Hvordan holder I jeres kattebakker?

Jeg har bare købt sådan en stor balje/børnebadekar eller hvad det nu er :slight_smile:

jeg bruger Gimpets lukkede bakke :slight_smile: der er plads fint plads til 9-10 cm dybde :slight_smile:

Min bakke/balje ligner din Tine, god stor og dyb, så der kan være et meget tykt lag grus :slight_smile:

• og så kostede den kun 60 kr i XL Byg :slight_smile:

Fjerner klumper 1 gang daglig. Nu har jeg jo også kun en kat
Nyt grus og helt i bund rengøring med rodalon sker 1 gang måned

Jeg er lidt af en rengøring freak i forvejen men vil også bare gerne have mine katte har det så godt som muligt. De har en bakke hver og hver dag når der laves stort, eller flere gange om dagen, fjerner jeg deres gøren. Måske en til 2 gange om ugen fjerner jeg de store klumper tis og hvad der ellers er af skidt. Så fylder jeg regelmæssig op med nyt grus. Har prøvet mig frem og tilbage mht grus og tænker nu at prøve noget nyt:

http://www.alttilhundogkat.dk/kattebakker_-_kattegrus.6

Altså nu er det kun den åbne jeg snakker om, ikke de to lukkede (det står også i indlægget), men det er jeg også enig med dig i. Den åbne er så 12 cm i bundstykket og 16 cm pga top stykket, så den er nogenlunde ok, men var heller ikke dybt nok til mig… :slight_smile: Derfor jeg skiftede til dem jeg har nu, da de er et par og 20 cm i bunden… Så der kan der være dejligt meget grus, så de netop ikke når ned til bunden :slight_smile: Selvom ingen af mine heldigvis er de helt store gravere…

Vi har tre overdækkede bakker til tre katte. Bruger AK grus, som vi er ganske tilfredse med.

Når der lige er fyldt grus på, er det vel 10-12 cm dybt. Vi fylder nyt grus på efter behov - d.v.s. cirka med 2-3 ugers mellemrum.
Hvis dybden bliver mindre end 5-6 cm, går det nemlig ud over klumpningen, fordi tisset når at løbe ned til bunden i stedet for at klumpe pænt i overfladen.

Vi renser bakkerne for klumper morgen, eftermiddag og aften - samt, når vi opdager, at en af dem har lagt noget stort.
Fuldstændig tømning og rengøring af bakkerne kan der sagtens gå 3-4 måneder imellem. Det vigtigste er faktisk, at der altid er nok grus i.

Jeg har et Bill XL lukket toilet… (Eller KATTENE har - hihi)… Der er i hvert fald 15 cm grus i - og med plads til mere. Jeg fik den først i slutningen af sidste uge - tidligere havde jeg en nr medium af én eller anden slags. Der kunne max være 8-9 cm grus. Og det kunne kattene nå i bund på, når de fik sig et af deres skrabe-dø-grus-tilfælde… Jeg tror det blir umuligt i denne… SKØNT!!!

(hov blev lige et sidespor - men er dog et tillæg til mit tidligere indlæg :slight_smile: )

[QUOTE=Marianne;720066]Jeg har et Bill XL lukket toilet… (Eller KATTENE har - hihi)… Der er i hvert fald 15 cm grus i - og med plads til mere. Jeg fik den først i slutningen af sidste uge - tidligere havde jeg en nr medium af én eller anden slags. Der kunne max være 8-9 cm grus. Og det kunne kattene nå i bund på, når de fik sig et af deres skrabe-dø-grus-tilfælde… Jeg tror det blir umuligt i denne… SKØNT!!!

(hov blev lige et sidespor - men er dog et tillæg til mit tidligere indlæg :slight_smile: )[/QUOTE]

Det er osse dem jeg har og det er bare en rigtig god og rummelig kattetoilet.

Hmm, dem jeg har ser faktisk dybere ud end det der XL Bill :slight_smile:

Jeg fjerner klumper hver morgen, når jeg kommer hjem fra skole og inden jeg går i seng. Skifter helt i bund ca en gang om måneden.

Jeg bruger Everclean, har jumbobakke til to katte og fjerner klummer et par gange om dagen og fylder på efter behov. Tror jeg renser i bund en gang om måneden, men fordi jeg fylder godt med grus på, så når deres urin mm faktisk aldrig bunden og bakken lugter aldrig grimt når jeg tømmer den helt…

Vi har 6 bakker til 7 katte. Jeg fjerner klumper en gang om dagen. Alle bakker bliver tømt og vasket i almindeligt opvaskemiddel en gang om måneden. Det er dog aldrig alle bakker på en gang. Jeg har huset zoneopdelt (altså i forhold til rengøring - længe leve Flylady :)), så jeg har en uge i hver zone. Bakkerne høre så ind under den zone, vi nu er i. På den måde skal jeg max vaske 3 bakker på samme tid. Jeg hælder gruset over i de andre bakker, så jeg smider ikke grus ud, men får alligevel rene bakker med nyt grus.

Venligst
Dorthe

Her er de bakker jeg har… Jeg har dem dog i to farver… (mørkeblå bund og sølv top) Det ser lidt pænere ud synes jeg… Jeg har i øvrigt også fjernet lågen på alle mine…

Men de er rigtig dejligt dybe, synes jeg. Top og bund er lige høje…

Det er vist Ann K, der kan få dem hjem… Måske altså :slight_smile:

[QUOTE=Eife;719961]
[/QUOTE]

Wauuu, men jeg bliver altså bare lige nødt til at sige, at jeg synes, det er
helt fantastisk disciplineret med tre skovle pænt hængt op på væggen :høhø:

Nu ved jeg ikke hvordan rutinen bliver med den lille ny…

Men min gamle kat, fjernede jeg morgen og aften, eller efter behov, hvis han pruttede lidt mere end normalt. Han blev fornærmet hver gang jeg tømte hans bakke for klumper (!? UNDERLIGE KAT !?) og ville ikke tale med mig i op til en halv time efter.
Hele bakken blev tømt en gang om ugen, til 1½. Og jeg brugte det almindelige klumpene grus fra Fakta til 25 kr. for 8 liter.

Jeg ved ikke helt hvad jeg gør med Kaizer… Det finder jeg ud af henad vejen :slight_smile:

Klumper tages væk hver morgen og hver aften.
Bakken gøres ren, 4-5 gange om året vil jeg tro…ikke så tit.

1 kat, en mellemstørrelse åben bakke.
Klumper fjernes efter behov, mere om vinteren end om sommeren, hvor Buster besørger meget i løbegården.
Jeg har netop købt ny bakke, da den game var så ridset at jeg ikke kunne fjerne lugt af urinrester mm, trods grundig rengøring.
Total bundskift af bakken er efter behov, mere om vinteren end om sommeren.

Jeg bruger Catz klumpende grus fra COOP… Jeg synes det er et godt grus, klumperne er ret lette at fjerne, og så kan jeg godt lide at det er et groft grus. Har prøvet grus der var helt fint som sand, jeg var ved at blive vanvittig over sand i hele lejligheden Nu ligger der lidt grus på det tæppe bakken står på, og det er nemt at fjerne.

Mijv med to katte og en’ kattebakke:

Nu har jeg først i de følgende måneder fået skiftet til kvalitetsgrus, så indtil videre er der ikke blevet rengjort helt i bunden med sæbe og vand i kattebakken.
Da jeg kørte på “Dyregodt” den lilla pose grus fra Fakta skiftede jeg cirka alt grusset ud hver 14. dag.
Jeg begyndte cirka på kvalitetsgrus for halvanden måned siden (et gæt) og jeg har brugt 2x10 kg Ever Clean indtil nu og er nu ved at lade grusset bliver mindre og mindre indtil det ikke er hygienisk længere. Så vil jeg smide resten ud til den tid og først derefter vaske kattebakken helt ren og fylde nyt grus i.

Jeg tømmer mellem 1-2 gange om dagen for klumperne.