Jeg kan godt li Annies måde at regne kørsel penge ud. Hun fylder bilen op med benzin inden vi kører, og fylder på igen når hun er kommet hjem, så regner hun prisen ud og sender en sms med konto nr
Før i tiden hvor det ofte var mig der kørte både til Sverrig og Tyskland var jeg ikke så nøjeregnende, - jeg skulle jo selv afsted, - så et “slav på tasken” ved benzin udregningen, færgebilletterne vidste jeg jo hvad kostede, - - ,- delt i antal udstillere, - - - - og så var det hyggeligt, at være flere i bilen! Nu hvor jeg ikke kører selv, betaler jeg gerne hele transporten, bare for, at komme med
Cats og Conni
Dejligt med en masse indlæg. Og jeg kan se at jeg havde ret i, at der var lige så mange måder at håndtere lift og betaling som jeg havde forventet. Og det er jo ikke fordi den ene måde er mere rigtig end den anden, vi gør det vel alle som det passer bedst til os. Og som passager er man bare glad for at kunne komme afsted, især hvis man ikke har andre muligheder
ja jeg har sat mit excel op til at udregne prisen efter min bil og efter Henriettes bil, som jeg oftes kører med omkring, hvis muligt tog hvad en tur koster med udstilling mulig overnatning mm. Jeg har det dejligt nemt ved og se på forhånd hvad jeg skal regne med min tur koster. er vi 3 så skriver jeg bare 3 i feltet ud for antal personer i bilen og wupti så deler den selv udgiften.
Hvordan kan du det uden at kende den aktuelle kurs for benzin/diesel? Regner du 1 kr eller 3 pr km da, eller?
nej jeg har regnet min kilometer ud i min bil og i Henriettes bil :høhø: så det passer meget godt
Ja, men du er da stadig nødt til at ved hvad benzin/diesel koster for at kunne lave den beregning? Medmindre du sætter et fast beløb pr km?
Jeg magter slet ikke sådan nogle lange regnestykker for en simpel kørselsafregning - jeg har i øvrigt slet ingen idé om hvor meget vores bil kører på literen - det er jo også forskelligt efter hvor mange personer man er og hvor hurtigt man kører … bruger samme metode som mange andre, fylder bilen inden og efter og prisen deles. Min veninde har i årevis kørt med uden beregning, det har hun vist betalt tilbage MANGE gange i form af kattesitting!
som prisen er nu er den ens for hver gang vi er taget afsted. så indtil det ændrer sig så ændrer jeg self den pris på brændstof som er sat ind i excel og så udregner den selv ny pris