Hvordan har I det med vittigheder?

Jeg får altid at vide, at jeg er for seriøs. :S

Jeg kan til gengæld more mig rigtig meget over de sjove kommentarer her på Kattegale; når der er rigtig gang i den. -LOL

Det er meget sjældent, jeg griner af vittigheder.
For det meste synes jeg, at de er dumme - eller platte.

Hvordan har I det med vittigheder.
Det vil glæde mig at høre jeres kommentarer.

Jeg har det meget på samme måde som dig, Mona… Om jeg er for seriøs ved jeg nu ikke, men jeg morer mig bare over andre ting end andre umiddelbart lige gør, specielt min kæreste ligger mærke til at jeg griner at underlige ting, når vi fx ser tv :tihi: Men at jeg ikke altid griner når der er noget der helt bevist skal være sjovt… :ups:

Jeg synes ofte at vittigheder er for platte -surrender
Men ind i mellem falder man også over nogle der er ganske underholdende:ok:

jeg elsker jokes og vittigheder hvilket nok heller ikke kommer bag på nogen.
tit og ofte er min humor over i det meget meget sorte.
livet ville være kedeligt uden humor,vittigheder og jokes, osse practical jokes.
i love it

[quote=Johnny;180913]jeg elsker jokes og vittigheder hvilket nok heller ikke kommer bag på nogen.
tit og ofte er min humor over i det meget meget sorte.
livet ville være kedeligt uden humor,vittigheder og jokes, osse practical jokes.
i love it[/quote]

Kære Johnny…

Jeg synes ikke, at det har noget med humor at gøre;
hvis man synes, at langt de fleste vittigheder er dumme og platte-surrender

Til eksempel synes jeg, at Ørkenens Sønner er noget af det dummeste og platte.

det er sjældent jeg griner af vittigheder, jeg synes efterhånden man har hørt dem alle sammen, og når de så bliver genfortalt bliver de bare dårligere og dårligere for hver gang:sshh:
men så er der nogen der får mig til at grine, ikke af vittighederne, men måden h*n fortæller den på-høhø

men ellers griner jeg rigtig meget. af ting der bliver skrevet her. ting på youtube . tvet. Mini . folk irl osvosv. jeg har været ved at dø af grin mange gange i mit liv:tihi:

[quote=Mona Jensen;180916]Kære Johnny…

Jeg synes ikke, at det har noget med humor at gøre;
hvis man synes, at langt de fleste vittigheder er dumme og platte-surrender

Til eksempel synes jeg, at Ørkenens Sønner er noget af det dummeste og platte.[/quote]

humor er jo mange ting og vittigheder/jokes er en del af det jo og ja der findes da en del vittigheder som er dumme og platte, men det er jo på det grundlag de er lavet.
mange vittigheder er osse ondskabsfulde og så går en del af det sjove altså af
ørkenens sønner er lidt bop bop, noget er sjovt og meget er for plat. men generelt keder de mig
men noget jeg syntes er total griner er altså nu engang
drengene fra angora, stewart stardust, klovn, anden.
jeg har generelt let til grin og griner af det meste osse når det er plat.
tror det er sådan mænd bare er.

Jeg smiler og griner meget og er næsten altid i godt humør.
Sjovt nok gider jeg ikke alle de der platte og mere eller mindre vanede vittigheder man tit får på mobilen eller læser andre steder.
Derimod kan jeg grine længe og hjerteligt over en kat der fjoller rundt, over en der formår at trylle med det danske sprog, når min mand til stadighed forbavser mig med sine sjove og komiske vendinger. Et lille eksempel: Hvis jeg spørger ham om han har prøvet et eller andet, kan han finde på at sige: Ja men det prøvede jeg dengang jeg byggede Alaska Brugsforening.:slight_smile: Hvilket så gjorde at min søn dengang troede at Mogens havde arbejdet i Alaska.
Nu er jeg så belemret med en ret så livlig fantasi, så en dag jeg sad og læste Benny Andersen, hvor han blandt andet fortæller om hvor lydt der var i deres lejlighed. Han skriver de gik rundt med en underlig ægyptisk gangart, for ikke at forstyrre underboen. Tja så kørte fantasi omkap med grinet, for jeg så omgående et eller andet fjollet for mit inder blik:)
Knus Elin

tror det kommer an på vittigheden…

nogle vittigheder er geniale i deres enkelthed, deres emne, deres pointe…

og andre er platte…

Basalt set tror jeg det kommer an på ens alder, ens personlighed og hvor man er fra ifht hvad man synes er sjovt…

jeg var inde og se Carsten Bang for noget tid siden - PP og jeg GIK inden pausen… han var hjerdød at høre på

