Hvornår er nok, nok?

Vi har en killing på 7 uger som er i ‘oplæring’ af voksne voksne hankat. Grunden til vi har hende allerede nu er pga. en række trælse begivenheder, som desværre ikke kunne undgås.

Men nu til spørgsmålet; det var jo slet ikke meningen vi ville have en så lille killing, så vi har ikke nogen erfaring med katte ‘opdragelse’.
Nogen gange når Arthur, vores voksne MCO, går løs på Nova vores killing, lyder det meget voldsomt. Vi ved godt det bare er Arthur der trækker grænser og fortæller nok er nok.

Men hvornår er det nok? Skal vi bare lade Arthur styre det hele eller skal vi bryde ind, når det lyder for voldsomt? (Problemet er jo netop, at vi ikke ved hvornår det er for voldsomt)

Der er aldrig blevet trukket blod men nogen gange skriger Nova godt nok, samtidig med hun knurrer fordi Arthur ‘cykler’ på hende.

Mvh
/Rasmus

Pga den fysiske forskel vil jeg klart gribe ind

Så enig.
Mine killinger er lige knap 7 uger nu og de ville slet ikke kunne klare sig mod de store voldsomme “onkler” :slight_smile:

En voksen MCO overfor en 7 uger gammel killing lyder i mine ører som en helt ulige kamp. Jeg ville lade ham “opdrage” hende med dask og “holden fast” men det her lyder alt for voldsomt for sådan en lille pige. Du er nødt til at hjælpe hende.

jeg ville helt klart gribe ind, det er ikke sådan en god “onkel” opfører sig.

Prøv evt at læse denne tråd
det er mine hankatte sammen med en killing der er bagud og bestemt ikke alders svarede på det tidspunkt hvor den flyttede ind

Fint! Tak alle sammen! :slight_smile: Jeg vil sørge for at lave en linje for Arthur, hvor nok er nok :smiley: Det ellers lidt mærkligt, for efter hun lige har fået klø, så daffer hun ind under sofabordet, er der i 5 sekunder for så at lunte ud til Arthur igen…? Men jo, jeg mente nok det var lidt voldsomt så både min kæreste og jeg bryder ind når det bliver for voldsomt. Tak alle sammen! :slight_smile:

Mvh
/Rasmus

Film det så skal jeg fortælle dig, hvad jeg ville gøre