Hvorfor er Mollemus så sur?

Tiger kom hjem fra dyrlægen igår efter at være blevet sterilliseret og siden har Mollemus bare knurret og hvæset af hende, Tiger gør ikke noget, hun tumler rundt i sin egen verden, men vi undre os over denne adfærd fra Mollemuses side? Os er hun også sure på.

Tiger lugter af dyrlæge - og Tiger bevæger sig “forkert”. Det bedste, I kan gøre, er at gnide begge katte med et gennemsvedet stykke tøj, så de lugter ens af en lugt, de begge kender og er trygge ved.

okay, tak for svar. Det er lidt bedre her til aften. Hun har også krave på

Ja, lugten fortager sig med tiden.
Hvorfor har hun krave på:? Kan hun ikke lade operationssåret være i fred:?

Jeg har fået neutraliseret et utal af katte siden 1965 og mine katte har aldrig haft krave på.
Hvis din kat piller i såret skulle du hellere give hende en body-stocking på. En krave (især af plastik) stresser alt for meget og stress er som bekendt = bl. langsom sårheling.

Mollemus er utryg og lidt forskrækket over den der “fremmede kat”, som Tiger virker til at være med sin fremmede lugte og ændrede opførsel :slight_smile:

det har dyrlægen givet hende på, altså krave.

mine forældres Elvira (min elvira) fik jeg sterilliseret på “landet” da jeg boede der og der fik hun hverken krave på eller skulle vågne op hos dyrlægen, jeg fik hende med hjem til opvågning.

Personligt, ville jeg forsøge at fjerne kraven og observere katten. Kraver er noget ikke-kattekendere har fundet på.

Af mine 3 hunkatte har ikke en vist særlig interesse for såret = ingen krave nødvendigt.

Det lykkkes Tiger at komme med kraven ud af kattelemmen, har hun ellers ikke prøvet på før (det en stofkrave) nå, men hun får den sat ned om maven og jeg kigger tilfældigt ud i haven og ser hun ligger og slikker sig til den store guldmedalje og er helt vild da jeg vil tage hende for nu hun jo kommet fri, men ind igen og lukke kattelemmen og sætte kraven ordentligt på, det tyder på jeg ikke kan tage den af hende for de 10 dage. :frowning: Man kan faktisk godt lugte hun lugter af dyrlæge, når man stikker næsen ned mod pelsen lugter den sært…

MissFiecca - Du kan evt. bruge en bodystocking i stedet? Den generer normalt ikke katten på samme måde :slight_smile:

Selv da begge mine små havde været hos dr. dyr og blive neutraliseret knurrede de af hinanden i 2 døgns tid efter.
Dyrlægen sagde det var ganske normalt, at det er fordi de ikke kan kende hinanden på lugten, men at i takt med at narkosen kommer ud af kroppen skulle det gå over.

Hvad om du lukkede kattelemmen, tog kraven af hende og holdt øje med hende og såret på maven i de næste par dage indendørs.

Hvis kraven vandrer rundt på hendes krop, helt ned om maven, er den nok til mere skade end gavn? Hold hende inde i hvert fald.

Hvis dyrlægen har gjort sit arbejde ordentligt, sker der ikke noget ved, at hun slikker på såret.
(Du fik vel Metacam med hjem til de første par dage?).

Ellers kan du lave en body-stocking af enten tubegaze eller et bomuldsærme.

PS: Er hun syet med indvendige eller synlige sting?

[QUOTE=Mega;557999]Hvis dyrlægen har gjort sit arbejde ordentligt, sker der ikke noget ved, at hun slikker på såret.
(Du fik vel Metacam med hjem til de første par dage?).[/QUOTE]

Nu er det ikke, fordi jeg ved en farligt masse om, hvordan man normalt gør sådan noget. Men jeg fik nu ikke noget med hjem til Cinnamon. Hun havde fået et smertestillende depotmiddel af dyrlægen til at dække de første dage. Hun havde til gengæld hverken krave eller bodystocking. Muligheden blev ikke engang nævnt af dyrlægen. Sjovt, så forskelligt det er fra sted til sted.

vi fjernede kraven her til aften og hun bed straks i stingene så vi satte den på igen, men det må da også klø helt vildt.

Det er synlige sting, tror der er 4-5 stk…

Har lukket kattelemmen og holder hende inde.

Vi fik nogle smertestillende piller med hjem og hun skal have den sidste imorgen tidlig.