Idéer til ferieaktiviteter i KBH for mindre børn?

Jeg søger gode råd til hvad man kan lave med en 4-årig i KBH området, da vi får kærestens søn på ferie i 8 dage.

Vi har ikke voldsomt mange penge (bruger allerede næsten 2000 på at få ham over)
Desuden har vi ikke bil. Dog har vi s-tog tæt på (vi bor i Smørum tæt ved Måløv st)

Knægten elsker at bade og være på legeplads.
Vi har desværre ikke venner herovre med børn i hans alder, så steder hvor han har mulighed for at lege med andre børn vil være super. Så han ikke behøver at have os “gamle” hoveder som eneste selskab hehe
Så hvis folk har erfaringer med gode steder, så vil det være super.

På forhånd tak :slight_smile:

Jeg brugte denne meget, da mine var mindre:
http://www.sjovforborn.dk

Skydebanen på Vesterbro er alletiders sted: http://bornibyen.dk/koebenhavn/places/45-skydebanehaven

Der er en stor soppesø her om sommeren, og en lille kiosk hvor man kan købe kaffe, is osv. Der er toiletter og det hele, og man kan sagtens få det meste af en dag til at gå der :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1085475]Jeg brugte denne meget, da mine var mindre:
http://www.sjovforborn.dk[/QUOTE]

Jeg har faktisk kigget der, men jeg syntes jeg blev mere forvirret over alle tilbuddene. Det kan godt være jeg bare skal lave en kande kaffe og give det en chance til :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;1085477]Skydebanen på Vesterbro er alletiders sted: Den bemandede legeplads i Skydebanehaven | Børn i byen - hvad skal vi lave?

Der er en stor soppesø her om sommeren, og en lille kiosk hvor man kan købe kaffe, is osv. Der er toiletter og det hele, og man kan sagtens få det meste af en dag til at gå der :)[/QUOTE]

Det ser faktisk ret super ud. Det tror jeg lige vil være noget for Elias :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;1085478]Jeg har faktisk kigget der, men jeg syntes jeg blev mere forvirret over alle tilbuddene. Det kan godt være jeg bare skal lave en kande kaffe og give det en chance til :slight_smile:

[/QUOTE]

Søg på København og gratis aktiviteter - så er det nok lettere at overskue :slight_smile:

Min erfaring med 4-årige er i øvrigt, at sådan noget som store legepladser er ideelt - meget mere behøver de ikke.

fælledparken har et kæmpe legeområde - tværs overfor parken…

om sommeren er der også bade/soppe muligheder og i det hele taget vil det være et eldorado for den lille :slight_smile:

og så kan i tage picnic med hvis vejret er godt og hygge hele dagen…

Der er også de offentlige legepladser… rigtig gode KLIK

Og hvis det bliver varmt nok… Friluftsbadene KLIK

En tur på stranden måske?
Svanemøllestranden kan i hvert fald anbefales, og den er tæt på stationen. :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1085494]En tur på stranden måske?
Svanemøllestranden kan i hvert fald anbefales, og den er tæt på stationen. :)[/QUOTE]

Er der ikke forfærdeligt mange mennesker der?
Vi får ham en masse på starnden når vi skal i sommerhus senere på sommeren, så det har ikke første-prioritet i denne omgang, men hvis vejret bliver helt i top, kan man jo lige så godt :wink:

[QUOTE=Gucci;1085497]Er der ikke forfærdeligt mange mennesker der?
Vi får ham en masse på starnden når vi skal i sommerhus senere på sommeren, så det har ikke første-prioritet i denne omgang, men hvis vejret bliver helt i top, kan man jo lige så godt ;)[/QUOTE]
Jeg synes ikke det er så slemt som Amager og Bellevue. Men måske har jeg bare været heldig.
Kan dog godt forstå hvis I vælger det fra, hvis I alligevel også skal i sommerhus. :slight_smile:

Zoologisk Museum ( Udstillinger – Københavns Universitet ) har stået for de bedste museumoplevelser i hele min barndom.
Og den nyåbnede del at Danmarks Akvarium ( http://www.denblaaplanet.dk/ ) Den Blå Planet, ville jeg helt sikkert også tage mine børn med til.
København er kanon by til at sætte videnskab sammen med børneoplevelser.

Zoologisk have er også den ret lille og overskuelig forlystelse.
Og så er der jo også den ælgamle Tivoli midt overfor Hovedbanegården. København H.

Eksperimentariet. Det er jo ikke gratis, men det er fantastisk med børn - for man må jo netop røre, prøve og lege med alting. Og det er sjovt for både børn og voksne. Min venindes dreng synes også det var meget sjov at se “hans dronnings” hus. Men det kræver jo nok at barnet har hørt om dronningen;) Men jeg tror de fleste børn vil synes det er sjovt at opleve garderne marchere til vagtskifte fro Rosenborg til Amalienborg. Der kan man jo gå på gaden bagved dem - og DET er gratis:-)

Også at køre med metroen og sidde helt foran, så man kan se, at der ikke er nogen der styrer toget;)

Frilandsmuseet - det er gratis. Han kan nok ikke få så meget ud af historien, men min erfaring siger mig, at de synes, det er smadder sjovt at rende ind og ud af alle husene, og så kan de voksne jo lære lidt imens.

Tænkte at jeg lige ville opdatere hvad det hele blev til…

Vi havde en dag i zoo, en dag i skydebanehaven og en dag i Valby Vandkulturhus… det var meningen at vi ville have været i eksperimentariet, men bette-manden blev lidt syg de sidste par dage, så det blev et par hjemmedage, hvor han spillede bil-spil med farmand og slappede af.

Tak for alle de gode råd, der er stadig flere ideer der skal prøves af når vi får ham over igen til efterårsferien