nu har jeg set 1000 flotte hjemmesider, og bliver sk*de misundelig hver gang:ups: hallo hvordan laver i dem hva?
indvig mig i jeres magiske hjemmeside hemmeligheder
nu har jeg set 1000 flotte hjemmesider, og bliver sk*de misundelig hver gang:ups: hallo hvordan laver i dem hva?
indvig mig i jeres magiske hjemmeside hemmeligheder
Mine er lavet i Frontpage og alle bannere og lignende dekorationer laver jeg i Photoshop.
Jeg er desværre kommet gevaldigt bagud med opdateringerne, da min Frontpage pludselig holdt op med at fungere i Februar 2008 -what…og min bror kan åbenbart ikke tage sig sammen til at komme og fikse problemet selvom jeg er efter ham mindst en gang om ugen…men nu skal det altså snart være, folk har det sidste år jævnligt spurgt om jeg er holdt op med at udstille mine katte fordi siderne ikke er blevet opdateret
Min er lavet her: http://www.gominisite.dk/ … meget nemt og overskueligt at gå til
Jeg er fuldstændig novice på dette område, så selvom jeg rent faktisk ejer et andet domaine (www.skatte-kat.dk) valgte jeg den nemme løsning
vores hjemmeside er lavet igennem tdc og det er en slags standard opsætning vi har brugt.
den er gratis for os at have
www.sitecenter.dk/kattesiden
Jeg har lavet en del hjemmesider for folk gennem tiderne…incl min egen -høhø
Jeg laver dem i Frontpage og laver grafikken i et program der hedder Photo Explosion…
i har vel købt jer til et domæne ikke?
Min er også lavet i www.gominisite.dk
Mit banner er lavet i Word.
Hele 2 faktisk: http://www.gizzemissen.dk og http://www.1001kat.dk
Jo - www.mainecoonkat.dk
Min hjemmeside er kodet i HTLM
Er det en ny form for kode?
Min er lavet i Publisher, og er derfor ikke særligt flot. Jeg kunne godt tænke mig at få Frontpage, så jeg kan lave den i det, i stedet for
HTML og PHP, og så kodet direkte i hånden - ikke noget frontpage-pjat til os, ellers tak!
Det er vel ikke pjat for dem der godt kan lide at bruge det? :?
Jeg er helt grøn både i frontpage og publisher, men modtager gerne instruktioner for dem med hang til at lære fra sig
Publisher er smadder nemt, jeg lavede min første hjemmeside med det, uden at have fået nogen form for undervisning i det
Før i tiden, før bærbar-crash, lavede jeg hjemmesider i Dreamweaver. Nu er det med en nemt, gratis program NAMU6, der er ikke de samme muligheder, men det er til at overskue indtil, jeg får sparet sammen til Dreamweaver. Billeder, grafik og banner laves i Photoshop CS.
Min hjemmeside er primært lavet i Photoshop - magter ikke lige at sætte mig ind i nye programmer …
Det var ikke ment sådan, men jeg synes, at frontpage er et virkelig dårligt program, fordi det indsætter en masse fyldkoder, og det gør det svært, hvis man bagefter vil ind og rette manuelt i koden, så derfor vil jeg aldrig selv bruge det.
Men det er selvfølgelig fint nok, hvis man ikke selv har forstand på det. HTML-kode er dog ret nemt at lære
[QUOTE=Jane;180466]Det var ikke ment sådan, men jeg synes, at frontpage er et virkelig dårligt program, fordi det indsætter en masse fyldkoder, og det gør det svært, hvis man bagefter vil ind og rette manuelt i koden, så derfor vil jeg aldrig selv bruge det.
Men det er selvfølgelig fint nok, hvis man ikke selv har forstand på det. HTML-kode er dog ret nemt at lære :)[/QUOTE]
jane har ret - det er super hvis man ikke kan “hard-code” siden, men hvis der pludselig er et billede eller en tekst der ikke vil som man selv vil - så er det henved umuligt at gå om bag i koden og rette til så det ser ud som det skal
alle de sider i ser her på kattegale er lavet i html - råkode… som jeg så lægger ind i en “template” der får alle siderne til at have ens layout… det gør det rigtig nemt
hvis jeg må anbefale et SUPER program der både lader jer lave tingene som WYSIWYG (what you see is what you get) og som hard-kodning - så er det CoffeeCup HTML editor
den kan nemlig begge dele og den tilbyder jer en template at starte fra og så skal i ellers bare skrive teksten. Oppe i editoren er der så alle de ikoner vi kender fra fx tekstruderne her på kattegale, punktopstillling, fed, kursiv understreg ect ect ect… og så kan i markere et stykke tekst og trykke “fed” og så kommer den rette HTML kode på uden fyldkode…
perfekt til også at lære HTML sproget
[quote=Battlestar;180476]jane har ret - det er super hvis man ikke kan “hard-code” siden, men hvis der pludselig er et billede eller en tekst der ikke vil som man selv vil - så er det henved umuligt at gå om bag i koden og rette til så det ser ud som det skal
alle de sider i ser her på kattegale er lavet i html - råkode… som jeg så lægger ind i en “template” der får alle siderne til at have ens layout… det gør det rigtig nemt
hvis jeg må anbefale et SUPER program der både lader jer lave tingene som WYSIWYG (what you see is what you get) og som hard-kodning - så er det CoffeeCup HTML editor
den kan nemlig begge dele og den tilbyder jer en template at starte fra og så skal i ellers bare skrive teksten. Oppe i editoren er der så alle de ikoner vi kender fra fx tekstruderne her på kattegale, punktopstillling, fed, kursiv understreg ect ect ect… og så kan i markere et stykke tekst og trykke “fed” og så kommer den rette HTML kode på uden fyldkode…
perfekt til også at lære HTML sproget[/quote]
Nej hvor smart. Det er lige sådan noget jeg har tænkt mig kunne være fedt når man ikke kender til kodning. Det må jeg kigge på