Hvornår bliver MIIIIIIV til MEAOUUUUUW?

Vores Aslan har en sød lys killinge-miv stemme. Meget lys og man er ikke er tvivl om, at det er en killing, der snakker.
Det er sådan en sød stemme, der passer til sådan en pusling, som ham…:hjerte:

Hvornår typisk går stemmen i overgang for katte? :pote:

HA HA for nogen sker det aldrig og for andre først når førekatten er væk. Det er min oplevelse :slight_smile:

Øhm, her hjemme har Diego sådan en sød og lys stemme også - voksen hankastrat på 9 kg og 4 år :wink:

Min May har stadig samme piiiiiiiiiiiive-stemme som da hun var killing, hun er nu 6 år :høhø:

…hehehe…det anede jeg faktisk slet ikke…men en lille sød miiiv-lyd, passer vel ikke til en voksen rød maine coon, der bliver stor??:høhø:
…men OK, han er jo også kastreret…:høhø:

[QUOTE=Apollo;681194]…hehehe…det anede jeg faktisk slet ikke…men en lille sød miiiv-lyd, passer vel ikke til en voksen rød maine coon, der bliver stor??:høhø:
…men OK, han er jo også kastreret…:høhø:[/QUOTE]

Det er lige præcis det Diego er! Og det er såmænd også de fertile der ikke har de dybe stemmer :slight_smile: En del maine coon har nogle søde fine stemmer, og så er der de små siameser med den støre, ofte dybe stemmepragt :stuck_out_tongue:

Santino er også en voksen bengal på 6½ kg. Når han giver lyd forventer man IKKE sådan en bøf :lol: nærmest en lille nuttet killing :slight_smile:

Jamen Maine Coons bliver aldrig voksne - En Maine Coon er en “lille killing i en stor krop” :klapper:

Arthur snakker stadig med lys stemme… For et par uger siden brægede han (som jeg forestiller/mener mig at en “ægte” siam skal), så jeg tænkte “Yes! Han er blevet voksen!”

Ak nej, det varede kun nogen dage, han brød sig måske ikke om sin egen lyd?

Ivanhoe var killing og havde en meget dyb stemme - nærmest som et får…
Snehvide er stor, men har en pibende stemme som en gammel, syg farmor…
Og Milly - hun taler jo menneskesprog med lys stemme ligesom hendes menneske! :smiley:

[QUOTE=Barky;681202]Arthur snakker stadig med lys stemme… For et par uger siden brægede han (som jeg forestiller/mener mig at en “ægte” siam skal), så jeg tænkte “Yes! Han er blevet voksen!”

Ak nej, det varede kun nogen dage, han brød sig måske ikke om sin egen lyd?[/QUOTE]

Jah… Creamy KAN sagtens råwe højt og lyde som en rigtig sia/ori. Men hun gør det kun i truede situationer. På vej til og fra dyrlægen, f.eks. :uha:.
Normalt siger hun “Iv!” Med masser af variationer… men stadig “Iv!!” Creamy er 3 år.
De to andre har normale kat.IV stemmer. Tullen, der er mindst og yngst, har den stærkeste og dybeste stemme. Og hun BRUGER den! :rulleøjne: Greven har også en typisk stemme for racen, men hans er en del mere melodisk. Han har husets kønneste stemme :hjerte:

[QUOTE=Apollo;681194]…hehehe…det anede jeg faktisk slet ikke…men en lille sød miiiv-lyd, passer vel ikke til en voksen rød maine coon, der bliver stor??:høhø:
…men OK, han er jo også kastreret…:høhø:[/QUOTE]
Image bliver kaldt Pio - kun fordi jeg ikke vil kalde et kæmpe læs af en MCO for Piv.
Han havde som fertil den mest ynkelige pivestemme … og det har han også som kastrat.

Synes generelt, at MCO-hanner har lyse pivestemmer - Fenris har det også, men hans stemmer er bare blødere i lyden.
Hunner derimod har mørkere stemmer.

Basil kaldte vi faktisk tit for Ib… for det var stort set den lyd han kunne. Slet ikke noget der var en siameser værdigt.

Ozzys stemme er til gengæld gået fra killinge-IW til MEAOURW nu. Rigtig dejlig dyb siameserbrølen :uha: mens Stevie stadig siger MIIIIW. Meget meget højt, men stadig en mi-iw og ikke en MEAW-lyd.

Ozzy er lidt over 6 måneder. Stevie er uhm… snart 4 måneder…

HAHAHAHA, godt det KUN er kattefolk der læser denne tråd, for udenforstående vil da mene vi har ENDNU mere gak i låget end de normalt tror om os…:muhaha::lol:

Jeg har en kat der bræger, omtrent ligesom et får, bare mere hæst og grimmere… Er der nogen som kan lære hende at miave ordentligt?? Jeg troede hun ville vokse fra det, men hun er altså to år nu og det er bare SÅ grimt at høre på :wink:

Ikke her… sådan skal en siameser lyde… :hjerte:

:lol:

jeg har en kat med verdens ynkeligste miv… det er ikke engang miauow… det er bare miv… det er patetisk…

men Imhotep passer sammen i størrelse og lyd… kæmpe kat… stort miauw

hahahahaha…ja katteGALE er vi!:tihi:

Isis har et nydeligt og feminint miiiau, mens Bastian har et væld af lyde. Lige fra et lille lavmælt miv til et fuldtonet brøl/skrig, der kan få det til at løbe koldt ned af ryggen på enhver.

Oliver har kun en meget dyb stemme, når han løber rundt og knurre af kradsetræet, mens han farer op i det… Han lyder virkelig som et forkølet æsel når han jagter sådan rundt…:tihi:

Ellers kurrer han mest (lyder som en due)… Han kommer faktisk kun med sine små patetiske miiiiiv når jeg ikke lige gør som han ber om…:høhø: Især hvis jeg er for langsom til at rejse mig, når vi skal klikker… Og det er altid lige når jeg har sat mig ved computeren…:stuck_out_tongue: Og hvis vi klikker inden jeg sætter mig, så kommer han igen og vil klikke ligeså snart min mås sætter sig i stolen ved computeren…:tihi: Så jeg kan ligeså godt vente til han selv kommer og ber om det…

Min 6 kilo 2½ år gamle nfo’er har også kun Miiiivvvv stemme. Og når han virkelig vil ha opmærksomhed siger han noget i retning af aaiiiiiiiiiiijjjjjjjjjj også griner alle af den store stygge kat. Det er faktisk kun når han er på potten og han lige skal fortælle hvad han laver at der kommer en dyb stemme fra ham, men så er det i stil med aauuuuoooo - skøre kræ.