Hvordan ved jeg om Lucy er drægtig?

Mange unge i dag på 17 år træffer deres egne beslutninger uden om forældrene og gør, som de selv vil. Desuden er mange forældre også ligeglade.

[quote=Kiskan;526677]Hvorfor kan man ikke forvente at en 17 årig ikke kan tage et ansvar ? hvor gammel mener du så at man skal være før man kan tage et ansvar ? både økonomisk og med pasning af katten?

Hvad om pigen kom hjem og fortalte at hun selv var gravid? hvor ville det ansvar så ligge henne?

Tante Tut, jeg aner ikke hvem du er, hvor gammel du er eller om du har børn, og det er også ligegyldigt for mig, men altså, om en 17 år og vælger at anskaffe sig en kat, så ligger ansvaret hos den 17 årige, og sådan er det. Om forældrene hjælper lidt til, er en anden sag, det er forældrenes eget valg.

Når man er 17 år er man ikke uden ansvar for de valg ,man træffer her i livet.
venlig hilsen Joan[/quote]

:slight_smile:

Jeg tror såmænd nok, at mange 17-årige kan klare et ansvar for en kat.

Men rent økonomisk, tvivler jeg på at der i den alder er penge til en stor dyrlægeregning ??

:?

Jeg har bare den holdning, at man IKKE skal lade børn/unge få dyr - selvom de LOVER at de nok selv skal passe dem.

Mange af os er sikkert blevet plaget om dyr af vores børn, med løftet om at de nok selv skal passe dem - men det holder sjældent, og da slet ikke hvis der kommer en stor og dyr regning fra dyrlægen.

:slight_smile:

Og så mener jeg i øvrigt ikke, at en 17¨-årig er erfaren nok til også at skulle stå for salget af evt. killinger til gode og varige hjem.

:inlove:

:gruble::gruble:

Er det godt eller skidt mht f.eks. katte ??

:?

[quote=Tante Tut;526756]:slight_smile:

Jeg tror såmænd nok, at mange 17-årige kan klare et ansvar for en kat.

Men rent økonomisk, tvivler jeg på at der i den alder er penge til en stor dyrlægeregning ??

:?

Jeg har bare den holdning, at man IKKE skal lade børn/unge få dyr - selvom de LOVER at de nok selv skal passe dem.

Mange af os er sikkert blevet plaget om dyr af vores børn, med løftet om at de nok selv skal passe dem - men det holder sjældent, og da slet ikke hvis der kommer en stor og dyr regning fra dyrlægen.

:slight_smile:

Og så mener jeg i øvrigt ikke, at en 17¨-årig er erfaren nok til også at skulle stå for salget af evt. killinger til gode og varige hjem.

:inlove:[/quote]

Så kan du jo passende starte med at spørge den 17-årige hvilken rolle hun har haft ved alle de andre ‘massere killinger’ som er blevet sat i verden af hendes katte før.

[quote=Kiskan;526677]Hvorfor kan man ikke forvente at en 17 årig ikke kan tage et ansvar ? hvor gammel mener du så at man skal være før man kan tage et ansvar ? både økonomisk og med pasning af katten?

Hvad om pigen kom hjem og fortalte at hun selv var gravid? hvor ville det ansvar så ligge henne?

Tante Tut, jeg aner ikke hvem du er, hvor gammel du er eller om du har børn, og det er også ligegyldigt for mig, men altså, om en 17 år og vælger at anskaffe sig en kat, så ligger ansvaret hos den 17 årige, og sådan er det. Om forældrene hjælper lidt til, er en anden sag, det er forældrenes eget valg.

Når man er 17 år er man ikke uden ansvar for de valg ,man træffer her i livet.
venlig hilsen Joan[/quote]

:inlove:

PS :

Da jeg var 17 år, boede jeg for mig selv sammen med min kæreste og vi ventede vores første barn.

:hjerte:

Så allerede dér var jeg meget moden og ansvarlig og stod selv for husholdning, økonomi og pasningen af et nyfødt barn.

Men jeg er fra en anden generation, hvor mange af os var vant til at tage fat og hjælpe til derhjemme - hvor nogen af de unge mennesker i dag, dårligt kan tørre sig selv bagi fordi de er meget forkælede på en helt forkert måde…

:slight_smile:

:ok::ok:

Ja, det burde én af os nok have gjort - da det ser ud til at der før er kommet unger

:slight_smile:

Ja, det burde én af os nok have gjort - da det ser ud til at der før er kommet unger

:)[/quote]
Jeg spurgte tidligere
" Og ved du, hvor de killinger er i dag og om de har det godt?
Markedet for killinger er overbooket (se alle de sider, hvor killinger gives væk), så hvad vil du gøre, hvis du ikke denne gang kan finde hjem til killingerne?"

Men fik ikke svar - Tvivler også på, at jeg får det :S

[quote=Mega;526786]Jeg spurgte tidligere
" Og ved du, hvor de killinger er i dag og om de har det godt?
Markedet for killinger er overbooket (se alle de sider, hvor killinger gives væk), så hvad vil du gøre, hvis du ikke denne gang kan finde hjem til killingerne?"

Men fik ikke svar - Tvivler også på, at jeg får det :S[/quote]

:sorry:

Det gjorde du da også… har lige læst det igen…

Måske får du et svar, når hun læser det ??

:kryds:

[quote=Mega;526786]Jeg spurgte tidligere
" Og ved du, hvor de killinger er i dag og om de har det godt?
Markedet for killinger er overbooket (se alle de sider, hvor killinger gives væk), så hvad vil du gøre, hvis du ikke denne gang kan finde hjem til killingerne?"

