Hvorfor "logre" katte med halen?

Hvorfor “logre” en kat med halen?

Pjevs gør det rigtig meget. Også selvom hun hverken virker legesyg eller irriteret/sur.

Kan katte godt “logre” med halen, når den er tilpas/glad?

Det er nemlig det eneste punkt, hvor jeg godt kan have svært ved at læse hende, for når bøgerne siger, at de er enten vrede eller legesyge, så er det svært at forstå, at hun egentlig virker ok tilfreds og bare vil have opmærksomhed…

Desuden ville jeg høre, om det er “normalt” at en kat kommer, når man kalder?

Pjevs var den anden dag ude, og jeg kunne ikke finde hende, så jeg gik rundt på vores grund og kaldte på hende. Omme på vores anden terrasse, som ligger op til en mark, der står jeg lidt og kalder på hende. Da jeg er på vej til at gå tilbage, der kommer hun hoppende frem ude fra det høje korn, og kommer mig glad i møde. Hun følger pænt med ind, og vi hygger snakker lidt på vejen.
Hun reagerer på min stemme, og kommer hver gang :slight_smile:
Det er en ret fed følelse, især da det er rimelig nyt, at hun gør det. Så håber det er fordi, hun har besluttet sig for, at hun gerne vil adoptere mig som sit menneske, ligesom jeg gerne vil adoptere hende som min kat :hjerte:

Hvor lyder det dejligt :smiley:

Her vipper Nobby altid med halen. Men hvor normalt det er ved jeg ikke, for Nobby har dårligt kattesprog :slight_smile:

Både Jack og Nobby kommer også, når vi kalder. De kommer så begge to ligemeget om jeg kalder på Muffe, Jack eller Nobby :tihi: Så jeg er ret sikker på de bare tror det betyder godbidder :wink:
Muffe, ja, han er totalt kold medmindre han direkte kan se vådmaden i hånden på mig :tihi:

Hihi :høhø:

Her kommer Pjevs selv og beder om maden. Overser jeg hende, så følger hun efter mig, og benytter enhver mulighed der er, til at fortælle med først bedene, så insisterede og tilsidst kommanderede øjne, at hun er sulten NU :smiley: Fatter jeg det stadig ikke, så ligger hun sig foran madskålen og ligner en kat, som aldrig bliver fodret…

Jeg har stadig ikke fundet nogen form for “katte” godbidder, som hun gider, men ost, tjo så er hun der med det samme, og kødpålæg kan godt gå… Men helst Whiskas vådfoder med oksekød (alt andet smag gider dronningen ikke spise…)!

Det ser bare så sjovt ud, når hun vifter frem og tilbage med halen, hun virker så uskyldig, når hun gør det (sikkert en yderst smart afledningsmanøvre…:tihi: Som jeg falder for hver gang!) Det kan være, at hun tror hun er en hund?! Det forklare også, hvorfor hun pludselig kommer, når jeg kalder, glad springer mig imøde og trofast følger efter mig udenfor, som om vi går tur sammen… Måske jeg skulle få hende testet ved en dyrepsykolog :?:høhø:

May herhjemme, der har utroligt dårligt kattesprog, logrer også meget med halen. Det er typisk når hun bliver nusset og er glad :slight_smile:

Piv logrer også med halen, kommer når jeg kalder og hilser på os ved hoveddøren når vi kommer hjem fra arbejde. Hun kan dog ikke gø - men det kan Maria til gengæld :smiley:

Katte kan logre på rigtige mange måder :slight_smile: De kan sitre af glæde, dunke halen rasende i jorden, vifte irriteret i smerte, sitre med knækket spids i tvivl, vifte langsom i tiltagene aggression, vifte hurtigt i angst og logre fordi de er i jagtmood - alt sammen tilsat halens position og alle nuancerne ind imellem - blot for at nævne nogle. Se på katten i situationen og hele katten. Det er den eneste måde at lære det - ved at se på katte katte katte :slight_smile:

Du kan også søge nogle halepositioner på nettet, men husk at ikke alle katte, der logrer er lige gode at læne sig op af hihi dvs der findes meget skidt og kanel om det emne her på nettet også - vær kritisk :slight_smile: