Jeg fik mine to piger på hhv. 17 uger og en hunkat på 2 år neutraliseret for en uge siden
Begge har i den uge haft en ny bodystocking på hver dag, men jeg synes nu efterhånden at såret er helet pænt og der er bare liige en lyserød kant tilbage. De gider jo forståeligt nok ikke have dem på - Men jeg tænker om de ikke godt kan få den af nu, hvor det faktisk er helet? Det er bare i forhold til hvis de trækker i stingene, jeg tvivler? Hvordan er jeres erfaring med det? Jeg mener sund fornuft burde sige at når de trækker i dem, så har de vel ikke ondt? Og når det er helet, kan det så ikke være ligemeget? Det er sting som er selvopløslige forresten
Ingen af mine som jeg selv har fået neutraliseret har haft nogen form for body eller skærm på på noget tidspunkt. De har vasket på det, selvfølgelig, men det har været det. Også hos de to første, der blevt syet med normale udvendige sting, der skulle fjernes efter 10 dage.
Den sidste, Tullen, blev syet med indvendige sting, så der var ikke engang noget at fjerne senere og ikke noget at hive i, og det er det nemmeste jeg har prøvet - som min dyrlæge sagde, “det holder hun selv i orden”. Og det holdt stik, det var fuldstændig problemfrit. Faktisk blev jeg frarådet at putte nogen form for body på, for såret havde bedst af at få luft
Selv da gamle Donna fik fjernet alle brystkirtlerne i den ene side og derfor var skåret op fra armhule til lyske, havde hun ingen body på over de indvendige sting. Jeg havde købt en, men blev rådet til helst ikke at bruge den. Og det gik fint, ingen pillen og ingen infektion
[quote=Ann R;458045]Ingen af mine som jeg selv har fået neutraliseret har haft nogen form for body eller skærm på på noget tidspunkt. De har vasket på det, selvfølgelig, men det har været det. Også hos de to første, der blevt syet med normale udvendige sting, der skulle fjernes efter 10 dage.
Den sidste, Tullen, blev syet med indvendige sting, så der var ikke engang noget at fjerne senere og ikke noget at hive i, og det er det nemmeste jeg har prøvet - som min dyrlæge sagde, “det holder hun selv i orden”. Og det holdt stik, det var fuldstændig problemfrit. Faktisk blev jeg frarådet at putte nogen form for body på, for såret havde bedst af at få luft
Selv da gamle Donna fik fjernet alle brystkirtlerne i den ene side og derfor var skåret op fra armhule til lyske, havde hun ingen body på over de indvendige sting. Jeg havde købt en, men blev rådet til helst ikke at bruge den. Og det gik fint, ingen pillen og ingen infektion [/quote]
Tak Ann
Det var mest fordi jeg synes mine slikkede meget i det til at starte på, så jeg ville beskytte det lidt… Men det er bare så pænt nu og nu slikker ingen af dem i det Det var vist kun fordi det var godt at få den af
Men har dem selvfølgelig under opsyn
Jeg vil så ikke anbefale, at man ikke giver krave eller body på. Kender flere, hvor katten har bidt flere tråde op - og jeg har selv haft flere af den slags.
Iflg min dyrlæge er nogle racer værre end andre, når det drejer sig om at pille i såret.
Og så skal man have for øje, at uanset om de kun slikker, er tråden den direkte adgang ind til maven og dermed er der stor risiko for infektion.
Jeg vil så sige, at det sandsynligvis er individuelt for hver hunkat, hvor meget de piller i trådene. Mine hunkatte piller som oftest ikke i trådene - de slikker på såret (og trådene), men de bider ikke trådene over - jeg bruger derfor ikke bodystocking til mine hunkatte.
Jeg har haft 4 sterilisationer (3 indvendige syninger, 1 udvendig) og har holdt body’en på i 10 dage hver gang.
Pånær med Anna Bell, hun fik en ide med at bide i sin, så hun hang fast med en hjørnetand i undermunden. Da det skete 2. gang røg body’en af. Jeg husker ikke hvor langt vi var henne… 5.-6.-7. dagen… Der skete i hvert fald intet ved, at hun fik den af.
Jeg har også hver gang oplevet, at jeg syntes kattene blev sådan nærmest… nedtrykte. Altså, når vi ligesom når så langt hen, hvor det ikke længere er operationen, der påvirker og heller ikke vævsirritation. Det var ret hårdt for dem psykisk at gå med den så længe.
[quote=pivnu;458196]
Jeg har også hver gang oplevet, at jeg syntes kattene blev sådan nærmest… nedtrykte. Altså, når vi ligesom når så langt hen, hvor det ikke længere er operationen, der påvirker og heller ikke vævsirritation. Det var ret hårdt for dem psykisk at gå med den så længe.[/quote]
Helt enig. Det er dog aldrig så slemt hos killingerne.
Men jeg har haft et par voksne hunkatte, hvor jeg er endt med at tage den af - simpelthen fordi de blev enten paniske eller dybt nedtrykte.
[quote=Vivi_Fletcher;458205]Helt enig. Det er dog aldrig så slemt hos killingerne.
Men jeg har haft et par voksne hunkatte, hvor jeg er endt med at tage den af - simpelthen fordi de blev enten paniske eller dybt nedtrykte.[/quote]
Min hunkat er godt nok blevet glad bare iaften af at den er væk! HOld op hvor har den påvirket hende i den negative retning
Jeg har aldrig brugt body’er til mine katte, og har heldigvis kun haft en killing, der fik infektion i sit sår. I hendes tilfælde var det dog hendes mor, der havde bidt i stingene, og hun var i øvrigt lidt et ‘eksperiment’, da hun var steriliseret gennem siden i stedet for maven …
Vi har aldrig brugt bodystocking, hverken til bimser eller europeer, huskatte eller den ene exotic hunkilling, vi havde - og heller ikke hverken på voksne eller ungdyr. Har aldrig haft nogen, der pillede - og kun yderst sjældent én, der har haft en antydning af lidt småinfektion. Må indrømme at jeg ikke forstår bodystocking som standardløsning - kun som noget man bruger i særlige tilfælde, hvor det er åbenlyst nødvendigt.
VH
Susanne
Min Karla var hverken nedtrygt eller synlig irriteret af at have bodystocking på. Jeg tror ikke hun tænkte over det efter hun havde haft den på i nogle timer. Jeg tog den af efter en uge.
[quote=Susanne W;458233]Må indrømme at jeg ikke forstår bodystocking som standardløsning - kun som noget man bruger i særlige tilfælde, hvor det er åbenlyst nødvendigt.
[/quote]
Det er vel for at være på den sikre side. Jeg har selv haft en hel del, der har pillet tråde ud selv og kender også andre der har.
Når det så er sagt, bandede min dyrlæge en gang over alle de abyer han havde inde igen pga ovenstående … så det kan sagtens være racerelateret, at de piller.