Hvorfor jeg er vild med Singapura!

For det første , kan jeg jo slet ikke stå for de bitte små kræ, der går rundt i huset, - - men jeg er også forelsket i deres søde, til tider,- diskrete temperament.
Udseenet: Jeg er vild med deresbrune ører, deres mascaraomkransede store grønne øjne - - - og så kan jeg slet ikke stå for deres tickede meget korte pels. Ja, jeg er nok forudindtaget, men de er nu specielle:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::inlove:

Cats og Conni

jeg er helt enig:hjerte:
min søster er også faldet totalt for disse små kræ:D Jeg er sikke på der engang skal spares op til sådan en:hjerte: (de er jo ikke helt billige) :slight_smile:
vi var helt solgt første gang vi så dem:wehuu: bare deres størrelse!!

Ja, de er meget små - og søde.
Jeg tror ikke der er opdrættere indenfor singapura i DK. Eller er der?
Jeg synes ikke jeg er stødt på ejere af dem her i KG heller…

[QUOTE=Apollo;709122]Ja, de er meget små - og søde.
Jeg tror ikke der er opdrættere indenfor singapura i DK. Eller er der?
Jeg synes ikke jeg er stødt på ejere af dem her i KG heller…[/QUOTE]

Prøv at se trådstarters profil :wink:

Ja, og så er der én mere i Danmark, som Conni samarbejder med :slight_smile:

Vi er kun 2 opdrættere i DK , --Sidse og jeg og som har har fertile katte ! Jeg har dog solgt 2 killinger fra mit første kuld, men har mistet forbindelsen med køber,- disse er dog neutr. Sidse er ikke på KG

Cats og Conni

hehe…:høhø:

Tak for billederne .Jeg synes også, Singapuraerne er nogle meget charmerende katte.:hjerte:

Det er først nu gået op for mig at de er mindre end andre katte… hvor meget mindre er de? Er der et billede af en sammen med en 2almindelig" kat?

De er søde, de ligner abyer og så alligevel ikke :slight_smile: Jeg har altid elsket Aby’ernes pels (tickingen) og det har singaerne jo netop osse :slight_smile: Og hvis de så er mindre… så… er det davist en kat jeg skal lære lidt mere om :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;709407]Det er først nu gået op for mig at de er mindre end andre katte… hvor meget mindre er de? Er der et billede af en sammen med en 2almindelig" kat?

De er søde, de ligner abyer og så alligevel ikke :slight_smile: Jeg har altid elsket Aby’ernes pels (tickingen) og det har singaerne jo netop osse :slight_smile: Og hvis de så er mindre… så… er det davist en kat jeg skal lære lidt mere om :)[/QUOTE] Singapuraen er verdens mindste racekat og mine piger vejer ca 2 kg.
Ligheden med Abysinier mener jeg er begrænset,- Singaens hoved er mere rundt og de har kortere næse og sorte poter . Jeg har ikke nogle "sammenlignings billeder, men min burmeser Oline der er en lille burmeser, vejer 3,2 kg

Cats og Conni

Du har ret i at de ikke llgner abyerne meget, det er nok mest pelsen der ligner, og den er jo så en anden nuance end hos abyerne.

Ih nu bli’r jeg da helt hooked på at ha’ sådan en minikat med tiden :slight_smile:

Hvordan er de af sind? Mest som siam eller mest som burmeser? Eller noget helt tredje?

Ja, det er klart en helt anden type. De har vist kun den tickede pels til fælles.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;709496]Du har ret i at de ikke llgner abyerne meget, det er nok mest pelsen der ligner, og den er jo så en anden nuance end hos abyerne.

Ih nu bli’r jeg da helt hooked på at ha’ sådan en minikat med tiden :slight_smile:

Hvordan er de af sind? Mest som siam eller mest som burmeser? Eller noget helt tredje?[/QUOTE]

Deres temp. ligner meget burmesernes men de er ikke meget talende, som nogle burmesere. ( Jeg har ikke selv haft siameser, så dem kender jeg kun fra en veninde)
Cats og Conni