Hvornår træder den nye lov i kraft?

Godt så …
Nu sidder jeg jo i FDs forretningsudvalg, så måske jeg burde vide, hvad FD har talt om :wink:

Hvor specialklubberne har deres tal fra aner jeg ikke, men FD har haft lagt noget statistik frem, hvor man har fortalt, hvor mange opdrættere/killinger der “rammes” ved hhv, 3, 4, 5, 6 kuld osv.
Men på intet tidspunkt har der altså været tale om, at foreslå 8 kuld - i hvert fald ikke fra FDs side!

[quote=Vivi_Fletcher;334800]Godt så …
Nu sidder jeg jo i FDs forretningsudvalg, så måske jeg burde vide, hvad FD har talt om :wink:

Hvor specialklubberne har deres tal fra aner jeg ikke, men FD har haft lagt noget statistik frem, hvor man har fortalt, hvor mange opdrættere/killinger der “rammes” ved hhv, 3, 4, 5, 6 kuld osv.
Men på intet tidspunkt har der altså været tale om, at foreslå 8 kuld - i hvert fald ikke fra FDs side![/quote]
Hmm der var møde mellem flere af spk i mandags, og her var tallet 8 gennemgående opfattet fra flere partere. (Men what ever…det er nu ikke værd at slås om sådan en bette detalje… men det står i mit referat )

Jamen det kan da sagtens være, at specialklubberne har opfattet “et eller andet”. Men der har kun været ét møde med FD og specialklubberne. Der deltog jeg selv og der blev ikke nævnt noget om 8 kuld.

Så hvor de så har opfattelsen om 8 kuld fra, er jo svært at vide. :slight_smile:

[quote=haneben;334784]Da jeg har hørt (fra mødet i horsens) at hankattenes kuld der ikke bor på samme matrikel som hankatten ikke tæller med, er jeg ganske rolig, jeg har kun 2 fertile piger og de skal max have 1 kuld hver om året.
[/quote]

Det er JYRAK’s egen tolkning. Bare fordi de tolker det sådan, kan du ikke være sikker på, at vedkommende, der har skrevet udkastet ikke tolker det anderledes.

[quote=Vivi_Fletcher;334797]
Der har aldrig været på tale - heller ikke i FD, at foreslå 8 kuld :-)[/quote]

Øhh, jo! Jeg har det fra Bette Linds egen mund, for det var lige nøjagtig det, hun sagde i lørdags i Kolding.

[quote=Vivi_Fletcher;334800]Godt så …
Nu sidder jeg jo i FDs forretningsudvalg, så måske jeg burde vide, hvad FD har talt om :wink:

Hvor specialklubberne har deres tal fra aner jeg ikke, men FD har haft lagt noget statistik frem, hvor man har fortalt, hvor mange opdrættere/killinger der “rammes” ved hhv, 3, 4, 5, 6 kuld osv.
Men på intet tidspunkt har der altså været tale om, at foreslå 8 kuld - i hvert fald ikke fra FDs side![/quote]

Jeg synes vi skylder at nævne, at Bette Lind lagde ud med at sige, at fordi FD ikke havde lagt sig fast på noget mht. udkastet, var alle hendes svar og kommentarer på møderne ud fra personlig holdning.

Hvad sagde hun?
At FD vil have tallet af kuld op på 8?

Jeg ved, at FDs repræsentanter alle har udtalt - også på mødet i lørdags - at de taler efter egen opfattelse!
Det er muligt Bette har sagt, at hun mener tallet skal være 8 kuld (men det tror jeg næppe, for jeg har hørt hende sige noget helt andet).

[quote=Vivi_Fletcher;334804]Jamen det kan da sagtens være, at specialklubberne har opfattet “et eller andet”. Men der har kun været ét møde med FD og specialklubberne. Der deltog jeg selv og der blev ikke nævnt noget om 8 kuld.

Så hvor de så har opfattelsen om 8 kuld fra, er jo svært at vide. :)[/quote]
Nu er jeg nysgerrig, så har lige forhørt mig.

