmoremobiler og så har vi IP-telefoni hos Tellio (82,5kr om måneden og så kan man snakke alt det man har lyst, til alle fastnettelefoner i DK og de nordiske lande så vidt jeg husker…men ringer ikke ud af DK så kan ikke helt huske det)
Efter der er kommet gratis tale mellem telmoremobiler og jeg har fået Tellio bruger jeg nu kun 50-100kr på mobilen, hvor jeg før brugte 500+…så vidt jeg husker, det er ved at være noget tid siden, i hvert fald ved jeg at jeg sparer flere hundrede kroner om måneden.
Hvis du kun fører korte samtaler så husk at have sekundafregning, da minutafregning bliver for dyrt - se f.eks. her http://www.cbb.dk/cms.ashx/bliv-kunde/c … minut.html

Vi har Cybercity (ubegrænset) internet samt fastnettlf (gratis opkald til alle fastnet-tlf) til 280kr månedligt.

Derudover har vi 3mobil hvor vi hver har 200kr abon. inkl forbrug hvori der er en pakke med fri sms/msn i til 100kr, og det er jo inkl abonnementet allerede… Synes det er super :slight_smile: Så har man 100kr også til opkald til mobiltlf eller andre services…

Når vi ringer til udlandet bruger vi enten skype eller køber Global One Idt. kort til 100kr…

Mange tak for jeres svar - der er nu en som er ved at hjælpe mig med at se på det med fastnet/bredbånd/IP-telefoni.

Her er et meget billigt sted, hvis du sjældent bruger mobilelefonen og kun sender få sms’er. Rigtig godt til f.eks. pensionister eller andre som næsten bare har en mobiltelefon som en sikkerhedsforanstaltning: http://m1.dk/Produkter/Gratis50/