Men fik ikke svar - Tvivler også på, at jeg får det :S[/quote]

Jeg skulle jo lige hjem fra arbejde før jeg kunne svare :slight_smile: jeg ved om en del af killingerne, altså min moster har fået 5 af vores killinger, men de er deres døde eftersom at de bor på Sjælland og så uheldigvis er blevet kørt ned :sorry:. En af vores gamle kattekillinger bor tæt på os og kommer af og til på besøg :slight_smile: så var der Kiara som var min kattekilling, det var Pjuskes unge, men Kiara er desværre forsvundet :frowning: så har vi en killing der blev solgt til 105kr på qxl.dk selvom den startede på 1kr. Så det virker til at vores killinger har fået nogle gode hjem og dem der er kommet og hentede dem har også virkede som nogle gode mennesker, der nok skulle passe godt på de små :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;526300]Jamen det er dejligt I har været heldige. Desværre kan man ikke være heldig hver gang, så min pointe er egentlig om I er villige til at bruge de penge, hvis det går galt?

Og hvad med killingerne? Bliver de vaccineret før de flytter fra jer, så de er godt rustet til deres nye hjem og de sygdomme, der måske er der?[/quote]

vores killinger bliver ikke vacccineret inde afhentning, det må ejeren selv klare. Hvis killingerne er syge ved fødselen kan man få hele kuldet aflivet for 100kr ved dyrelægen, så hvis der nu skulle komme syge killinger ville vi selvfølgelig gøre det der er bedst for dem.

Det bedste for dem er slet ikke at blive født - sorry, men det er altså min mening med den indstilling, der kommer for dagen.

:uha::uha::uha::uha:

Da vi første gang fik killinger var jeg 14år. Jeg har altid været med til fødselen og siddet sammen med katten, hvis det var det hun ville. Jeg har gjort rent ved kattene (killingekassen, kattebakken, mad- vandskåle og hvad der ellers skulle gøres rent) Alle børnene har selvfølgelig været med til at opdrage killingerne og lege med dem. Det har været min far der stod for at sælge killingerne og tage billeder til salg, men den opgave har jeg selv tænkt mig at tage denne her gang :slight_smile:

[quote=Eva;526876]Det bedste for dem er slet ikke at blive født - sorry, men det er altså min mening med den indstilling, der kommer for dagen.

:uha::uha::uha::uha:[/quote]

og hvorfor synes du så ikke de skal blive født??

Fordi det ikke er i kattens tarv at blive solgt på QXL eller at komme ud til steder kun for at blive kørt ned ganske kort efter.

Så er killingerne bedre tjent med ikke at blive født!

Fordi der skal en hel del mere ansvarlighed til end du giver udtryk for.

Katten får lov at parre sig med en tilfældig han, som du ikke aner en dyt om - den kan fejle alt muligt.

Killingerne bliver der ikke gjort noget ved - og oven i hatten bliver de sat til salg på QXL, hvor de går til højstbydende. :dokdok:

Du kalkulerer med, at hvis killingerne fejler noget - ja, så er det billigt at få dem aflivet hos dyrlægen. :uha:

Tag lidt ansvar for den kat og få den neutraliseret - det er det bedste, du kan gøre for den.

[QUOTE=En forhenværende bruger;526883]Fordi det ikke er i kattens tarv at blive solgt på QXL eller at komme ud til steder kun for at blive kørt ned ganske kort efter.

Så er killingerne bedre tjent med ikke at blive født![/quote]

jeg havde altså ikke troet at de blev kørt ned bare fordi de flyttede til Sjælland, selvfølgelig havde jeg ikke bare givet dem væk for at de skulle blive kørt ned.

Det næste bliver vel, at trådstarter udtaler “Det er jo bare en kat” - det er i hvert fald den holdning, der lægges for dagen!

Nu må du altså lige klappe hesten - bliver katte ikke kørt ned andre steder end på Sjælland?

Hvis man vil undgå dette, så sørger man for at enten holde kattene inde eller laver en indhegning/løbegård - og det hvad enten man bor i Jylland, på Fyn, Sjælland eller Bornholm.

[quote=Eva;526884]Fordi der skal en hel del mere ansvarlighed til end du giver udtryk for.

Katten får lov at parre sig med en tilfældig han, som du ikke aner en dyt om - den kan fejle alt muligt.

Killingerne bliver der ikke gjort noget ved - og oven i hatten bliver de sat til salg på QXL, hvor de går til højstbydende. :dokdok:

Du kalkulerer med, at hvis killingerne fejler noget - ja, så er det billigt at få dem aflivet hos dyrlægen. :uha:

Tag lidt ansvar for den kat og få den neutraliseret - det er det bedste, du kan gøre for den.[/quote]

Hvad er der lige pludselig galt med QXL, det er da ikke for at være ond at jeg sætte dem der ind, det er for at de får et hjem. :slight_smile: og jeg regner da heller ikke med at de bliver syge. men hvis de var ville jeg gøre hvad der er bedst for dem og aflive dem.

[quote=Eva;526890]Nu må du altså lige klappe hesten - bliver katte ikke kørt ned andre steder end på Sjælland?

Hvis man vil undgå dette, så sørger man for at enten holde kattene inde eller laver en indhegning/løbegård - og det hvad enten man bor i Jylland, på Fyn, Sjælland eller Bornholm.[/quote]

nemlig de bliver ikke kun kørt ned på sjælland, så derfor havde jeg heller ikke regnet med det