Hvornår er dåser for bulede?

Hvor sætter man grænsen for, hvor bulede dåser man vil åbne og bruge?:øhmm:

jeg har aldrig været den store “dåse ekspert”, men har hørt meget om, at man ikke må bruge indholdet fra en bulet dåse…
nu har jeg så modtaget 18 dåser kattefoder, hvor 2 var åbnet :uha:, 6 var “let bulede”/man kan stadig åbne dem, og de sidste 10 er med store buler, hvor jeg tænker - nej dem vil jeg ikke bruge!
Men de 6 som er “let bulet” - tør man bruge dem :øhmm:

uanset hvad, så skriver jeg og klager STORT til zooplus :doh: :wittsend: :venter: forventer 18 nye uskadte dåser - ASAP!! :venter:
hvad skal jeg bruge 12 bulede og åbne dåser til? :venter: SPILD af penge… (kan man mon få animonda carny andre steder end hos zooplus?:øhmm:)
her havde jeg jo lige gået og glædet mig til at forkæle mitterne…

har taget billeder - kommer liiiige om snart…

De forhandles rundt omkring i DK. Selvfølgelig til nogle lidt andre priser. www.animonda.dk

Dette var, hvad jeg fik ind af døren :thumbdown:
øv! hader når det er pakket så dårligt ind…

selv kassen til kattegruset var i stykker - det plejer ALDRIG at være problem her:( ihh…

hvis bare de buler “indad” så er der intet sundhedsskadeligt i at bruge indholdet…buler de derimod “udad” så er det NO GO

Enig! Maden tager ikke skade af tryk, med er det udaf bulerne er tyder det på en fordærvelse…

jo der skal selvfølgelig ikke være hul på dåserne, det er også NO GO

Enig… det er er “bare” skader efter transport og betyder intet for indholdet…
Buler dåsen derimod udaf, så smider man den bare ud med det samme!

Ja, det er bare så ærgelig med Zooplus og deres ringe indpakning.
Selv om de erstatter det ødelagte, så er det træls der skal gå ekstra tid inden man får sine ting.

Har den sidste tid læst om flere end mig selv herinde som har klaget til dem.
Hvorfor lærer de ikke af det og bruger deres gode kasser til alle???

:wittsend::wittsend::wittsend:

[quote=PiaB;482638]Dette var, hvad jeg fik ind af døren :thumbdown:
øv! hader når det er pakket så dårligt ind…

selv kassen til kattegruset var i stykker - det plejer ALDRIG at være problem her:( ihh…[/quote]

For første gang oplevede jeg også for nylig at få bulede dåser fra Zooplus…og det var endda i en af de tykke kasser (dem med logo) og den havde ingen synlige fejl udvendig, men hele øverste lag dåser (24 stk) havde fået et ordentligt gok , og man kunne se en “rille” rundt på det indvendige lag pap i kassen, så enten har den været tabt og landet så hjørnerne ikke tog skade eller noget meget tungt har dumpet ned ovenpå kassen…det er under transporten det går galt åbenbart…

Nå, men til de bulede dåser.

Hvis de er bulede efter stød og ikke er utætte af det, fejler indholdet ingenting.

Det man skal passe på med er hvis dåser buler udad…altså at indholdet i dåsen gærer så der er overtryk…så dur indholdet ikke.

Rolig nu, ikke så sart :slight_smile:
Dem med hul på tager du selvfølgelig bare billede af, sender ind, får refunderet og smider ud. Men hvis der på resten udelukkende er slag-buler, så fejler de altså ikke noget. Du vil formentlig høre, når du åbner sådan en dåse, at der er tryk inde i den. Indholdet fejler aldeles ikke noget!
Hvad er det, du betragter som store buler?

hmm jeg har kasseret de to åbne dåser umiddelbart med det samme…

men ja - det var i de gode papkasser (var gruset også - så meget for “gode”, selvom det nu aldrig har været et problem før:S)
udenpå var kasse fejlfri, så derfor var jeg jo forhåbningsfuld - liger faktisk lidt, at dåserne er pakket mens de var ødelagte :S som om de har fået slag o.l. på deres fordelingslager inden de er sendt ud til mig:øhmm: for min kasse fejler INTET udenpå… har så talt efter og 5 af dem har buler ud af, 4 af de andre bulede, er så bulede at jeg ikke kan åbne dem uden hammer og mejsel :S

så 11 ud af 18 er spildt :frowning: det er ski ikke mange der er brugbare :frowning:

Det har jeg oplevet nok gange til at jeg kun bestiller de “små” dåser hos zooplus.

På hygiejnekurset lærte jeg nemlig at dåser som er slået så kraftigt, kan have mikroskopiske revner så der kan komme ilt til, og dermed fordærve dåsens indhold. Ergo, jeg nægtede at betale for de kraftigt beskadigede dåser, og fik en tilgodeseddel på dem. :slight_smile:

jeg har også bedt om pengene retur eller nye dåser! jeg gider simpelthen ikke finde mig i, at betale penge for et produkt der er skadet! :venter:

det er jo bare billigst at købe de store dåser… ihhh hvor er det nogle gange træls håbe på at få et “hel” produkt, når nu man betaler for det!
Det er jo ikke fordi pengene gror på træerne herhjemme til den slags “luksus” :S

[quote=PiaB;482784]jeg har også bedt om pengene retur eller nye dåser! jeg gider simpelthen ikke finde mig i, at betale penge for et produkt der er skadet! :venter:

det er jo bare billigst at købe de store dåser… ihhh hvor er det nogle gange træls håbe på at få et “hel” produkt, når nu man betaler for det!
Det er jo ikke fordi pengene gror på træerne herhjemme til den slags “luksus” :S[/quote]

De store dåser køber jeg så i Aldi, og så sparer jeg på energien der, for min tid er altså for kort til at jeg gider bøvle med det problem hver gang, fordi de ikke kan finde ud af at komme et tykt stykke pap imellem hvert lag dåser.

Jeg skrev til Zooplus, da jeg modtog en masse bulede dåser. De tilbød med det samme 10 £ eller 10% rabat ved næste køb.

Ufatteligt, at de ikke sørger for at pakke ordentligt ind.

ja men det er ikke nemt med en allergi kat at gå i aldi og hente lux :frowning:

arrhh hvor nogle ting bare besværligt
og mine dåser har kostet noget mere end 10£, så den ska de ikke spise mig af med - Pia her er træt af kunne smide over ½-delen af sine vare direkte ud :venter: det får kattene jo ikke meget mad ud af :thumbdown: