Ida har en rift på hornhinden spørgsmål til dette

For ca. 2 uger siden måtte jeg en tur til dyrlægen med Ida :frowning: Det lille pus havde fået en af Emils skarpe kløer i øjet (eller det har jeg en stærk mistanke om, da det skete, da han ville lege med hende…)
Jeg opdagede det allerede samme aften, men ventede med at kontakte dyrlægen til om morgenen… (Hun kunne åbne øjet, og det hverken blødte eller væskede…) Næste morgen var øjet dog synligt irriteret, og hun havde svært ved at åbne det. Vi fik en hurtig tid.
Dyrlægen mente, det var en rift på hornhinden, og Ida fik øjensalve (x2 dagligt), smertestillende og en antibiotikakur.

MEN…

Her knap to uger efter kan jeg stadig se den ‘skygge’ på hornhinden, jeg så den aften det skete…

Er det normalt :s:?

Jeg dryppet stadig øjet 2 gange dagligt!
Jeg er rigtig nervøs for, om det ikke er helet ordentligt, eller om jeg har dryppet øjet forkert :blegne: Hun skal til tjek på onsdag, og jeg er ret nervøs for, om hendes øje har taget permanent skade :ked:
Hun kan sagtens åbne øjet helt normalt, og viser ikke tegn på, at hun har ondt… Men jeg kan jo ikke spørge hende, om jeg har observeret rigtigt :surrender1: Jeg kan også sagtens dryppe hendes øje, hvilket var rigtig svært i de første par dage!

Nogen der har erfaring med rifter på hornhinden?

Ja, det kan sagtens være normalt. Jeg har ikke erfaring med hornhinde rifter, men jeg har erfaring med en meget stort (stromalt) sår på hornhinden, da vi havde virus udbrud for nogle år siden. May (min ældre husmis) var i narkose for at få fjernet død hud mv. i øjet, og har efter det helede ligesom haft et gråligt øje (hornhinden var misfarvet) i en periode. 2 år efter det kunne man intet se ved alm. observation, og dyrlægen kunne heller ikke. Så jeg vil ikke umiddelbart bekymre mig over en skygge, men tænke i at det er arvvæv. Men super fint at få det tjekket på onsdag.