Hvordan opbevare I jeres kattegrus

Hvordan opbevare I jeres kattegrus? Jeg har altid haft det i den emballage, som det var i.

Har altid brugt Intersand Classic Extreme Kattegrus. Det kommer i en pose. Plejer at bøje posen sammen, når den er åben.

Nu har jeg gået over til Ever Clean kattegrus. Det kommer i en pap emballage. Den kan ikke lukkes helt tæt, som I kan se på billedet.

Jeg har dog aldrig haft problemer med at det er klumpet sammen i emballagen på grund af fugt. Mit kattegrus står i et skab. Så det udsættes heller ikke for lys.

Der står at kattegrus kan absorberer vandet i fugten og klumpe i emballagen. Jeg tænker bare, at hvis det skulle ske, så skulle man da have et helt ekstremt fugtigt hjem. Gruset ligger jo også frit i kattebakken, og de eneste klumper er fra min kats urin.

Så jeg tænker, at der vil da ikke kunne ske noget, selvom emballagen ikke holder helt tæt, når den står i mit skab og ikke bliver udsat for meget fugt?

Hvad tænker I?

3 Synes om

Jeg har nogle gange på show brugt LIDLs den billige i kasser. Jeg har en slat til at stå, jeg vil tro har været åbnet i mindst et halvt år. Det er som da jeg åbnede kassen :slightly_smiling_face: Så det tænker jeg ikke der sker noget ved :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Jeg har tidligere haft det der kommer i kasser, og den eneste grund til at jeg endte med at sætte det ned i yderligere en kasse med låg på, er fordi Dumle gravede i det ubrugte grus. :tihi:
Men der er jo klimaer hvor der er så høj luftfugtighed at det kunne give udfordringer, men det er ikke noget jeg ville bekymre mig om i Danmark.

3 Synes om

Jeg må ærligt erkende, jeg aldrig har tænkt på det. Mine kattebakker er så store, at jeg fylder en hel pose AK eller OdourLock i ad gangen. Kun i forbindelse med udstillinger kan jeg have åbne poser - gaffatape holder posen lukket og tørt.

3 Synes om

Jeg køber organisk kattegrus i papirposer og det båder klumper sammen og mugner, hvis det opbevares i fugtigt rum (min garage).

3 Synes om

Jeg bruger det fra Olivers med babypudder i (Kattene har selv valgt det, jeg foretrækker uden)

Når posen er i brug står den på badeværelset.

Når posen ikke er taget i brug er den i posen fra Olivers og så i min garderobe (Det er et lillerum der altid er låst af)

2 Synes om

På gården havde vi de uåbnede poser liggende ude i laden (Vi købte altid en palle af gangen) Havde vi en sjat i en åbnet pose, stod den bare i posen på en hylde.
Nu køber vi 10-12 kasser af gangen i Lidl, de står under halvtag i kælderskakten. pt hat vi aldrig haft peoblemer med at det klumper inde brug, åbne katter bil alrig lukket, da vi fylder lidt i bakkerne hver dag. Vi har elektroniske bakker, så løbende påfyldning er påkrævet.

1 Synes om

Erhm, jeg bliver lidt bekymret for dit indeklima - har aldrig i alle årene aldrig oplevet at hverken extreme, everclean, golden grey klumper i kassen/posen. Og da jeg havde færre katte var de da åbne noget tid.
Hvor længe har du kassen åben?
Kunne forstå hvis det stod i et skur.

Men ellers så en frysepose og tape over åbningen?

2 Synes om

Trådstarter har vist ikke selv haft problemet og undrer sig derfor over advarslen.

3 Synes om

:joy: Doh - mig der ikke kan læse.

3 Synes om

Tak for alle jeres svar smiley Jeg lader det være lidt åben i den originale emballage. I dag da jeg brugte det var det ikke klumpet, så det virker til at være fint.

8 Synes om