Iams hairball

Nu hvor hun får Iams hairball kan jeg se forskel på hendes afføring (undskyld hvis det lyder ulækkert)har tjekket før og efter hun fik det foder og nu når jeg brækker det over er det lidt sejt pga pels, er det normalt det er sådan hver gang hun har været på bakken, eller kun i starten fordi der måske sidder en del
Vil det være godt i en periode kun at give Iams tørfoder istedet for at blande det op med andet og stadig give hende vådfoder med ekstra vand

Jeg tænker det er fint at blande det op. Skal hun tabe sig, eller hvad er årsagen til ekstra vand på vådfoderet? :slight_smile:

Bare så hun får væske nok og hvis der ryger lidt flere gram er det fint :slight_smile:

Og det er hvad hun levere på det foder

[ATTACH=CONFIG]114615[/ATTACH]

Det er godt nok meget pels men er det normalt på foderet eller ville i gøre noget
Hun virker glad aktiv nysgerrig

Jeg ville frisere katten ofte, så der ikke kommer SÅ mange hår gennem systemet.

IAMS Hairball ER et godt foder :slight_smile: Og det er imponerende hvad det er i stand til at trække ud gennem systemet på din kat :ok: GODT de kommer den vej af sig selv, fremfor at hun pludselig ender på forstoppelse og evt. operation :surrender1:
VH
SUsanne

Nu her til aften efter hun havde været på bakken gnubbede hun numse rundt i stuen jeg fik hende ud på badeværelset og hun havde en klump afføring i pelsen som jeg fik af og vasket hende det lille pus
Jeg er altså ekstra nervøs efter vi mistede vores gamle kat og vil høre for at være helt sikker alt er som det skal være og hun ikke har propper indvendigt hvordan kan en dyrlæge tjekke det og hvad kan de gøre og måske jeg alligevel skal tage Skovlunde selvom jeg følte mig i vejen sidst
Jeg orker ikke flere spekulationer 2 måneder med dyrlægebesøg konstant (vores gamle kat:hjerte:)vil jeg gerne være så sikker som man nu kan på at hun ikke har problemer-råd ønskes tak:)

I det hun lagde til aften var der ikke så meget pels i som de billeder jeg lagde ind

Jeg vil anbefale dig at anskaffe en lille karte til at børste hende med. Trixie producerer den, jeg har, og den kan du fx se på Zooplus:

Trixie Softbürste mit Bürstenreiniger

Jeg har selv en huskat, der har så meget underuld, at man skulle tro, det er løgn. Jeg kan børste og børste og børste, og den næste dag kan vi begynde forfra. Karten er rigtig god til at få fat i og trække underulden af. Den ser lidt voldsom ud med sin stålbørster, men katten elsker den. Jeg har også en furminator, men jeg foretrækker karten, og det gør katten også.

Men det er selvfølgelig forebyggende. Om der er grund til, at du tager til dyrlægen med hende nu, kan jeg ikke vurdere.

galath
Jeg har en børste som ligner og en furminator :thumbup:og de bliver begge brugt og det er også underulden der er meget af her
Men jeg har inviteret Tilde til dyrlægen på fredag for lige at tjekke op på det -har sendt billeder til dyrlægen som også mener der er meget
Så må vi se hvad han siger

Og så kan jeg prøve parafinolie emulsion
Der er også græs i afføringen hele græsstrå ved ikke om det er normalt

Det sker i hvert fald for mine - græs kan katte ikke nedbryde, deres tarm er alt for kort og rettet mod mere let-nedbrydelig føde som kød, så hvis det ikke bliver kastet op, så kommer det selv sagt ud i den anden ende :slight_smile:

Tak Eva
Så er det ikke galt :slight_smile:
Vi har fået paraffinolie og hun har fået den første portion og jeg glæder mig til at få undersøgelsen overstået og høre at hun har det godt:kryds:

Så er det overstået og det var godt vi kom,det er en let forstoppelse der ikke sidder langt oppe ,hun får noget lactulose og efter 3 timer kom de fineste lange pølser men uden pels i
Vi skal prøve med endnu mere vådfoder og jeg har bestilt en drikkefontæne hjem som jeg håber vil få hende til at drikke mere
Ellers var hun rigtig fin,men hold nu op hun brokkede sig men heldigvis bed hun ikke dyrlægen
Men jeg var bange for hvad nu hvis -jeg er jo ved at blive glad for hende :love2:

Nå desværre går der stadig lang tid imellem bakkebesøg fredag eftermiddag søndag formiddag og mandag aften og hun virker lidt stille efter dyrlægebesøg
Ved så ikke om det er besøget og trykken på maven,eller det er lactulose,og det er svært at give hende :frowning:
Men det der kommer ud ligner mere kattepølser og ikke dådyrkugler så det må vel være godt
Der er ikke så meget hår i selvom hun stadig får Iams så måske det er ved at være kommet ud(lactulosen kan vel ikke stoppe hårene det er jo vigtigt de kommer ud?)
Og hun får rigtig meget vådfoder med vand - hvor meget vådfoder får jeres?
Hun får ca 24 gram Iams udover det

Så sker der lidt
I går aftens på bakke og her til eftermiddag det er første gang det er sket så kort tid efter hinanden og det der kommer ud er ca dobbelt så meget som det plejer og meget mere blødt og uden pels men hun miaver et par gange før hun går på bakke det plejer hun ikke
Jeg vil prøve at give kogt kyllingevand og se om hun vil drikke det for endnu mere væske,når i laver det hvor længe kan det holde ?
Hvor tit laver jeres katte stort?
Er der ellers kost der sætter gang i afføring hun skal jo ikke have lactulose hele tiden

1 gang i døgnet når de er voksne, synes jeg er normalen. Normalt vil jeg sige bare giv hende al det vådfoder hun vil have, men ved ikke lige så meget om lactulose, hvad har dyrlægen sagt der?
Og dejligt der er fremskridt, og det kan jo godt være ubehageligt for hende her i starten :slight_smile:

Eva jeg tog hende med til Skovlunde alligevel og var inde hos Stig så tror jeg er i gode hænder :slight_smile: (ved ikke om jeg forklare korrekt) det var en god lang samtale og det kan være manglen på at blive børstet,pels fra nu,måske ikke meget motion og hvis hun ikke drikker nok(tror det først er her hun har fået vådfoder)maven måske går lidt i stå,så kan det gøre lidt ondt og så udskyder hun bakkebesøg

Så mere væske og se om lactulose kan sætte gang i det så der kommer noget hver dag og gøre det nemt for hende at komme af med så hun får en god oplevelse og hvis det ikke hjælper skal vi finde ud af hvad der så skal ske - så jeg håber det vi gør nu er nok

Hun var også fastende så de kunne undersøge nærmere men efter at have mærket grundigt på hende mente han ikke det var nødvendigt

Og skønt at være hos en dyrlæge der siger god for vådfoder :thumbup: