Idé til franske hotdog brød?

…det er ikke lige det jeg gnasker mest i, men blev spurgt om hvordan man laver brød til franske hotdogs…nogen der har prøvet ?

  • forestiller mig at en flütesform kan bruges ? - men hva’ så med hullet …:?

i mine forældres køkkenskuffe har de en blå dims der kan lave hullet… at beskrive dens udseende kommer til at lyde forkert her en mandag morgen

Den ser sådan her ud på nær mine forældres dims har et større rundt skaft at holde ved

http://www.npsfoodteknik.dk/maskiner-vis.asp?Id=41

Den der er vist til en pølsevogn og jeg har ingen ide om hvor man skaffer plastik dimsen (i guder jeg kunne grine af den da jeg var teenager) for jeg gætter på den er 30 år gammel den der ligger i mine forældres skuffe

Ahh, se den var brugbar…det eneste jeg ikke har googlet er spyd …en pølsebiks får jo brødene leveret forbagt, de varmer dem med sådan en dims du linker til…bare elektrisk og med plads til flere brød …havde en idé om at bage dem med indbygget hul, men den der kan da lige laves med lidt snilde…
havde oss tænkt på kernehus udstikkere og andre underlige dingenoter …:høhø:

Skaftet på en spiseske kan bruges i en snæver vending

Jeg tænker at bage flute i, og håbe at man kan få formen til at holde - skære det over på midten, og så lave hullet - måske som et kryds med en brødkniv der stikkes ned.

Jeg har jo googlet på en form …men det eneste der kommer op er flüte forme, så det må være det
kunne godt forestille mig at der skal laves en go’ sjat (og fryses), så jeg ved ikke med en spiseske, men jeg har selv en ret lang kernehusudstikker der er udformet som en tang, den kan altså klemme og skære i bunden
evt kunne hun jo bage, udhule og fryse …