Så er det i morgen, at det er tid til det årlige eftersyn og vaccination for husets firbenede beboere ![]()
Vi benytter jo normalt Dyrlægehuset i Kolding, hvilket vi er yderst tilfredse med, men denne gang kunne vi nu alligevel godt tænke os, hvis vi kunne få dyrlægen til at komme hjem til os. At køre 6 katte til dyrlæge kan godt være lidt af et logistisk problem :øhmm: Desuden er stakkels Olle meget lidt glad for at køre bil, så det er også for at skåne ham lidt.
Vi har derfor indhentet tilbud hos vores egen dyrlæge og 2 andre dyrlæger i området (Vejen og Brørup), da vi tænkte, at alle vel kan finde ud af at give katte et sundhedscheck og vaccinere dem. Jeg tror fortsat, vi vil bruge Dyrlægehuset i Kolding til ikke-rutine opgaverne, da vi føler os meget trygge ved dem.
Men de tilbud vi har fået siger da også lidt om prisniveauet de forskellige steder. Vores sædvanlige dyrlæge skal have ca. 3000 kr. for at komme herud (deraf ca. 700 i kørsel for 40-50 km), men de kører heller ikke ud normalt. Brørup skal have ca. 2200 for at komme hjem til os, og Vejen skal have ca. 1800 (kører heller ikke ud normalt). Vi havde egentlig opgivet at høre fra Vejen, da de ikke havde svaret efter 1½ uge, så da lavede vi en aftale med Brørup, men så kom svaret fra Vejen igår. Vi er dog enige om, at vi holder os til aftalen med Brørup, da de har været hurtige til at svare og yderst hjælpsomme, og jeg vil ikke bryde mig om at aflyse den med så kort varsel.
Så i morgen får vi besøg af Dr. Dyr, og jeg håber, at det vil stresse misserne mindre, at de får hjemmebesøg og ikke skal ud i fremmede omgivelser. Vi forventer ikke, at der er noget at komme efter, men man kan jo blive overrasket, så vi krydser i hvert fald fingre for, at alt er som det skal være ![]()