Hvornår mister mormis sit mælk

Ja sagen er den at jeg synes det ser ud til at min missemors mælkebar er blevet MEGET mindre.
killinger er 5 uger og spiser godt selv, så de tager egentlig fint på, dog er vi begyndt at blive nød til at give den ene killing der ikke har lært at spise lidt med sprøjte.
Missemor vil gerne være nær dem, men det virker som om det gør ondt når de får mælk ud af hende. i starten når de patter siger hun intet men derefter brokker hun sig. Hun er første gangs mor og har 6 babier, jeg snakkede med min dyrlæge om det i sidste uge, men der var hendes mælkebar stadig kæmpe.

Det er ikke fordi jeg frygter at killingerne ikke skal tage på, for det gør de og deres vægt ligger meget normal jeg har endda to jeg kalder fede. Jeg synes bare at det er lige tidlig nok at mælkebaren lukker.

Delight og Joy …killinger af “kat 1” katte…de fik babs hos mormis til de var 5 uger og 2 dage…og nix weiter…de var så så heldige at have en tante der mener at alt afkom over 4 uger er hendes…nej hun lægger desværre ikke mælk ned…men hun sørger for opdragelse…selve mormis holder sig mindst 3 m væk…i alle situationer…de små lærer ret hurtigt at stå på egne poter så

Mine mormisser plejer først at miste mælken, når killingenre holder op med at sutte og derved stimulere mælkeproduktionen - dette sker nogle gange først, når killingerne er flyttet hjemmefra;)

En mormis, der egt gerne vil have, at killingerne sutter, men synes at have ondt ved det, ville jeg få undersøgt for “brystbetændelse” eller lignende.

Jeg har haft en morkat, der ved alle 3 kuld hun havde, løb tør for mælk, da killingerne var 3 uger.
Første kuld nåede at tabe sig, før jeg opdagede, hvad der var fat - de øvrige to kuld, startede jeg så bare tidligt op med foder.
Hun havde mælk og de diede, men hun havde langt fra nok til at de kunne leve af det.

har oplevet præcis det samme - måtte støtte den mindste i en uges tid indtil den fik helt styr på at spise fast føde- no worries

Missebarnets igler hyggesugede indtil de var 12 uger.
Så holdt det op af sig selv, de var slet ikke interesserede mere.

Hejsa…

Jeg ved ikke hvordan det fordeler sig på de forskellige racer…men kan sige, at her hos mine katte - mainecoon’s er det ret forskelligt hvor når misse mor begynder at sige fra…

Men sjældent før de er ca. 7 uger…
De par gange, hvor jeg har oplevet at mælken er forsvundet…inden uge 5 har det skyldtes en underlivs infektion. Efter behandling er mælken kommet tilbage. Der er i den forbindelse givet næsespray for at lægge mælken ned igen. sprayen indeholder det samme som der gives for at fremme gode veer hos en ve svag kat. Mængden er dog i et mindre størrelses forhold.

anna

Mine to hjemmeboende er først stoppet med deres hyggetår for nyligt og de er 10 måneder-what
Jeg har haft helt ondt af missemor Bailey,for sønnike Morgan er altså større end hende:høhø:men de har hygget sig alle 3 og hun har selv sagt fra,når det blev for meget.

Tine

Jeg tror det er meget forskelligt.

Af de missemødre jeg har haft i år, var der én der nærmest stod med stopuret i hånden og talte ned, og efter 6 uger, så var der bare lukket for hanerne der…

Og så har jeg 2 der stadig lader killingerne hyggepatte, og de yngste killinger i hytten er altså 14 uger nu (og patter stort set aldrig, hvorimod jeg har én på 17 uger, der stadig patter 3-5 gange om dagen)