Hvornår fjerner I bodystocking efter neu?

Hvis dyrlægen ellers har gjort sit arbejde ordentligt, skulle det ikke være muligt for katten at åbne op ind til tarmene.
Der bør nemlig syes i tre lag: først bughinden, så musklerne (disse lag med selvopløselige sting) og til sidst skindet.

Jeg har en enkelt gang læst om en kat, der lige efter en operation åbnede så meget, at dens tarme m.m. hang udenfor.
Det viste sig, at dyrlægen kun havde syet det hele sammen på én gang.

Ellers har jeg ALDRIG haft hverken skærm eller body stocking på mine katte. De bliver syet med indvendige, selvopløselige sting, og til sidst afsluttes med en stribe “sårlim”.

Jeg kan forestille mig, at katte bliver passive og “trykkede”, hvis body stockingen sidder for stramt.

PS: Da mine hunhunde blev neutraliseret, fik de “forklæder” på. De lukkes på ryggen og kan justeres, så de hverken sidder for løst eller for stramt.
Fås i forskellige størrelser og udlånes af i hvert fald min dyrlæge.
Tror nok, at hunde “piller” og gnaver mere end katte.

[quote=Mega;458310]Hvis dyrlægen ellers har gjort sit arbejde ordentligt, skulle det ikke være muligt for katten at åbne op ind til tarmene.
Der bør nemlig syes i tre lag: først bughinden, så musklerne (disse lag med selvopløselige sting) og til sidst skindet.

[/quote]

Jeg er helt overbevist om at i mine tilfælde har dyrlæge gjort sit arbejde ordentligt!

Lukkeopperne har altid været med den indvendige lukning - måske allergisk reaktion - om det er det eller slikkeri giver samme resultat …

En opdatering på mine herhjemme:

De er begge to livet gevaldigt op af at have fået den af - Killingen ikke nær så påvirket, men mormis, hold da op en forskel. De har ikke pillet så meget i deres sår, så de er blevet irriteret i nattens løb. Det ser fint og rent ud begge steder :slight_smile: Dejligt…

Tak for alle jeres mange svar :slight_smile: Det er sjovt at se der er så stor forskel på hvad folk gør.