I morgen går turen til Dr. Dyr - eller rettere omvendt!

Så er det i morgen, at det er tid til det årlige eftersyn og vaccination for husets firbenede beboere :slight_smile:

Vi benytter jo normalt Dyrlægehuset i Kolding, hvilket vi er yderst tilfredse med, men denne gang kunne vi nu alligevel godt tænke os, hvis vi kunne få dyrlægen til at komme hjem til os. At køre 6 katte til dyrlæge kan godt være lidt af et logistisk problem :øhmm: Desuden er stakkels Olle meget lidt glad for at køre bil, så det er også for at skåne ham lidt.

Vi har derfor indhentet tilbud hos vores egen dyrlæge og 2 andre dyrlæger i området (Vejen og Brørup), da vi tænkte, at alle vel kan finde ud af at give katte et sundhedscheck og vaccinere dem. Jeg tror fortsat, vi vil bruge Dyrlægehuset i Kolding til ikke-rutine opgaverne, da vi føler os meget trygge ved dem.

Men de tilbud vi har fået siger da også lidt om prisniveauet de forskellige steder. Vores sædvanlige dyrlæge skal have ca. 3000 kr. for at komme herud (deraf ca. 700 i kørsel for 40-50 km), men de kører heller ikke ud normalt. Brørup skal have ca. 2200 for at komme hjem til os, og Vejen skal have ca. 1800 (kører heller ikke ud normalt). Vi havde egentlig opgivet at høre fra Vejen, da de ikke havde svaret efter 1½ uge, så da lavede vi en aftale med Brørup, men så kom svaret fra Vejen igår. Vi er dog enige om, at vi holder os til aftalen med Brørup, da de har været hurtige til at svare og yderst hjælpsomme, og jeg vil ikke bryde mig om at aflyse den med så kort varsel.

Så i morgen får vi besøg af Dr. Dyr, og jeg håber, at det vil stresse misserne mindre, at de får hjemmebesøg og ikke skal ud i fremmede omgivelser. Vi forventer ikke, at der er noget at komme efter, men man kan jo blive overrasket, så vi krydser i hvert fald fingre for, at alt er som det skal være :kryds:

hold da op det var billigt… er det med vaccination og hele dytten.

hvis det er skal jeg da til at overveje at flytte…

det bliver da også skønt ikke at skulle afsted med hele banden

Det var da en dejlig løsning! Og at det ikke koster mere!!! Hold da op! Det koster jo ikke så meget mere end at jeg tager til min dyrlæge og får dem tlekket og vaccineret… og der er to!

Det må siges at være billigt - der må bestemt være tale om mængde rabat :slight_smile:

Knus Gitte

Vi giver nogenlunde samme beløb hos vores dagligdyrlæge… ja, der er formentlig en eller anden form for mængderabat… ved det faktisk ikke :tihi:
4 katte 2 hunde (næste gang lidt flere katte :wink: )… vacc, sundhedstjek, snak om tilstand fx alder, skader, pels, stress osv osv,…
Rigtig hyggeligt at gøre det på den måde :slight_smile:

Ja, der er en pæn mængderabat - også derfor at vi foretrækker at få dem alle ordnet på én gang.

Hos vores egen dyrlæge er det vist 652 for første kat, de 2 næste er halv pris og efterfølgende kvart pris. De andre kører vist med en pris for første kat og rabat på efterfølgende. Så der er da lidt sparet ved at gøre det på én gang :slight_smile:

Lige for at give en update, så gik det rigtig fint og alt var som det skulle være - hvilket vi egentlig heller ikke var i tvivl om, for vi kan jo godt selv mærke på misserne, hvis de ikke har det godt.

Men de fik alle deres vaccinationer, og nu er der et helt år til næste gang :slight_smile:

Herligt :slight_smile:

Knus Gitte