Men salen skreg af grin over smålumre vittigheder og konstante seksuelle referencer… det var meget trist… men i den provinsby hvor showet blev holdt - der passede han lige ind…

Griner af de fleste vittigheder men kan da også finde noget jeg absolut ikke synes er sjovt, bl.a. Ørkenens Sønner som Mona. Dem gider jeg bare ikke. Vi har vel alle forskellig former for humor.
Ham der Bundy eller hvad serien nu hedder, kan jeg bare ikke ha’, jeg kan simpelthen ikke klare hans dumme udtryk i hovedet og dåselatteren. Claus derimod sidder og griner af den serie, og jeg er næsten nødt til at gå ud af stuen -høhø

For mig kommer det vist mere an på personen, der leverer vittigheden, end selve vittigheden :slight_smile:

Nogen er bare rigtig gode til at fortælle vittigheder, og så kan jeg godt tåle at høre en mindre god en af slagsen.

Til gengæld kan en dårlig vittighedsfortæller - sådan en der ikke husker pointen ordentlig, eller afslører plottet midt i det hele - få selv den bedste vittighed til at falde til jorden :rock: DET er bare ikke sjovt!

Jeg elsker humor. På opslagstavlen på mit kontor sidder et kalenderblad med et citat af Lise Nørgaard:

“Folk der ikke har humoristisk sans burde lade sig invalidepensionere”.

:):):slight_smile:

Jeg har ret svært ved at grine af vittigheder - jeg ved ikke hvorfor.

Og noget nær det værste, er - når den der fortæller vittigheden selv er ved at dejse om af grin - mens alle andre ser målløst på - sådan én kender jeg.

:S

Derimod kan jeg som I andre beskriver, være ved at falde ned af stolen af grin over det I skriver herinde - her er virkelig nogen, der kan udtale sig på en måde så jeg får ondt i maven af grin.

Og nej… som altid nævner jeg ingen navne…

-høhø-høhø-høhø-høhø

Som ung boede jeg i et hus med et gammelt oliefyr.

Evig og altid gik det ud - og vi frøs gang på gang;
imens vi ventede på en reparatør.

Jeg gav udtryk for nogle gevaldige SUK på mit arbejde.

Og efter nogen tid kom en kollega - og spurgte:

Har du stadig problemer med din fyr… -høhø

[quote=Mona Jensen;181020]Som ung boede jeg i et hus med et gammelt oliefyr.

Evig og altid gik det ud - og vi frøs gang på gang;
imens vi ventede på en reparatør.

Jeg gav udtryk for nogle gevaldige SUK på mit arbejde.

Og efter nogen tid kom en kollega - og spurgte:

Har du stadig problemer med din fyr… -høhø[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Se, sådan noget synes jeg til gengæld er VANVITTIG morsomt… jeg elsker sprogforviklinger…

-høhø-høhø-høhø

Jeg har det egentlig udmærket med vittigheder, de må bare ikke være for platte -høhø

[quote=Mona Jensen;181020]Som ung boede jeg i et hus med et gammelt oliefyr.

Evig og altid gik det ud - og vi frøs gang på gang;
imens vi ventede på en reparatør.

Jeg gav udtryk for nogle gevaldige SUK på mit arbejde.

Og efter nogen tid kom en kollega - og spurgte:

Har du stadig problemer med din fyr… -høhø[/quote]

-LOL-LOL-LOL

[quote=Mona Jensen;181020]Som ung boede jeg i et hus med et gammelt oliefyr.

Evig og altid gik det ud - og vi frøs gang på gang;
imens vi ventede på en reparatør.

Jeg gav udtryk for nogle gevaldige SUK på mit arbejde.

Og efter nogen tid kom en kollega - og spurgte:

Har du stadig problemer med din fyr… -høhø[/quote]

-LOL-LOL

Ja, fyren er gået ud igen, så nu er der virkelig kold luft derhjemme :klapper: