Hvornår bliver MIIIIIIV til MEAOUUUUUW?

Katteflokkens absolut mest gennemtrængende dybe og brølende stemme kommer fra den aller mindste og tyndeste MCO- hunkastrat Inka, når hun flere gange dagligt går rundt med et lille tøjdyr i munden.
Jeg fatter ikke, at hun samtidig kan brøle så højt.

Her vader Findus ofte rundt med Pouls jogginbukser i munden og slæbende bagud mellem benene. Det ser kosteligt ud. Han siger noget der minder om den morlyd der fortæller “jeg har et bytte med hjem”.
Ranya siger raaaaaa og med en rund og hæs stemme…jeg tror han prøver at sige sit navn…raaaa…nya

Jeg synes der er kommet mere KAPOW i Aslan’s “MIIIV” nu, men stadig meget lys stemme synes jeg, som passer til en pusling som ham.
Nu kommer miiiiiiv’et dog mere fra lungerne og mere kapow! :smiley:
Hvorimod Celine’s MEAOUUUUUW er mere dominerende - og hæs.:pote:

åhhh I ville falde døde om af grin hvis i hørte Tangomanden miv…jeg er selv ved at gå til af grin hver gang…en stor fetil dreng, med sådan en killingestemme

I dag er faktisk første gang jeg hørte Aslan sige “kakakakak” fordi han så en myg…
Denne lyd er også noget som vores Aby laver, når han ser en fugl eller insekt…gad vide hva det betyder…???

[QUOTE=Apollo;691729]I dag er faktisk første gang jeg hørte Aslan sige “kakakakak” fordi han så en myg…
Denne lyd er også noget som vores Aby laver, når han ser en fugl eller insekt…gad vide hva det betyder…???[/QUOTE]

det betyder…ALLE står stille…jeg har fat i den lange ende, det er mit bytte

Min maine coon Boris har den der lyse piv-stemme (han er 5 år), men pludselig taget lyd efter Buller. Jeg er overhovedet ikke i tvivl, når jeg hører Bullers markante: “Jeg vil ud”-mjaven. Jeg rejser mig straks fra sofaen, så snart jeg kan høre ham - han skal jo ud, staklen, og så viser det sig, at Buller er allerede ude :uha:
Har nogle af jer oplevet at jeres katte kopierer hinandens lyde?