Hvordan - regulérbar lædersnor

Er der nogen derude der kan fortælle mig hvordan man laver de dersens knuder på lædersnore så de bliver regulerbare som f til en halskæde eller armbånd :?
Links modtages også gerne :smiley:

Det er faktisk meget let at lave…men næsten umuligt at forklare (for mig altså)…prøver lige:
Lad os kalde snørre enderne for A og B. Tak snørre-ende A og lav en almindelig knude på snørre B. Tag så snørre-ende B og lav en knude på snørre A… :? hehe

Håber forklaringen er god nok? ellers så kan jeg finde cameraet frem og lave en tutorial :smiley:

Dette skulle være billede til din forklaring

[QUOTE=birtheras;99508]Dette skulle være billede til din forklaring

[/QUOTE]

Lige precis! :smiley:

Ja du fik skrevet mens jeg ledte efter et brugbar billede, og så var der jo ingen grund til at gentage instruktionen igen :tihi:

Hihi 1000 tak jeg tror jeg har luret princippet nu, men den driller lidt. Prøver mig frem :tihi:

Ihh det driller!
Når jeg har bundet den første knude som fine kan køre op og ned på snoren.
Så når jeg skal binde den næste som jo skal bindes i den lykke som der kom da den første knude blev lavet. Så kan den knude ikke køre op og ned på samme snor som den første, men kører op og ned på en anden snor :S

:muhaha::muhaha:

Bare bliv ved, Celina… øvelse gør mester !

-engel-engel

Og jeg er temmelig nysgerrig for at se, om du skal til at lave fine smykker på lædersnore ??

-foto

Læg dem over kryds. Tag snor A og bind en knude omkring snor B. Derefter tager du en snor B og binder en knude om Snor A. De to snore kommer til at lægge dobbelt bagpå…

Kan i se at den ene knude er fæstnet på den ene snor og den anden knude på den anden snor? Eller sån er det måske meningen at det skal være :? Det ser nemlig ikke sån ud på det billede Birthe har vedhæftet…

Bare bliv ved, Celina… øvelse gør mester !

-engel-engel

Og jeg er temmelig nysgerrig for at se, om du skal til at lave fine smykker på lædersnore ??

-foto[/quote]

Jaa det var jo det der lidt var meningen og har bare købt sån nogle finde vedhæng og sten jeg ville prøve at sætte på :tihi:

umidelbart ser der rigtig ud syntes jeg

hmm…prøver lige igen… forestil dig at snoren er delt op i 3 dele:

----|---------|----

Lav knuden med den korte del (enden) og runt om den lange del (midten) og gør det samme med den anden ende…ved ik om den forklaring er bedre?

Tror måske problemet kan være, at selve knuden “vender forkert”?

Altså jeg har lige prøvet på min mobil lader og det virker. Hvis knuden sidder fast er det fordi du binder med den forkerte snor

:wehu::wehu::wehu:

Dem glæder jeg mig til at se - og håber, at der er noget i lyserødt pink…

:inlove::inlove::inlove::inlove:

Men er det meningen at begge knuder skal “glide” på samme snor :?

Ja, de “glider” begge på “mellemstykket” (sådan laver jeg dem ihvertfald)

Hm altså det “ser” rigtigt ud det eneste der bare undrer mig er, at først regulerer man fx den ene side og hiver i 1 snor. Så når man skal regulere i den anden side skal man hive i en anden snor…

Ja men hvis du selv har lavet en kan du så se at på mellemstykket (den med 2 snore) så glider den ene knude på den ene snor og den anden knude på den anden snor :?