Hvorfor bider man fårenes testikler?

Sidder lige og ser dirty jobs. Og når de kastererer fårene så skal de tage bollerne i munden og så bide dem af. Hvorfor er det lige helt præcist at man gør sådan noget klamt noget?

Bagefter tager de testiklerne, dypper dem i mel, steger dem og spiser dem.

Seriøst… jeg er ved at kaste op.

What?

Hundene eller hyrderne?

Altså menneskerne bider fårenes testikler af.

Sikke da noget grelt dyreplageri!

Nej hvor frygteligt! -brækkesig
Hvor foregår det henne ? :?

Grisene får jo os klippet testikler og haler uden bedøvelse.

[quote=Celina;60980]Nej hvor frygteligt! -brækkesig
Hvor foregår det henne ? :?[/quote]

Det var vist nok i usa.

Sindsygt! De burde sqa da meldes! :mad:

Hvilket?

Ja dem der gør det. Forstår ik at det er ok at gøre sådan… -bleg

Ja og en undersøgelse har netop påvist, at grisene føler smerte. Derfor skal praksis ændres

Stakkels får!

[quote=lenschow;61003]Ja og en undersøgelse har netop påvist, at grisene føler smerte. Derfor skal praksis ændres

Stakkels får![/quote]

Selfølgelig føler de smerte. Det må da være en idiot der har påstået at de ikke gør.

Men ændret? Det tror jeg ikke det gør. Grunden til at landmænd ikke bedøver grisene er pga. de ikke har råd.

[QUOTE=Natascha;61008]Selfølgelig føler de smerte. Det må da være en idiot der har påstået at de ikke gør.

Men ændret? Det tror jeg ikke det gør. Grunden til at landmænd ikke bedøver grisene er pga. de ikke har råd.[/QUOTE]

Jeg har ikke lige nogen reference men det er der nok en del, som har påstået, lissom med grisenes haler, og hundehvalpes haler - jojo der kan godt nok opstå nogle specielle kulturer blandt folk som arbejder med landbrugsdyr langt ude på landet.

-what Og det lyder godt nok skørt, det med fårenes testikler. Det var ikke et australsk satireprogram eller noget, det du så, vel?

yrk

Jeg må sige at det lyder mærkelig i mine øre…:?

Jah, men jeg så selv at de gjorde det. Og jeg var lige ved at -brækkesig

det er normal praksis - det går stærkt… og både for dem og smågrisene- ja de føler smerte- i ganske kort tid- så patter de glad videre hos deres mor.
og det der med at spise dem. det er jo bare en lokal delikatesse - på linje med hval, sælspæk, surstrømning, skærpekød, sylte osv.
og nej jeg er ikke tilhænger af dyreplageri - men det her går stærkt
så hellere bruge energien på burhøns, bur ræve, lange transporttider, skyuldersår osv.

[QUOTE=kira v;61250]det er normal praksis - det går stærkt… og både for dem og smågrisene- ja de føler smerte- i ganske kort tid- så patter de glad videre hos deres mor.
[/QUOTE]

Jamen er det okay, at det gør hamrende ondt selvom det er kort tid?
Det tager sådan set heller ikke lang tid at kastrere en kat - vil tro tidsintervallet er nogenlunde det samme. Vil det være okay at kastrere en kat uden bedøvelse :?

Deri er jeg ikke enig.

Det er meget muligt at det går stærkt, men det betyder ikke smerten forsvinder. Det betyder blot at overlevelsestrangen er stærkere end trangen til at stå og skrige.

Jeg har selv været igang med at uddanne mig til dyreassistent og det er fandme et grimt syn når de får smuttet mandler. Det er samme måde det bliver gjort på heste i udlandet.

Når man skære i et dyr uden bedøvelse hører det ind under dyremishandling - i min bog. Så kan i andre sige hvad i vil…Jeg kender alle argumenterne…

…eller bider…for den sags skyld. Det gør det ikke bedre…blot mere perverst. Et menneskes bid og spyt er noget af det giftigeste der findes…

Bare lige for min nysgerrigheds skyld, men hvor har du den oplysning fra? For det har jeg aldrig hørt… :slight_smile: