Gizzemissen Gizmo: Min store sorte huskat hed egentlig Trold hos sine tidligere ejere, men det gjorde han meget tydeligt klart at han ikke brød sig om, eller ejerne for den sags skyld. Gizmo var det ene af to navne der gik igen på min brors og min liste med navneforslag og min mor fik så lov at vælge. Gizmo er opkaldt efter den søde Mogwai af samme navn i filmen Gremlins, han er sød og blød og uimodståelig, men kan også få et flip og te sig som en rigtig Gremlin. Fornavnet Gizzemissen fik han officielt sidste år da han skulle registreres hos TICA, det var hans allerførste kælenavn, er navnet på hans hjemmeside og mit brugernavn alle steder der relaterer til katte 
Devi: Internatkat fra Kattens Værn i Randers. Det var kærlighed ved første blik da den ranglede tøs satte poterne på min skulder og gemte sig ved min hals for at slikke min øreflip. Jeg var slet ikke i tvivl om, at hun skulle have et enestående navn og sad hele aftenen og natten inden hun skulle hentes og ledte efter det helt rigtige på nettet. Det blev til Devi der er sanskrit og betyder Gudinde. Jeg har tit overvejet at give hende et “fornavn” a la Delicious Devi eller Devilicious Devi, men af en eller anden grund er hun “bare” en Devi uden omsvøb 
Pitho Crookshanks: Min store Coon-dreng er fra opdrætters side udstyret med et Harry Potter navn. Crookshanks, eller på dansk Skævben, er Hermiones røde perser. Herhjemme lyder han dog navnet Junior, der er en hyldest til en af mine favoritter på det store lærred: Indiana Jones. Og så var det også meningen at han skulle være sidste kat i flokken 
Pitho Enigma: Enigma betyder jo gåde og det kan man vist godt kalde tøsen, det er mig i hvert fald en gåde hvordan hun kan suse rundt som hun gør hele tiden. Opdrætter havde så kaldt hende Niggi og det fulgte med da hun flyttede hjem til mig for det passer perfekt til hende. En yderligere gradbøjning er der kommet af navnet, så hun nu fra tid til anden hedder NigNig - en hentydning til lyden Roadrunneren laver i tegnefilmene lige inden den spurter afsted - det passer perfekt til mit flyveegern af en Coon-tøs :høhø:
Dem der var:
Freya: Kom som tilløber og hun var bare en Freya i samme øjeblik jeg så hende. Så jeg var meget glad da dyrlægen kunne fortælle at hun rent faktisk også var en pige - ikke at jeg nogensinde var i tvivl. Freya var en nordisk gudinde og havde for øvrigt en vogn med et forspand af katte.
Søstrene Hejre også kendt som Shiri og Blanca: Søstrene boede hos mig i et års tid imens de ledte efter nyt hjem. Da de kom hed de Tulle og Mille, men det blev ret hurtigt ændret til Shiri der er hebræisk og betyder Min Sang (og hun sang virkeligt i de første par uger…) og Blanca der er spansk og betyder Hvid (og det var hun også bortset fra en grå kalot og plet på halen). Søstrene Hejre kom af at de virkelig var nogle hejrer mod mine egne katte, især Devi var panikangst for dem og hun var meget glad da de endelig flyttede hjemmefra.
Engang i fremtiden håber jeg at få lov at være slave for en Lucifer og en Theodor. Lucifer i betydningen “Lysets Søn” og med historien om de faldne engle i tankerne, Theodor fordi jeg som teenager skrev på en meget lang historie hvor hovedpersonerne fik en kat med lige præcis det navn.