Hvordan ser man om det er ghost markings el. tabby

Ved den ene af Livas killinger er jeg i tvivl om det er ghost markings eller tabby, indrømmer jeg syntes tabbyen bliver mere og mere udvasket på kroppen, men det stadig er forholdsvis tydelig i hovedet

5 Synes om

Umiddelbart vil jeg sige tabby pga de fine hvide briller.
Farvekoder på mor og far?

1 Synes om

Med de hvide briller og den hvide kant på øret vil jeg også sige tabby :slight_smile:

1 Synes om

Ingen tvivl om tabby. Bare ikke synderlig god tabby. Det er meget almindeligt at se næsten helt mørke/ensfarvede kroppe hos de racer, hvor farve ikke er så vigtigt/tæller ret mange point, f.eks. NFO og MCO. Især ved de klassisk tabby :slight_smile:

1 Synes om

Far er KBL a 03 22 & mor er KBL g 03 23. Begge er bære af non agouti

jeg var netop i tvivl med dette om det kunne være fordi den var med hvid

vi har jo heller ikke point på farven og indrømmer gerne at pænt tabby er en mangelvare på vores race, noget vi prøver at gøre lidt mere ved.
syntes jeg har set mange sorte med et fantastisk flot tabby som killing og ungdyr, hvor de endte som non agouti

jeg har i forbindelse med en forespørgsel fra en engelsk opdrætter, været inde og studere nærme på fifes siden med ems koder og hvidt og kan se i følge deres diagram, skal mange af dem jeg tidligere har sat som 09 være 03

Jeg har hidtil gået efter denne, når jeg skulle bestemme mængden af hvidt

men på Fife fandt jeg disse

01

02

03

09

Fru Petrell & Alfred er KBL a 01 21 61 og Tyttebær-Maja er KBL g 01 21 62


Emil vil jeg egentlig sætte til KBL a 09 24, men er blevet i tvivl om han skal være 03


2 Synes om

Emil ligner for mig en 03 :slight_smile: Læs fx beskrivelsen af 03 i den generelle standard, den opfylder han IMO :slight_smile:

1 Synes om

Super tak

Som jeg læser det må 01-02-03 ikke have hvidt inden i farven, som Alm har i det blå

Jeg bliver samtidig i tvivl om Tyttebær-Maja er 02 i stedet for

1 Synes om

Den sidste er 01. Den har under 25% farve, langt under :slight_smile:

Er du sikker på at det er hvidt der? Det ville være et underligt sted at have hvidt ift hvor lidt hvid katten har :slight_smile: (Ikke uhørt, men usædvanligt). Jeg havde en gang en sort tabby med meget lidt sort, men en noget så fin brun tot midt på ryggen - som var længere end det sorte omkring :hoho:
Kigger man godt efter kan man se det ikke er sne, men der også er en brun tot der stikker op :slight_smile:

Kan ses her også

Kan ses fra siden her

Og ENDELIG fandt jeg i gemmerne et af Jako, set fra ryggen af :slight_smile: Solen er der, men man kan godt se totten alligevel :slight_smile:

Og også set her :slight_smile:

1 Synes om

Sikke da en spøjs tot :slight_smile:

2 Synes om

ja, den tot er godt nok spøjs

nu er hende her jo blå, så ved ikke lige hvilken farver jeg skal forvente de hvide er, men det skulle ikke undre mig om det viser sig tøsen er tortie :argh::argh::argh:

1 Synes om