Min gamle hunkat er lige blevet 13 år. For lidt over et år siden, opdagede jeg to knuder på hende - den ene på hendes side og den anden ved en af hendes brystvorter. Taget hendes alder i betragtning og fordi hun generelt har døjet med luftvejsinfektioner mere eller mindre kronisk siden jeg fik hende, blev vi (dyrlægen og jeg) enige om ikke at gøre noget, så længe hun har det fint. Knuden ved brystvorten har været den samme størrelse siden jeg opdagede den. Væsker lidt engang imellem men ikke meget. Den på siden er tilgengæld gået fra at være på størrelse med en lillefingernegl til en halv valnød.
Nu har jeg så opdaget en knude mere i brystvorten under den hvor hun allerede har en knude. Den er nærmest vokset frem på en måned, væsker en del og er allerede tre gange større end den første knude.
Hun virker ikke til at have ondt - må røre ved alle knuderne, hun spiser, drikker, går på bakken og er lige så kontaktsøgende som altid. Hun sover selvfølgelig en del (hun er trods alt 13 år), men leger også stadig.
Luftvejshalløjet er blevet værre med alderen. Antibiotika og binyrebarkhormon virker kortvarigt men det kommer igen og igen, så ville enten konstant skulle give hende medicin eller have hende til dyrlæge hver 3.-4. måned for at få det som en indsprøjtning.
Jeg er bare så meget i tvivl om, hvornår nok er nok, fordi hun jo stadig spiser, drikker og er kontaktsøgende.
Hvordan har I vidst det var tid?