Hej alle i kære kattegale. Jeg har brug for at lette mit hjerte
Bella min smukke kat sov stille ind i mine arme her hjemme i tirsdags.
Bella adopterede jeg fra private hjem for 2 år og 6 måneder siden.
Hun blev fravalgt da hun ikke trives med den nye kat familien fik for bella havde selskab.
Men hun gemte sig og kom kun ud når sulten blev stor og skulle på bakken
Jeg skrev i 2023 om at jeg var bekymret for hende hun virkede så depri.
Jeg fik mange gode svar og ideer
Bella havde ikke været hos dyrlægen side hun var 6 måneder og skulle neutraliserede og chippet
Så jeg kom hurtigt til dyrlægen med hende og alt var fint.
Det var marts 2023.
Maj måtte jeg igen til dyrlægen da hun virkede trist depri og vaskede og kløede sine øjne meget.
Hun blev undersøgt i øjne med noget væske som gjore øjne grønne og dyrlægen sagde at der ikke var noget unormalt at se og at hun kunne have pollenallergi og hvad jeg så skulle gøre. Puha hjem igen.
Jeg blev med tiden mere rolig omkring hun virkede trist og ingenting gad for hun spiste og drak fint og gik på bakken. Og tænkte at hun nok bare var sådan for hun kunne og ville også gerne lege og spurte rundt i lejligheden.
Pollen startede meget tidligt i år og Bella var så mærkede af det hun nøs og havde en ralle vejrtrækning vaskede og kløede sine øjne så der kom et sår som hun så kradsede i så det blødte.
Jeg gjore som dyrlægen sagde…skylle øjne og tørre holde døre og vinduer lukket…det gjore jeg selvfølgelig selvom jeg bestemt ikke trives med lukkede døre og vinduer…jeg støvsuget hverdag tørrede støv/ pollen af lukkede persienner af så lyset ikke skulle genere hende yderligere.
Her lørdag aften lå hun ved siden af mig og sov hun har faktisk være meget mere opsøgende og pludselig lugtede det ganske forfærdeligt og grinede sagde jeg hva så skatte pige har du slået en prut… Bella vågnede af lugten og da hun rejste sig lå der noget der stank og lignende brun banan mos…hun satte sig for at vaske sig og så kom der en klat mere hun sprang ned på gulvet og vaskede sig…jeg hentede en engangs vaskeklud og vaskede hende. Det stas skulle hun ikke slikke i sig. Hun accepterede det.
Tænke hva pokker er det…der var intet der indikerer at hun havde fyldte eller betændte analkirtler for det har jeg kendskab til fra anden kat.
Jeg havde taget kattegræssen fra hende da hun jo var allergisk og givet hende kattemalt i katteknas og måske fået for mange…
Og vi havde mange ture om dagen hvor hun blev redt og hun elskede det…hun lagde selv sin pote på børsten når hun ville have en ekstra tur…åh Bella pige jeg savner dig.
Søndag morgen lå hun ikke ved siden af mig og selvom jeg sagde Go morgen bellapige kom hun ikke så jeg kom op i en fart og der lå hun i sin kradsetønde og kiggede på mig…så kom hun op og ned til mig og viste mig vejen ud til mad skabet…tilbød hende tre slags vådmad hun kan lide men nej tak hun snusede til det og gik væk…så prøvede jeg med tørkost og der spiste hun lidt.
Til gengæld obseverede jeg hun drak mere vand end hun plejer.
Hun gik på bakken og der var lidt bæ.
Hun foretrak at ligge inde i hendes seng ved min hovedpude med lukkede vinduer og persienner
Når hun kom ind til mig gik hun langsom og med sænket hoved og mijavede med en lyd jeg ikke har hørt før.
Ved godt hun var småt spisende de sidste dage men hun havde tabt sig og vidste jeg skal have en dyrlæge til at se på hende.
Det skyldes ikke kun gener fra pollen.
I løbet af dagen vågnede hun helt op ville lege og ud på altanen og hun spiste lidt vådmad.
Og lå i sin kradsetønde og missede med øjnene til mig…sagde altså Bella du gir mor dårlige nerver…
Jeg gik ud for at handle og da jeg kom hjem stod hun ikke i døren som hun plejer næe hun lå sammen sted.
Mandag ringede jeg til dyrlægen men der var problemer med deres telefon så kom ikke i gennem
Jeg ringede til en dyrlæge som kommer hjem og fik en tid om tirsdagen.
Hun kom og wau for en empatisk dyrlægen vi talte om Bella hendes historie.
Hun undersøgte Bella inge ting med analkirtler. Intet i øerne eller tænder.
Men hun havde katteinfluenza Asma og store gener i øjnene pga pollen
Hun havde feber og derfor ingen appetit og ud fra mine oplysninger omkring hendes triste depri lange perioder og al det hun skulle igennem for at finde en vaccine som kunne hjælpe på hendes allergi to jeg den tunge beslutning om at Bella skulle have fred og sove stille ind i mine arme her hjemme.
Jeg sagde at jeg måske kunne finde en ny familie hvor der var mere liv tror Bella savnede de to børn hun var vokset op med de første år i hendes liv og hvor hun på sigt kunne komme ud.
Dyrlægen sagde at det ikke ville være godt når hun er så besværet af pollen og hun godt kunne mistænke at Bellas psyke var blevet knækket af at føle sig kaseret af sin første familie. Selvom jeg har gjort alt for at hun følte sig elsket. Og at der også kunne ligge andre psykiske lidelser bag hendes tristhed. Og nu sidder jeg her på anden dagen i dyb sorg og banker mig selv i hovedet om jeg handlede for sent eller for tidligt… skulle jeg have ladet hende trækkes gennem en lang udredning…og leve med lukkede døre og vinduer fra februar til september hvor pollen stopper…og månedlige indsprøjtninger dryppe og smøre øjne som bestemt ikke var noget hun var fan af.
Jeg er så ked af det…der er tomt og ensomt…jeg blev førtidspensionist for tre år siden pga en trafikulykke og udviklede ptsd så hun var min pige min bedste ven og godt selskab når hun havde sine gode dage som der trods alt var flest af…
Ved godt i ikke kan gøre noget
Men hold op jeg har det rigtig rigtig skidt om jeg gjorde det rigtigt
Og ville jeg på sigt holde ud at leve med lukkede døre og vinduer fra tidlig morgen til aften…er det egoistisk at tænke sådan
Alle hendes ting minus mad er her stadig er bestemt ikke klar til at fjerne det…
Tak for i lyttede min nærmeste familie siger det er jo bare en kat…gu det ej…jeg er tættere på bella og fik mere kærlighed fra hende end min familie…hun betød meget mere end familien…sorry det sådan jeg har det.
Hvil i fred kære Bella