Hvornår løber mælken til hos en drægtig kat? :)

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, og har et spørgsmål ang. mælk og drægtige katte. Ja, som overskriften lyder, så er jeg interesseret i at høre om jeres erfaringer i forhold til hvornår mælken begynder at løbe til hos den drægtige kat, og hvornår man kan begynde at “presse noget ud”?.
Jeg har en skøn kat, som er drægtig, og hun er på 62.dagen i dag, hvis altså hun er blevet med killinger den dag jeg tæller fra :slight_smile: Jeg har en helt almindelig huskat. For 13 dage siden, fødte hun to af killingerne, som ikke overlevede. Vi var til dyrlægen med hende dagen efter, for vi var ret sikre på, at der var flere derinde, og hun så fortælle mig, at katte har den unikke egenskab, at de kan skille sig af med nogle fostre, hvis der er noget galt med dem, og så beholde de resterende killinger og fortsætte med at være drægtig og gå tiden ud.
Nu er det sådan, at hun er så stor, at hun ikk engang kan rengøre sig selv ordentlig, (hvilket hun sukker noget højlydt over), der er masser af puf fra killingerne, hun spiser en del, sover meget, og har de to sidste dage været endnu mere kælen og vil gerne vise sin mave frem :slight_smile:
Det er som om der er mælk i hende, i forhold til at hun er blevet meget stor nedenunder maven, og det “hænger” meget (forstår I hvad jeg mener - det er lidt svært at forklare :(), men jeg kan ikk få mælk ud af dievorterne endnu. Og så er det jeg tænker; kan man nødvendigvis få mælken ud før de føder? (jeg har været med til 3 kattefødsler før, men det er efterhånden nogle år siden, så kan ikk huske hvor det var med dem, og “dem” mener jeg min drægtige kats mor og mormor). Eller kommer det først når hun har født eller hvordan er det lige, og hvis den kommer før hun føder, er der så nogle der ved hvor meget før mælken løber til førend selve fødslen? Jeg synes ikk jeg kan få helt præcist svar, når jeg søger på nettet… :frowning:

Undskyld, det meget lange indlæg…

Hilsen Camilla :slight_smile:

Hos nogen hunkatte kan man få mælk ud inden fødslen. Faktisk har jeg set - få gange - hunkatte hvor mælken faktisk løb fra dem i dagene op til fødslen. Men ellers synes jeg det er mest normalt at mælken først løber til efter fødslen - når killingerne stimulerer hende ved at sutte. Så - som så ofte med katte - er der ingen faste svar.

Held og lykke med killingerne.

Ved det sidste kuld jeg havde, gik slimproppen kl. 4 om natten, og hunkattens dievorter blev så fyldte og mere spændte i timerne indtil hun begyndte at få presseveer kl. 14.30. :slight_smile:

Ved mine kattes fødsler, har jeg ikke set mælk før den dag de har født,- men jeg så heller ikke prøvet,at presse mælk ud før fødslen:D:D Spændene med din kat,- og go’ fødsel:kryds: Cats og Conni

Mange tak for svar. Så er jeg lidt mere rolig :slight_smile: Og så tror jeg bestemt, at det jeg kan mærke, er “brysterne” der er ved at gøre klar til mælk, så meget som de “hænger”…
Og mange tak for lykønskningen :stuck_out_tongue: Jeg er MEGET spændt på hvornår det bliver… Jeg har også lavet et lille væddemål med min kæreste, mor, lillesøster og storesøster om hvor mange der kommer og hvornår de kommer :smiley:

Okay, mange tak for svar :slight_smile:
Jeg håber ikk der er noget galt med hende, og det kommer når killingerne kommer :smiley: Jeg er nok lidt mere overpylret fordi hun fødte sidste år, hvor det gik galt (men tror det gik galt, fordi hun var ret så stresset da vi flyttede), og da hun så fødte to killinger for tidligt igen, så tænkte jeg bare: nej nej nej, nu går det galt igen, - det er allersidste gang hun skal prøve, for det er alt for synd for hende. Men nu har hun holdt på killingerne, har det godt, - men sukker dog en del over hendes store mave :wink: Og elsker at blive nusset om, og vise sin mave frem :slight_smile: Er meget spændt på hvornår hun nedkommer, og hvordan det kommer til at gå :slight_smile:

Mange tak for svar. Så er jeg lidt mere rolig :slight_smile: Og så tror jeg bestemt, at det jeg kan mærke, er “brysterne” der er ved at gøre klar til mælk, så meget som de “hænger”…
Og mange tak for lykønskningen :stuck_out_tongue: Jeg er MEGET spændt på hvornår det bliver… Jeg har også lavet et lille væddemål med min kæreste, mor, lillesøster og storesøster om hvor mange der kommer og hvornår de kommer :smiley:

[QUOTE=Teresa Guldager;1061666]Hos nogen hunkatte kan man få mælk ud inden fødslen. Faktisk har jeg set - få gange - hunkatte hvor mælken faktisk løb fra dem i dagene op til fødslen. Men ellers synes jeg det er mest normalt at mælken først løber til efter fødslen - når killingerne stimulerer hende ved at sutte. Så - som så ofte med katte - er der ingen faste svar.

Held og lykke med killingerne.[/QUOTE]

Okay, mange tak for svar :slight_smile:
Jeg håber ikk der er noget galt med hende, og det kommer når killingerne kommer :smiley: Jeg er nok lidt mere overpylret fordi hun fødte sidste år, hvor det gik galt (men tror det gik galt, fordi hun var ret så stresset da vi flyttede), og da hun så fødte to killinger for tidligt igen, så tænkte jeg bare: nej nej nej, nu går det galt igen, - det er allersidste gang hun skal prøve, for det er alt for synd for hende. Men nu har hun holdt på killingerne, har det godt, - men sukker dog en del over hendes store mave :cool2: Og elsker at blive nusset om, og vise sin mave frem :slight_smile: Er meget spændt på hvornår hun nedkommer, og hvordan det kommer til at gå :slight_smile:

Mange tak for svar. Okay, så er der også gået en del timer alligevel. Kunne du se, at killingerne var sunket ned inden hun fødte? :slight_smile:

Ja, de ændrer sådan ligesom facon på maven når det er oppe over :slight_smile: Hvor længe inden kan jeg ikke heeelt huske, men vist et døgn eller måske to…

Dione ændrede facon og opførsel indenfor 24 timer før fødsel. Kan ærligt ikke huske Sugieh, Kaya osv… :slight_smile: