Hvornår er en kat helt fuldvoksen?

Min Misja-tut har netop været til dyrlægen for at få sine vaccinationer - 1-0 til mig :høhø: Men (som hun plejer) kommenterer dyrlægen, hvor klein og slank hun er. Jeg er jo nærmest bange for, hun skal tro, at jeg sulter hende - men fakta er, at hun er en ædedolk!
Jeg fik noget ormekur med, for det kunne jo være, hun har orm…men det har hun altså ikke. Jeg ved godt, hvordan orm ser ud :slight_smile:

Bliver hun større, eller vil hun forblive sådan et lille myr monstro?

Nogle mis er små andre større præcise som mennesker og andre dyr.
Som regl ligner man dèt, man kommer af og det er jo logisk nok:tihi:
Mine Maine Coon’s syntes jeg virker færdig udviklet (læg mærke til jeg ikke bruger udvokset) for der er mange måder at udvikle sig på…når de er omkring 4 år.
Ranya er et godt eksempel. Han er fra d. 21. nov.2007 og han er i mine øjne ikke endnu færdigudviklet. Han er stadig en smule ranglet og stadig virker han ikke voksen endnu…men det hjælper.

Ja, måske ligger det bare til hende ikke at være så stor :slight_smile: Hun er en slank, flot lille misser. Men det der skæve blik fra dyrlægen…arghh! Det er nok bare mig :slight_smile:

Regner med det er hende den smukke tortie missepige du mener, og hun ser da i den grad fin og flot ud. Hvad har dyrlægen at kommenterer på hende?

Vi er mange andre, der får sådan et dyrlægeblik, bare fordi vores katte er lidt for buttede… :wink:
Nu er billederne i dit album godt nok ikke helt nye, men din smukke kat ser slank ud og ikke tynd. Hun er såmænd nok helt, som hun skal være.

Dyrlægen siger ikke andet, end at hun er så slank…og så den lidt kvikke bemærkning “Giver din mor dig ikke noget at spise”? Jeg ved godt, det er sagt i sjov…men, jeg tænker, hvad hun mon tænker :slight_smile: Og kræet æder os altså ud af huset!

Men jeg siger tak, jeg synes også hun er lige, som hun skal være :slight_smile:

Katte er forskellige - og det er dyrlæger også.
Mange dyrlæger har også beskyldt abyssiniere for at være magre - simpelthen fordi de så sjældent ser slanke racekatte.

Så føler du ikke dyrlægen har styr på din kat og om den er mager eller bare slank - så har du jo altid muligheden for at vælge en anden dyrlæge :slight_smile:

Hej Vivi,

Ja - jeg er ellers så glad for at komme dernede…på Næstved Dyrehospital. Og det er tæt på, hvor vi bor. Og hun er jo hamrende sød og har godt tag på dyr. Jeg tænker bare, om hun mistænker mig for ikke at give Misja nok mad.
Eller, som sagt, er det bare mig, der har paranoia :slight_smile:

Jeg tror du skal tage det med et gran salt, hun har sikkert bare ment det som en lille joke til missen.

Jeg har også oplevet at min dyrelæge har set lidt skævt til mig. Jeg adoptere min kat fra en kvinde der ikke havde mulighed for at beholde hende pga tidsmangel så det var synd for katten at blive. Men men men, katten vejede omkring 10 kilo og slæbte næsten den tunge mave hen over jorden når hun gik, kunne ikke hoppe op i vindueskarmen og var i det hele meget lad pga overfodring. Og hun kom da også på kur temmelig hurtigt på dyrelægens anbefaling. Efter to år med en meget sulten og madglad kat kom hun endelig ned på sin idealvægt, så vi tog stolte ned til dyrelægen med den glade og sunde ’nye’ kat. Nu mente dyrelægen at det var uderligt at hun havde tabt sig og testede hende for alt muligt der kunne være i vejen. Resultaterne var allesammen negative, katten var kernesund, men synes det var lidt synd at al at arbejde førte til mistanke fra den ellers gode dyrelæge.

I lørdags på udstillingen var der indtil flere blandt publikum, der spurgte, om min kat var en killing, for han var da ikke særligt stor. Galliano bliver 4 år til maj, så han er skam voksen (i hvert fald kropsmæssigt ;)).

Jeg har også tidligere været ude for en veterinærsygeplejerske, der insisterede på, at min kat kun skulle have den dosis skånemad pr. dag, der svarede til 4 kg kat. For det var den vægt, en kat skulle have!!

[QUOTE=Temple Bar;562403]
Jeg har også tidligere været ude for en veterinærsygeplejerske, der insisterede på, at min kat kun skulle have den dosis skånemad pr. dag, der svarede til 4 kg kat. For det var den vægt, en kat skulle have!![/QUOTE]

Damn… stakkels Thane var da død af sult i så tilfælde… og lille Ting var blevet endnu mere fed!
Thane skal veje omkring de 8 kilo… og Ting burde max veje omkring 2½ :slight_smile:

Ting er næsten 6 år, og må derfor kaldes fuldvoksen - abyssinier og dermed en af de virkelig slanke og fintbyggede racer… slank “slender” krop på høje ballerinaben…

Thane er Maine Coon… stadig kun meget ung, ikke fyldt to år endnu og derfor af og til temmelig teenagerranglet… Vi forventer at han de næste par år vil brede ud - dvs få en bedre muskelmasse, blive bredere i hovedet, bredere over ryggen osv. Han vil som sådan ikke blive meget større/højere end han er nu… men ikke desto mindre regner vi med at han formentlig vil tage ca 1 kilo mere på - uden at han bliver fed!
Dvs at han som fuldvoksen omkring 5 år gammel vil veje ind med omkring 9 kilo bomstærke muskler, sener og knogler… og måske vil han til den tid også have fundet MCOlooket, sådan at folk vil spørge om katten “gør noget” inden de spørger om de må klappe den :klapper:
(På et tidspunkt i Thanes udvikling var vi nervøse for om han ville blive en af disse ganske få kæmpeMCO - det ser det heldigvis ikke ud til alligevel :slight_smile: men han er en stor dreng, det er der ikke tvivl om… )

katte er meget forskellige af størrelse.

Men mht. til orm kan man ikke altid vide om katten har det. De kan virke ganske raske også for en dyrlæge og så have orm alligevel. jeg ville ikke undlade at give en ormekur når dyrlægn har anbefalet det.

Men ja derfor kan din kat sagens have den rette vægt.

[QUOTE=Temple Bar;562403]I lørdags på udstillingen var der indtil flere blandt publikum, der spurgte, om min kat var en killing, for han var da ikke særligt stor. Galliano bliver 4 år til maj, så han er skam voksen (i hvert fald kropsmæssigt ;)).

Jeg har også tidligere været ude for en veterinærsygeplejerske, der insisterede på, at min kat kun skulle have den dosis skånemad pr. dag, der svarede til 4 kg kat. For det var den vægt, en kat skulle have!![/QUOTE]

Og jeg var en af dem :slight_smile: Men hvor var han dejligt underholdende. Skøn kat at være i ring med i lørdags.

Hilsen
Jane