Hvornår ses effekt af Hills j/d?

Som jeg har skrevet om nogle gange, så er Fnuggis pels kedelig og filtrer

  • de sædvanlige steder, men også ned af ryggen/ved haleroden hvor han også skæller.

Efter flere mere eller mindre succesfulde forsøg med Hair&Skin-fodre,
har jeg nu indset at herren snart fylder ti år, og måske ikke er så smidig længere.

Så det har affødt et (dyrt!) forsøg med Hills j/d.
Hvornår kan jeg forvente at se eventuel effekt?

Og sker der egentlig noget ved at de to unge damer i huset spiser det?

På forhånd tak. :slight_smile:

Regn med 3 uger, før du kan afgøre om det har ønsket effekt. Og de andre katte må gerne spise det, det er godt foder :slight_smile:
VH
Susanne

Min Whiskey fik en overgang Hill’s j/d pga. ledsmerter i forpoterne. Hans pels var også kedelig, fordi han ikke kunne soignerede sig ordentligt.
Jeg husker ikke længere, hvor hurtigt jeg så en effekt, kun at det var overraskende hurtigt. Han fik vådkostudgaven, som han spiste med STORT velbehag, og blev både pænere i pelsen samt fik sin mobilitet tilbage :thumbup:

Tak for svar begge to. :tak:

Og dejligt med positive erfaringer, Hanne. :ok:

Jeg oplever ikke at Fnuggis mobilitet er ændret - han har i de otte år jeg har haft ham,
altid været en lidt tyk dreng, hvilket jeg tænker har gjort at han aldrig har været så adræt som de andre.
Efter indførslen af foderbræt, har han dog tabt sig. :thumbup:

Men ja, jeg er meget spændt, og håber j/d vil hjælpe på pelsen. :slight_smile: :kryds:

Jeg synes måske at jeg ser liiidt effekt. :kryds:

Hans pels er lidt pænere ned over ryggen. Han filtrer stadig i f.eks. armhuler.
Men forleden opdagede jeg en filter, og da jeg dagen efter ville fjerne den var den væk! :uha:
Det er aldrig sket før. :slight_smile:

Og jeg synes altså han har opført sig helt friskt og fjollet i dag. :slight_smile: Måske er det noget jeg bilder mig ind.

Ham den søde kommer på besøg i aften, for første gang i mange uger. Måske han kan se en ændring, nu han ikke ser Fnuggi hver dag.

Jeg er fortrøstningsfuld - men også lidt bange for at effekten aftager, som ved Hair&Skin-fodrene.