Hvordan laver i jeres flotte hjemmesider

http://www.monaskatte.dk

Jeg har min gennem 123 hjemmeside (hvor skabelonen er der)
Derefter har jeg oprettet hver enkelt kat; som fortæller om sig selv :slight_smile:
Og sat billeder ind undervejs…

Jeg er her til aften gået igang med den spæde begyndelse på en hjemmeside i NAMU6 og bortset fra, at min computer synes, det er enormt tungt at danse med, vil jeg give Sofie ret i, at det er ret simpelt. Jeg skal så lige have udvalgt billeder og redigeret dem, før jeg lægger dem ind, men det er en mindre detalje :slight_smile:

Den vogn er jeg også på :rock:

Jeg har programmeret selv i det meste af 10 år efterhånden, så ja, jeg skriver også al HTML, CSS og serverside kode selv i en simpel teksteditor. Min Linux-server ligger oppe i et indbygget skab i entreen, så her er man faktisk hjemme hos mig personligt, når man besøger min hjemmeside :slight_smile: Jeg kan slet ikke leve med “kun” et simpelt webhotel. Men det her er også en af mine helt store interesser. Grafik laves i Photoshop eller med theGimp.
Jeg har dog besluttet mig for, at det her med at rode med server og netværk (og websider) skal være sjovt - jeg laver kun ting, som jeg har lyst til. Derfor laver jeg næsten ikke noget for andre længere.

Min computer fik ellers downloadet det utroligt hurtigt, og kører det egentligt ganske flydende, på trods af det eller er selvsamme bærbar, som crashede kort forinden.
Det er utroligt brugervenligt og simpelt, men jeg tror, at jeg i længden kommer til at få lidt småspat af, at man er så begrænset med layout og opsætning.

[quote=Sofie P.;180621]Min computer fik ellers downloadet det utroligt hurtigt, og kører det egentligt ganske flydende, på trods af det eller er selvsamme bærbar, som crashede kort forinden.
Det er utroligt brugervenligt og simpelt, men jeg tror, at jeg i længden kommer til at få lidt småspat af, at man er så begrænset med layout og opsætning.[/quote]

Selve download-tiden var ingenting, men jeg kunne næsten ikke trække internettet ved siden af - og i hvert fald kun have én hjemmeside åben :slight_smile:

Som begynderside virker det rigtig godt, for jeg lærer aldrig kodning (det siger mig ikke en rygende hattef… og ting, der ryger i den kategori, får jeg aldrig sat mig ind i) og det er trods alt lettere at lave tingene selv end at skulle bede andre om hjælp til opdateringer :slight_smile: Men måske avancerer jeg en dag til et andet simpelt program med flere muligheder :smiley:

Jeg har selv skrevet min hjemmeside i HTML, CSS og PHP.
Har så hentet et fotoslideshow eller hvad de kaldes på nettet i javascript for det fatter jeg nok bare hat af! Men det virker -høhø

Jeg sværger til Dreamweaver og Notepad og så bruger jeg Photoshop til at redigere billeder :thumbup:

Hvis man gerne vil lære at kode i HTML så er www.html.dk et godt sted at starte helt fra bunden af + at der findes et hav af sider rundt omkring hvor man kan spørge om hjælp til sådan noget :slight_smile:

Min er også lavet i http://www.gominisite.dk/forside_privat.aspx der er der skabeloner i forvejen, og en del flere mugligheder end i 123 hjemmeside

Min hjemmeside www.piasunivers.dk

Min hjemmeside er ved at blive lavet i Dreamweaver, dog er der nogen af tingene hvor jeg må tage Frontpage i brug for at få det til at gøre som jeg vil :tihi:

Er meget tilfreds med begge programmer, de opfylder mit behov for HP design.

Ja ja, så HTML da :stuck_out_tongue:

Jeg gider heller ikke alle fyldkoderne :wink:

Min(e) hjemmeside er lavet hos bricksite.com … de synes jeg er nemme at gå til, også er det billiger end 123hjemmeside, som jeg havde før.

Jeg er temmelig lost i alt det programering mm… og mit banner er lavet i paint og photoshop. Men er nok bedre til at redigere og tage billeder, end at lave hjemmesider og banner :tihi: :tihi:

jer der bruger www.gominisite.dk hvordan får i jeres eget navn og ikke så det hedder www.navn.gominisite.dk ?

Jeg laver mest i frontpage og sætter ekstra koder ind og alt grafik i photoshop cs, se feks.h-design.dk, men er ved at lære at bruge dreamweaver - men det (css med mere) giver mig altså gråhår! Jeg vil lære det hele fra bunden af -en dag :slight_smile:

Man køber et domæne navn.
F.eks her http://www.dk-hostmaster.dk/
Også kan man få et navn på siden uden extra på…

jeg forstår ikke hvordan i kan lave de flotte bannere, det er langt ud over min forstand :ups::ups::ups:

Jeg laver min side i Frontpage som er et udmærket program og det er altså også HTML…
Det er ikke programmerne der gør en side lækker men måden man udnytter sin kunnen på, bare min mening :slight_smile: jeg er ganske almindelig amatør og nok lidt til det levende som mange ikke kan lide udover det laver jeg grafikken i et program som psp eller ligende :slight_smile:

Jeg er nok “for gammel” til alle de moderne programmer, som laver det hele for en. Jeg har det bedst med at have 100% styr på hver eneste kodestump, så jeg laver alting “i hånden”.

Jeg bruger den simple men ganske udmærkede Stone’s Webwriter til at skrive HTML og PHP koden i. Til grafik bruger jeg Photoshop og Illustrator. Med PHP er det ufattelig nemt at lave ens layout på alle sider, og det grundlæggende layout kan ændres blot ved at ændre i en enkelt fil.

/Flemming

Hvis du har Office 2007, så kan du faktisk bruge Word, som billedbehandlingsprogram ved hjælp af bl.a. tekstbokse.

Mit banner er lavet i Word2007 og gemt som billedfil.

Min første hjemmeside lavede jeg i 1995 i Publisher . . .senere prøvede jeg med Front Page - og sådan har det været lige siden - og sådan vil det blive ved med at være (tror jeg nok :tihi: )
Billederne leger jeg lidt med i Photo Editor et el. andet. . . . :fløjte:

Jeg har ikke en dyt begreb om koder og hvad det indebærer . . . . det lader jeg Nørderne om, som forøvrigt også har lavet mit Banner.

[quote=DK Thomani;180436]
Min er lavet i Publisher, og er derfor ikke særligt flot. Jeg kunne godt tænke mig at få Frontpage, så jeg kan lave den i det, i stedet for :)[/quote]

Altså Annie, din side er rigtig lækker, synes jeg!
Også den før, med den søde skitse af et katteansigt, og de lyseblå toner.
Sådan en side ville jeg gerne have - bare helt enkel og med den essentielle information (om undervisning og koncerter).