Tallet 8 kommer fra dyreetisk råd, som de anbefalede i okt/nov. Ifølge “min” formand anbefaler FD, katteklubben, darak og racekatten 8 kuld, men Jyrak 4. ( Det er det spk har fået at vide). Man håber at kunne mødes på 6 kuld.
Spk er belevet “dikteret” at skrive 8 kuld…og det direkte fra FD´s top.:S

[quote=Chicabee;334812]Nu er jeg nysgerrig, så har lige forhørt mig.

Tallet 8 kommer fra dyreetisk råd, som de anbefalede i okt/nov. Ifølge “min” formand anbefaler FD, katteklubben, darak og racekatten 8 kuld, men Jyrak 4. ( Det er det spk har fået at vide). Man håber at kunne mødes på 6 kuld.[/quote]

Så er din formand altså temmelig fejlinformeret!!!

[quote=Vivi_Fletcher;334811]
Det er muligt Bette har sagt, at hun mener tallet skal være 8 kuld (men det tror jeg næppe, for jeg har hørt hende sige noget helt andet).[/quote]

Det var nu det, hun sagde. Om det er hendes egen eller FD’s holdning, det kan jeg ikke udtale mig om.

Nixen…for også Norsk skovkattering har fået samme “diktat”.

Æh … jamen flot, at Jyrak ved, hvad de øvrige klubber mener - mere end klubberne selv gør :wink:

Dette er IKKE hvad Jyrak mener???..men hvad vi som bestyrelse i Specialklub har fået anbefalet fra FD/ Bette Lind at skrive i vores kommentarer.

Specialklubben for den hellige birma samt Norsk skovkattering har intet med Jyrak at gøre…mig bekendt ? :stuck_out_tongue:

hmmmm ja så må jeg jo vente og se, hvad der kommer til at gælde… har en enkelt parringsaftale her senere på året… og regner med selv at få 2 kuld her i 2010…

jeg kan ikke gøre andet end at vente og se, hvad det endelige resultat bliver…

Jeg tænkte nu på din kommentar om, hvad fx Racekatten mener.

Anyway … jeg forhører mig hos Bette - det må jo opklare sagen :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;334825]Jeg tænkte nu på din kommentar om, hvad fx Racekatten mener.

Anyway … jeg forhører mig hos Bette - det må jo opklare sagen :-)[/quote]

:høhø: Specialklubberne er informeret om hvad de forskellige hovedklubber “mener” at anbefale.

Forvirringen er total…:tihi:

Hvor ved du det fra? Jeg har intet hørt om det og det er jo “min” klub :?

[quote=Chicabee;334826]:høhø: Specialklubberne er informeret om hvad de forskellige hovedklubber “mener” at anbefale.

Forvirringen er total…:tihi:[/quote]

De forskellige hovedklubber mener ikke noget. Forstået på den måde, at det bliver FD der skal indsende et høringssvar. Derfor er det i den forbindelse irrelevant, hvad de enkelte klubber mener - man skal komme frem til en fælles holdning.

De enkelte klubber kan så - som alle andre i landet - indsende deres kommentarer separat.
Det har jeg hørt, at en af klubberne har til hensigt, men jeg har også hørt at de øvrige klubber ikke har i sinde at gøre det.

Sidder jo i bs i min spk klub…så det var måske lidt intern viden :ups: - vores medlemmer er nu heller ikke informeret…endnu.
Ingen kan jo melde noget konkret ud :S

[quote=Chicabee;334812]Nu er jeg nysgerrig, så har lige forhørt mig.

Tallet 8 kommer fra dyreetisk råd, som de anbefalede i okt/nov. Ifølge “min” formand anbefaler FD, katteklubben, darak og racekatten 8 kuld, men Jyrak 4. ( Det er det spk har fået at vide). Man håber at kunne mødes på 6 kuld.
Spk er belevet “dikteret” at skrive 8 kuld…og det direkte fra FD´s top.:S[/quote]

Det er korrekt, at tallet 8 kommer fra Dyreetisk Råd. Tallet 8 har aldrig været på tale i FD!!! Og dermed heller ikke et kompromis på 6 kuld.

Hvem fra FDs top har dikteret SPK noget???

Mig bekendt er SPK slet ikke på høringslisten.