Hvornår kan man skifte en killinge over på voksen foder?

Timi spiser meget af killingefoderet fra Manfreds Surefeed, selvom den er indstillet efter manfreds chip, så kan Timi spise fra bagenden når Manfred spiser, og Timi får også lov at gå ind og spise med foran for Manfred, og jeg frygter Timi ender med at blive tromle tyk, han er i forvejen for god.
Derudover spiser Manfred af Timis mad (T/D blandet med metabolic) som jo helt sikkert ikke egner sig til en killing.
Jeg tænker ikke det vil nytte noget at købe en Surefeed mere, da de i forvejen er automatvenner, og spiser sammen.
Så er der kun seperat fodring tilbage, og det virker lidt urealistisk.

Vores killinger på 6 mdr har fået voksenfoder de sidste 2 måneder

1 Synes om

Du skriver ikke, hvor gammel Manfred er, men helt lille kan han nok ikke være, når han har lært at bruge en Surefeed? Det lyder, som om andre muligheder er udtømt, og du må finde et foder, som de begge kan spise :slight_smile: Og at Manfred også er gammel nok til at kunne klare sig på godt voksenfoder.

2 Synes om

Du kan købe er bagcover til Surefeed, som gør at det ikke er muligt for en anden kat at stjæle bagfra.

https://www.proshop.dk/Hunde/Sureflap-Microchip-Pet-Feeder-Rear-Cover/3045594

Og er automaten sat til det korteste interval ift lukning, når katten med chip fjerner sig?

3 Synes om

Smart nyhed. :slight_smile:

1 Synes om

Ja det var lige noget rod, Manfred er 16 uger dags dato og overordentlig kvik. Jeg var ikke klar over der var nogen “startdato” på en Surefeed, for vi har også brugt den med Timian, og de har begge lært den lige med det samme.

Ja det er den.

Næh, det ved jeg heller ikke, om der er. Jeg antog bare, at helt små killinger ikke kunne. Men det er så ikke korrekt :blush:

2 Synes om

Vi holder øje med at den bette spiser nok, bare lige så ingen skal tro, at vi bare har sat den automat op og så pyt. Han går i den 100 gange om dagen. Så jeg er helt tryg ved det.

3 Synes om

Det var bestemt ikke min mening at antyde, at han kunne lide nød. Jeg var bare overrasket over hans færdigheder i betragtning af alder.

3 Synes om