Vores årsunge …Vores baby - Crazy fylder i dag 9 år
Crazy er jo datter af Pretty, som fødte hendes kuld ved kejsersnit. Crazy var den sidste som blev pillet ud, og hun havde fået meget narkose. Vi kæmpede i flere timer for at holde liv i hende. Vi havde hende på skift i hænderne i fem timer, for at hun ikke bare skulle sove hen, og heldigvis lykkes det at redde hende. Når man har været igennem sådan en kamp, så bliver der erobret en kæmpe plads i hjertet, og det kan jeg love at hun har
Crazy skal fejres i dag, og når vores katte har fødselsdag får de lov til at spise sig stop- mætte i rejer, og hun har fået færden af dem, og kan slet ikke vente til de er optøet
Her får hun lige en slapper på kradsetræet på altanen
Tusind tak Eva, og du får selvfølgelig en næse-møz fra Crazy.
Jeg ved jo, hvor meget du synes om hende, og altid har gjort det …Det smelter jo en missemors hjerte
Og Eva vi finder altså en dag hvor du kan komme på besøg …Jeg har jo før hentet dig på Næstved station, så det gentager vi da bare :-). Carsten har ferie i denne og næste uge, men derefter, skal vi så ikke gøre alvor af det ?
[QUOTE=Eva K;1253919]Tillykke med hende! Hun er en af de personligheder som det har været en fornøjelse at følge herinde i årenes løb
(Gud, så er May blevet 10! )[/QUOTE]
Tak Eva…Og ja, Crazy er med sandhed en kæmpe personlighed. Hun er en MÆRKELIG kat, positivt ment, men almindelig er hun bestemt ikke …Når hun tigger, så øffer hun som en gris, når hun jagter fluer, så bjæffer hun som en hund, og når hun fanger fugle med øjnene, så gnækker hun som Simon Spies - Du kan da godt se, hun er ikke almindelig ?
Jeg har ofte tænkt om hendes bånd til mig er helt speciel fordi jeg sikkert var den hun først opfattede, da hun vågnede fra narkosen / fødslen. Der siges jo, at mange dyrearter opfatter det menneske som de møder først, tit bliver opfattet som deres ‘mor’ ? …Så en udsendelse forleden om kyllinger som lige blev udklækket, som helt bestemt mente at den dame som stod hos dem, da skallen blev brudt, helt bestemt var deres kyllinge-mor …Hold op hvor var det sjov at se, hvordan de fulgte damen i tykt og tyndt
Og så sender jeg selvfølgelig en stor tillykke til May
[QUOTE=Alice;1253977]Tusind tak Eva, og du får selvfølgelig en næse-møz fra Crazy.
Jeg ved jo, hvor meget du synes om hende, og altid har gjort det …Det smelter jo en missemors hjerte
Og Eva vi finder altså en dag hvor du kan komme på besøg …Jeg har jo før hentet dig på Næstved station, så det gentager vi da bare :-). Carsten har ferie i denne og næste uge, men derefter, skal vi så ikke gøre alvor af det ?[/QUOTE]
Det er bare en aftale Alice - jeg glæder mig
Jeg går jo hjemme hver dag, så jeg kan (næsten) altid
Alice, havde du ikke også en kat der kom ud til en Lone på Amager - ved du hvordan det går med dem?? Lone flyttede, og så mistede jeg kontakten til hende.
Jo det er rigtig Helene. Jeg har ikke mindre end to katte på Amager / Kastrup som var så heldige at få nye ejere som begge hedder Lone :-). Gaia som jeg måtte omplacere kom til Kastrup til Lone. Dem hører jeg jævnligt fra, og Gaia er ikke mindre end blevet ophøjet til dronning - Hold op hvor hun bliver forkælet. Så er der Lone på Amager som overtog Birdie …Vi havde lidt start-problemer med at Birdie ikke var let at flytte, hun gemte sig de første mange dage, og ville ikke spise eller drikke. Jeg kørte ind til dem et par gange i den første svære tid, og fik Birdie i gang med at spise igen, og efter det har det gået rigtig rigtig godt, og Birdie og Lone smeltede fuldstændig sammen - Desværre har jeg heller ikke hørt fra Lone på det seneste. Det er iøvrigt ikke mange dage siden at jeg sendte dem en sommer hilsen via email …Ved du hvor hun er flyttet hen ? Hun talte meget om Nordsjælland / Helsingør, blev det til noget ?
[QUOTE=Alice;1254225]Jo det er rigtig Helene. Jeg har ikke mindre end to katte på Amager / Kastrup som var så heldige at få nye ejere som begge hedder Lone :-). Gaia som jeg måtte omplacere kom til Kastrup til Lone. Dem hører jeg jævnligt fra, og Gaia er ikke mindre end blevet ophøjet til dronning - Hold op hvor hun bliver forkælet. Så er der Lone på Amager som overtog Birdie …Vi havde lidt start-problemer med at Birdie ikke var let at flytte, hun gemte sig de første mange dage, og ville ikke spise eller drikke. Jeg kørte ind til dem et par gange i den første svære tid, og fik Birdie i gang med at spise igen, og efter det har det gået rigtig rigtig godt, og Birdie og Lone smeltede fuldstændig sammen - Desværre har jeg heller ikke hørt fra Lone på det seneste. Det er iøvrigt ikke mange dage siden at jeg sendte dem en sommer hilsen via email …Ved du hvor hun er flyttet hen ? Hun talte meget om Nordsjælland / Helsingør, blev det til noget ?[/QUOTE]Da Lone og Birdie flyttede fra Amager, flyttede de til Husum (eller i området der omkring), og jeg var lidt i kontakt det første halve år, men så gik min computer død, og jeg kunne ikke huske hendes mail mm i hovedet - og hun var umulig at finde på kraks fordi hun havde hemmeligt nummer, adresse og mail. Og siden har jeg ikke hørt noget, men hun tror måske også jeg cuttede kontakten med vilje, fordi det sluttede så brat. Men det var simpelthen min computer der stod af, så jeg mistede kontakterne…
Så om hun er flyttet én gang mere, ved jeg ikke…bare underligt hun ikke svarer hvis du har sendt hende en mail, hun plejer ellers altid at svare. Hmmmm.
[QUOTE=Helene;1254237]Da Lone og Birdie flyttede fra Amager, flyttede de til Husum (eller i området der omkring), og jeg var lidt i kontakt det første halve år, men så gik min computer død, og jeg kunne ikke huske hendes mail mm i hovedet - og hun var umulig at finde på kraks fordi hun havde hemmeligt nummer, adresse og mail. Og siden har jeg ikke hørt noget, men hun tror måske også jeg cuttede kontakten med vilje, fordi det sluttede så brat. Men det var simpelthen min computer der stod af, så jeg mistede kontakterne…
Så om hun er flyttet én gang mere, ved jeg ikke…bare underligt hun ikke svarer hvis du har sendt hende en mail, hun plejer ellers altid at svare. Hmmmm.[/QUOTE]
Jeg ved godt at de flyttede til Husum, men jeg tror ikke Lone var helt tilfreds med stedet, og hun har altid talt meget om Nordsjælland som et bosteds ønske, men om det er blevet til noget eller ej, ved jeg ikke. Jeg formoder hun har fået min mail, jeg har da ikke fået den smidt i hovedet igen - Måske har hun bare travlt, og har fundet nye gode venner …Jeg ved med 100% sikkerhed at Birdie har det pragtfuld hos hende