I går da jeg var gået i seng og havde slukket lyset kom der som sædvanligt en kat op i sengen og ville nusse
Det var bælgmørkt, men alligevel var jeg ikke i tvivl. Det var Cassie. Jeg kendte hendes måde at spinde på og fornemmelsen af hendes pels
Det fik mig til at tænke på at jeg reelt nemt kan kende forskel på alle mine 5 abyer blot ved hjælp af føle og høresansen.
Kan I andre med flere katte af samme race nikke genkendende til dette :?
Min mand og børn kender nemt forskel ved at se på kattene, men jeg tror ikke det er dem alle de kan skille fra hinanden, hvis de ikke måtte se.
Jeg har tre vildtfarvede piger på næsten samme størrelse og fremmede har ingen ide om, hvem der er hvem, men jeg behøver bare en lille spinden eller at røre pelsen så har jeg det på plads :høhø:
Mine er ikke “ens” da de ikke har samme farve. Men med lyset slukket og lukkede øjne, kan jeg også sagtens kende forskel på dem.
De har hver deres måde at gå på, og når de kommer op i sengen for at putte er det også på hver deres måde
Jeg kan kende mine på deres snakken, deres spinden og deres måde at gå/løbe på. En anden måde jeg også kan kende dem på i mørke er at mærke på deres pels. Jeg har nemlig fire vidt forskellige pels-typer selvom to af kattene er huskatte og to er nfo’er.
Ja, jeg kan også sagtens kende mine i mørket.
Både på deres adfærd og ved at røre ved dem.
Fie spinder indtil jeg løfter dynen, så lægger hun sig roligt tæt op af min mave.
Hailey spinder og kan ikke finde ro.
Cæsar lægger sig bare i benenden.
Ja kan sagtens kende forskel på dem når det er mørkt Nu har jeg selvfølgelig også kun 2 huskatte, og de ligner ikke hinanden…
Men når det er mørkt, skal jeg bare mærke på pelsen, lyden når de går over gulvet… måden de spinder på og deres miajven og så selvfølgelig den vægtforskel på 2 kg der er :høhø:
Jeg tænkte faktisk over nøjagtigt det samme, da jeg lå i mørket igår aftes… Nullerne ligner hinanden en del (i hvert fald for andre), men de er jo bare SÅ forskellige, at man tydeligt kan høre/fornemme/mærke hvem der er der kommer ov vil putte i nattens mulm og mørke De lyder forskelligt, de mærkes forskelligt, de bevæger sig forskelligt, de putter forskelligt osv, osv, osv
Jeg kan faktisk være i tvivl hvis kod og luffe sidder ved siden af hinanden med ryggen til mig, men rører jeg ved dem eller hører dem snakke eller spinde så er det ikke noget problem om natten er jeg ikke i tvivl om hvem det er der “banker på”. Magnus skal ligge på min brystkasse, ligger jeg på siden så er han på min side. Luffe skal ligge så lang han er ned af ryggen på mig. Koda skal gerne ligge langs min mave og Peja over mit hoved. Killingerne “fylder op” der hvor der er plads
Mens vi havde Jack og Basil var jeg tit i tvivl om hvem af dem der var der kom op i sengen. Trods det at deres pels ikke mærkede ens - for når der kun var den ene af dem, hvem var så “den glatteste”?
Men Basil havde jo et knæk på halen så det ku’ jeg da mærke mig frem til…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;694210]Hm ja jeg må jo ikke kende mine katte så L
Mens vi havde Jack og Basil var jeg tit i tvivl om hvem af dem der var der kom op i sengen. Trods det at deres pels ikke mærkede ens - for når der kun var den ene af dem, hvem var så “den glatteste”?
Men Basil havde jo et knæk på halen så det ku’ jeg da mærke mig frem til…[/QUOTE]
Når det er midt om natten, og jeg bliver vækket af en kat, kan jeg ikke engang altid afgøre, om det er Magic eller en aby, der hopper op :høhø:
Ikke ved at røre ved dem, i hvert fald. Men de har jo så hver især deres egen måde, de skal nusses på. Magic skal gerne under dynen, mens Asani ligger oven på den og sætter kløerne i mit ansigt, allerhelst i mine læber, fordi han skal ælte Abasi holder sig vist foreløbig væk om natten, så hans særegenheder kender jeg ikke.
Ingen problemer med at kende forskel på mine to, men de er nu også meget forskellige på alle måder. Heller ikke dengang jeg havde 3 voksne russere i huset, var jeg nogensinde i tvivl om hvem der var hvem. Hver kat har jo deres egen personlighed, og små forskelle i udseendet, som man hurtigt fanger.