Iams hairball?

Flere af mine katte har igennem længere tid haft on and off mavebøvl (længere historie), og jeg kan læse mig frem til, at Iams hairball kan hjælpe her.

Men hvilken udgave bør jeg købe?
Den dyre Vet-udgave? ( IAMS ADULT HAIRBALL KATTEMAD - 389,95 kr. - 100% prismatch og dag-til-dag-levering )
Eller den billigere fra ZooPlus/Bitiba? ( IAMS for Vitality Hairball Adult Chicken kattemad | bitiba.dk )

Jeg tror altså, det er den samme - bare til forskellig pris? Hvis du ser på alle billederne ude til venstre på Bitiba-siden, kommer du også til det billede, du ser på Pet World. Så ved jeg ikke, hvorfor der er to forskellige billeder, men omtalen af det lyder altså også ret ens på de to sider.

Jeg har heller ikke hørt om, at Iams skulle lave en veterinærdiæt-serie - lige som Hill’s og RC, men måske tager jeg fejl?

1 Synes om

Det er ikke helt det samme indhold.
Den fra Bibita:
Analytiske bestanddele:

Råprotein 35.0 %
Råfedt 14.0 %
Råfibre 6.0 %
Råaske 7.3 %
Kalcium 1.4 %
Fosfor 1.1 %
Magnesium 0.088 %
Omega-3 fedtsyre 0.28 %
Omega-6 fedtsyre 2.6 %
Taurin 2000.0 mg/kg

Mod den fra Petworld:

Analytiske bestanddele:

Protein: 33,0%

Fedtindhold: 15,0%

Omega-6 fedtsyrer: 2,21%

Omega-3 fedtsyrer: 0,21%

Råaske: 7,20%

Træstof: 5,00%

Kalcium: 1,05%

Fosfor: 0,95%

Magnesium: 0,095%.

Men hvad der er bedst for maveproblemer, ved jeg ikke

1 Synes om

Næh, det er det da heller ikke.

Men hvorfor mon der så er to billeder på Bitiba-siden. Jeg tænkte, det måske kunne være for- og bagside?

1 Synes om

Jeg tænker, at der er tale om et emballageskift, og så viser Bitiba blot begge typer emballage for at undgå kunder, der tror de har fået det forkerte produkt. :smiley_cat:

2 Synes om

Mange tak skal I have. Jeg blev sådan i tvivl. Men nu vil jeg sørge for at bestille en pose til afprøvning - så billigt som muligt. :wink:

Mener at kunne huske @Susanne_W har skrevet om denne tidligere… så hvis jeg husker rigtigt kan Susanne måske hjælpe med hvad den helt nøjagtig skal hedde?

1 Synes om

Jeg mener, at det er den fra Petworld, da den som anbefaledes
hed Iams Hairball Control.

1 Synes om

Jeg har nu googlet løs, og umiddelbart ser det ud som om, at galath og Maibrit har ret i, at der er tale om et emballageskift… Og jeg tænker, at den lille ændring i indholdsfortegnelsen er sket i samme omgang.

1 Synes om

Det skulle ikke undre mig. :sweat_smile: Både RC og Iams er vist igang med at skifte emballagen, og det forvirrer mange.

2 Synes om

Jeg ville umiddelbart snuppe vet foderet. Der ser ikke ud til at være ret meget forskel, i hvert fald ikke nævneværdigt. Sandsynligvis er der bare tale om en mindre justering af opskrift :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Tak skal I have. Så skal der shoppes! :shopping: :grin: