Hvorfor sælger jeg ikke enekillinger?

Det findes der mange gode argumenter for - et af dem behøver ingen ord:

Derudover er det unægtelig også sjovere, hvis man er to til at lure på at stjæle :høhø:

Det første billede…NUUUUUUURH!:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Iiih! :hjerte: Kan du ikke lige komme forbi og forklare Phumba at hendes pels IKKE falder af hvis hun kommer til at putte sammen med en af de andre :klapper:

Det første billede, så meget :smelter::smelter::smelter::hjertehop::love2::inlove::wehuu:

0[QUOTE=TrekkieGrrrl;865395]Iiih! :hjerte: Kan du ikke lige komme forbi og forklare Phumba at hendes pels IKKE falder af hvis hun kommer til at putte sammen med en af de andre :klapper:[/QUOTE]

Abyer er jo ikke så ofte bunkekatten som dine øvrige - mange af dem er kun som killinger :slight_smile:

Skønne billeder især det første :wehuu::wehuu:

familien i Lyngby siger :juhu::juhu::juhu:

  1. billede: Hvor er de søde.:hjerte: - 2. billede: Og fulde af ballade.:smiley:

De fleste katte har glæde af at have en katteven (eller flere). Og det gælder også, selv om de ikke lige er puttekatte, for bare det at holde øje med, hvad den anden laver kan fylde meget af dagen. Bare spørg Milly:tihi:

der kan da kun være et svar når man ser det første billede … selvfølgelig gør du ikke det

:smelter: :smelter: :smelter: :smelter: :smelter: :smelter: x

Ja de to billeder argumenterer da langt bedre end ord!
:smelter:

Ja hvem kan være i tvivl efter at have set sådan nogle dejlige billeder :wehuu:

Ej hvor er de bare nuttede :slight_smile:
overbevist? Jepsen :smiley:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;865390]Det findes der mange gode argumenter for - et af dem behøver ingen ord:

[/QUOTE]

Jeg kan altså ikke ha’ det :argh:

Nogen putter klister i måsen på killingerne, når de skal fotograferes sådan side om side - og jeg opdager det altid :venter:

…men velkro på mavserne - den var ny, Vivi :surelog:

:smelter: :smelter: :smelter:

Og Charlotte - gad vide hvor meget rulle der skal bruges til at klare det nummer dér?? :muhaha::tihi:

De ser ud, som om de er faldt i søvn sådan lige midt i en slåskamp :klapper:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;865470]
…men velkro på mavserne - den var ny, Vivi :surelog:[/QUOTE]

Hvorfor tror du ellers abyer kaldes velkrokatte?

Jeg kan ikke se billeder…heldigvis…:høhø:

Skønne billeder, man kan da ikke blive andet end forelsket.

Men lige et meget relevant spørgsmål i forhold til trådens overskrift… det ses jo ofte at ung- og voksenkatte skal videreformidles til hjem hvor de er alenekatte. Jer der er opdrættere og har mange år på bagen i det her game… har I lagt mærke til hvornår killingens sind ændrer sig over i “jeg-vil-bare-gerne-være-mig-selv”?. En ting er at der måske sker et eller andet under opvæksten af en killing (efter den er væk fra opdrætteren), som gør at den måske ikke kan lide andre katte efterfølgende… Men katte har jo også personlighed, og er der nogen af dem som fra fødslen af bare er mere reserverede og har nok i dem selv? Eller bunder det at de måske holder sig lidt tilbage fra de andre killinger måske mere i at de er usikre på sig selv?

[QUOTE=Vipstøsen;865772]Skønne billeder, man kan da ikke blive andet end forelsket.

Men lige et meget relevant spørgsmål i forhold til trådens overskrift… det ses jo ofte at ung- og voksenkatte skal videreformidles til hjem hvor de er alenekatte. Jer der er opdrættere og har mange år på bagen i det her game… har I lagt mærke til hvornår killingens sind ændrer sig over i “jeg-vil-bare-gerne-være-mig-selv”?. En ting er at der måske sker et eller andet under opvæksten af en killing (efter den er væk fra opdrætteren), som gør at den måske ikke kan lide andre katte efterfølgende… Men katte har jo også personlighed, og er der nogen af dem som fra fødslen af bare er mere reserverede og har nok i dem selv? Eller bunder det at de måske holder sig lidt tilbage fra de andre killinger måske mere i at de er usikre på sig selv?[/QUOTE]

Helt generelt skal en aby ha’ en anden kat som selskab - der er dog enkelte undtagelser, hvor voksne katte ikke trives med de andre.
Jeg har aldrig oplevet killinger, der ikke søger andre kattes selskab :slight_smile:

Aj, hvor er det et skønt billede! Suk…man får jo lyst til at møve sig ned mellem dem og snuppe sig en lille morfar… :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;865772]Skønne billeder, man kan da ikke blive andet end forelsket.

Men lige et meget relevant spørgsmål i forhold til trådens overskrift… det ses jo ofte at ung- og voksenkatte skal videreformidles til hjem hvor de er alenekatte. Jer der er opdrættere og har mange år på bagen i det her game… har I lagt mærke til hvornår killingens sind ændrer sig over i “jeg-vil-bare-gerne-være-mig-selv”?. En ting er at der måske sker et eller andet under opvæksten af en killing (efter den er væk fra opdrætteren), som gør at den måske ikke kan lide andre katte efterfølgende… Men katte har jo også personlighed, og er der nogen af dem som fra fødslen af bare er mere reserverede og har nok i dem selv? Eller bunder det at de måske holder sig lidt tilbage fra de andre killinger måske mere i at de er usikre på sig selv?[/QUOTE]

Abyer ( og somalier) er for sociale katte til at bo alene. MEN - der er hunkatte der, når de får lov til at vokse op og blive rigtig fertile, udvikler primadonna nykker som gør at de ikke er særlig tolerante overfor andre katte. I hvert fald i en periode. Sådanne hunkatte bliver SKØNNE kælekatte for folk der ønsker en kat der er utrolig kontaktsøgende og social overfor mennesker. Men de er altså ikke særlig gode til at flytte ud til andre katte. Ind imellem har jeg set, at disse hunkatte senere tager imod en kat uden problemer. Som om de har behov for en periode alene efter at have boet som fertile i et opdræt.

Jeg har aldrig oplevet denne “primadonna” adfærd udvikle sig hos katte der er kastrerede som killinger og jeg synes heller ikke det er noget jeg ser hos hankatte - fertile eller ej.