Jeg har to skønne katte og har absolut ikke plads til flere i min lejlighed - alligevel så kredser mine tanker hele tiden om den dag jeg engang flytter i hus med stor have m.m. så skal jeg have en kat til… eller to til… eller tre til… (og det er selvfølgelig ikke fordi jeg ikke er glade for de to jeg har - de er herlige!)
Min svigerfar kørte mig til Dyrlægen med misserne den anden dag - de skulle neutraliseres - og dyrlægen fortæller at hun da har 7 katte - Svigerfar udtrykker at det er for mange! og jeg tænker - så kan jeg også godt skaffe mig en eller to til
senere ser jeg på Animal planet en dame med en hel farm for efterladte katte et sted i USA… Hvornår stopper man?
Så nu går mit spørgsmål, hvor mange katte har I? Og hvor mange af jer går og drømmer om en kat til til flokken?
Jeg er selv helt sikker på at jeg gerne vil udvide min flok og gerne med et par racekatte næste gang.
jamen 1 er ikke nok fordi jeg er syg… jeg lider af en uhelbredelig sygdom INOMC!!! der er ikke noget at gøre - den kommer langsomt - typisk når den første kat er inden for dørene… tror faktisk alle katte er bærere og kan smitte mennesker… lidt i stil med H1N1
det betyder at jo flere katte du har - jo mere lider du af førnævnte sygdom
den driver dig nuts, stjæler din opsparing, ødelægger din nattesøvn, får dig til at omgå regler og love, efterlader dig med ekstra vask, opvask og rengøring… og alligevel - så er der INGEN der arbejder på en kur…
face it - du er bare endnu en af os uhelbredeligt syge … og vi forstår dig… vi har alle samme cravings, alle de samme behov og har gået med de samme tanker…
vi føler med dig!!! men tillykke - du er en af os !!
Jeg har pt. 3 katte. Een kastratpige og 2 fertile piger. Jeg vil gerne have en mere…men det kun fordi jeg har et mål omkring opdræt, og jeg skal helst selv lave den næste. Men det er dog ikke et must.
Får jeg øje på en spændende kat, som jeg kan bruge i mit opdræt da vil jeg ikke udelukke, at jeg køber en mere udefra. Men en stor flok får jeg aldrig - jeg kender mine begrænsninger, og så er der også lige det at tilføje, at når der kommer killinger, så skal de ligesom afsættes før end jeg føler man kan fortsætte opdrættet. Jeg kender mine begrænsninger og måske mere vigtigt, man skal også tænke på kattene, og at mange katte kan give mere stress og mere sygdom.
Vi drømmer alle sammen om mindst endnu én kat til flokken (og jeg får heldigvis endnu en om ikke så længe, så jeg kommer op på tre igen :)). Også dem, der har 15 katte allerede. Sådan er katte skruet sammen. Den effekt har de bare, når man først er gået i fælden :høhø:
Der var faktisk en tråd om det for ganske nylig - inklusive en afstemning, der giver et godt overblik.
Og jeg er så en af dem der gerne ville have færre. Det kommer, det kommer…
Fem ville være perfekt - det var syv også - aner ikke hvordan det gik til det blev til 11 - to flytter snart så er det 9 - en han venter på at komme hjem, så er der 10, ak …
af dem er 4 kastrater - de to der flytter er kastrater
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;669157]Og jeg er så en af dem der gerne ville have færre. Det kommer, det kommer…
Fem ville være perfekt - det var syv også - aner ikke hvordan det gik til det blev til 11 - to flytter snart så er det 9 - en han venter på at komme hjem, så er der 10, ak …
af dem er 4 kastrater - de to der flytter er kastrater[/QUOTE]
Realistisk set ved jeg også godt, at jeg max skal have tre katte, hvor jeg bor nu. Men det forhindrer mig jo ikke i at drømme - om det lille hus på landet, hvor jeg også kunne have plads til den burmeser…
jeg ved også godt jeg kun KAN have 7 hvor jeg bor… der er ikke fysisk plads til mere
men den der sorte non agouti coon dreng og hans nonagouti tortie med hvid søster - som bare har de der fantastiske skildpadde aftegn - det er min store store drøm… så har jeg alle farver i huset
Jeg det vil jeg egentlig også godt spørge om … Jeg er selv sådan ret langt i kat-nr-2-overvejelserne …ja faktisk er den fundet og beslutningen taget -agtigt :love2:, men jeg mangler lige grønt lys fra min udlejer, som er i udlandet og først kommer hjem til september.
Jeg må nok hellere nøjes med at spørge om lov til én kat mere …kunne ellers herre godt tænke mig at få to killinger fra samme kuld, men det må blive næste gang
Jeg drømmer også rigtig meget om den dag, jeg bor i hus med stor (indhegnet) have, så jeg kan få alle de dyr, jeg altid har drømt om . En hund…måske to . 3-4 velcrokatte :love2:, et par heste, hvor jeg godt gad lave det perfekte føl , en masse høns :høhø: og så også et sæt grisebasser, muhkøer og får . Alle nævnte efter hestene ville skulle spises en dag , men skal så kunne spises med über-god samvittighed, fordi de har levet i sus og dus, så længe det varede
Jeg lider vist af sygdommen alt-for-glad-for-dyr…ved ik om I kender den
Min drøm - en knaldsort super elegant højbenet og langhalet huskat med grønne øjne. Sådan en så jeg for mere end 20 år siden. Whauuu han var flot og stilig
Jamen lige nu bor der 3 stk. fast her - dog regner jeg stærkt med at beholde vores ene killing også, derudover så er der 3 killinger mere, hvor 2 er hittemissere som bare vente rpå at blive gamle nok til og flytte i deres nye familie. Så er der en dejlig lille exotic dreng som engang med tiden nok også skal sælges, da søsteren bliver her, så ender med 4 faste. Har sat som et max med 5 fastboende
Ja, jeg har også kun plads til de to smuksakker jeg har i dag, som med tiden skal flytte med os i et hus. Hvor min handyman af en kæreste vil bygge den perfekte løbegård til dem. Først derefter bliver det realistisk at udvide flokken. Men drømmer om tilflyttere i form af en aby og en bengaler. De to racer har altid kæmpet om en første plads på min liste, så mon ikke man kan find en af hver:) drømme drømme…
Jeg har faktisk ikke lyst til flere end mine tre…
Jeg har brugt nok 5-6000 på dyrlæge det sidste årstid og det sætter en klar stopper for drømmen om flere…
Var /er også min drøm om en kat, men så fik min kæreste øje på en dejlig hankat, knaldsort dog med hvis i sig. Så han blev den udvalgte - og har ikke fortrudt han er højbenet langhalet og har grønlige øjne en dejlig kat!
Eller ville jeg bestemt også meget gerne have flere katte, gerne en 5 stykker i alt, ikke 2 af samme race/farver/udseende, sådan en mix and match katte flok
Hvorfor er en bare ikke nok? Tænke, tænke, tænke…
Fordi vi elsker katte og vi har lige plads til tre i flokken.:høhø:
[ol]
[li]Fordi to er bedre end en (så har de hinanden, når de er alene hjemme).[/li][li]Fordi tre er bedre end to (fordi vi ville have en rød maine coon, tihi :høhø:).[/li][/ol]Jeg synes det er hyggeligt med mislinger - jo flere jo bedre…hvis man altså har plads og må have så mange dyr i hjemmet.
For os har det aldrig kun været én kat, men mindst to, så de havde hinanden at lege med.
jeg har som sådan ikke noget MAX… jeg har 10 boende her (+1 tilløber udenfor som fodres) og 3 boende hos min søn…og på lørdag henter jeg endnu 1 som skal bo her hos mig.
eneste stopklods er økonomien…og den klarer nok et par stykker til hvis det er
venter desuden killinger omkring 10-12 oktober…og så rammer jeg nok mit max for et stykke tid
Har nu to killinger - havde også en kastrat som var en arvekat, men han blev aflivet pga sygdom for en måneds tid siden - jeg synes det var helt fint med 3 katte, så måske kan jeg overtale manden til en mere på et tidspunkt. Men han ER meget allergisk over for dem. Af samme grund kan jeg ikke have dem i soveværelset, så er det skilsmisse - Og det vil jeg trods alt ikke ofre ;o) (Men han GIK jo trods alt med til tre katte på et tidspunkt…såååå det ku jo være)
Skygge svarer fuldstændig til den beskrivelse + han er så lang og strømlinet, at han nærmest er leddeløs.
Han er sikkert også det nærmeste, jeg kommer min drøm om en kulsort orientaler (eller brun).
Pladsen til flere katte har jeg, men jeg har hverken tid eller hænder nok til at have nussetid til flere - heller ikke økonomi!
Jeg skal jo hente kat # 4 på fredag. Og Kat # 5 er allerede bestilt, han skal bare lige vokse sig stor nok til at komme hjemmefra.
Allerede når folk hører at man har 3 katte begynder de at synes man er fuldkommen vanvittig, så om man har 3 eller 5 gør nok ikke den store forskel. Til gengæld er der en af mine kolleger der har TRE Grand Danois’er… DET synes jeg er sindssygt Bare tanken om hvad sådan tre hunde-i-ponystørrelse sætter til livs hver dag :besvime:
Jeg har ikke umiddelbart planer om at anskaffe kat # 6, det må blive når den gamle (eller, gud forbyde det, en af de unge) falder fra. Ikke fordi jeg ikke har flere på ønskelisten (mmm en grå tabby orientaler, en lillamasket siam og en plettet orientaler som den Thelma lige har fået) Og selvfølgelig min ultimative drømmekat, en Foreign White. Hvis sådan en pludselig dukker op til salg kan det da godt være at jeg vil fravige mit “højst 5 katte” princip…
Allerede når folk hører at man har 3 katte begynder de at synes man er fuldkommen vanvittig, så om man har 3 eller 5 gør nok ikke den store forskel. (…)
…[/QUOTE]
Netop!! Da vi fik vores 3. kat - vores lille røde maine coon killing - sidste måned, troede mange nok i vores omgangkreds, at vi var blevet lidt for misse-tossede og skøre i bolden, uden at sige det direkte til os…