og jeg har været så letsindig at love familien en lækker og spændende menu med raclette og fondue
det var dumt
jeg har nemlig ikke særlig mange spændende ideer til hvad der skal steges, brases og friteres
kan jeg få lidt hjælp -surrender
indtil videre har jeg skrevet det her på sedlen :
svinemørbrad
oksemørbrad
store rejer
røget bacon snitte
coctail pølser
kyllinge bryst
fisk
små tomater
æg
revet ost
flutes
olie
hvidløgssmør
svampe
små løg
dej til rejerne
[quote=Bamse;88819]Hold da op, det lyder da allerede godt!!
Aspars i små stykker kunne også være godt. Eller noget frisk persille lige til at drysse over sådan et lækkert stykke mørbrad. Mmm, det lyder godt![/quote]
uhm ja det lyder godt, jeg er vild med persille og grønne asparges, tak for ideen
[QUOTE=Bamse;88819]Hold da op, det lyder da allerede godt!!
Aspars i små stykker kunne også være godt. Eller noget frisk persille lige til at drysse over sådan et lækkert stykke mørbrad. Mmm, det lyder godt![/QUOTE]
Krebsehaler vendt i æg og rasp, så bliver de dejlig sprøde i fonduegryden.
Og er der børn til stede (og visse voksne :D) er cocktailpølser svøbt i bacon et stort hit
[quote=Vivi_Fletcher;88972]Krebsehaler vendt i æg og rasp, så bliver de dejlig sprøde i fonduegryden.
Og er der børn til stede (og visse voksne :D) er cocktailpølser svøbt i bacon et stort hit :)[/quote]
det lyder spændende uhhhm, tusind tak
jeg laver en dej til rejerne, den må man kunne bruge til krebsehalerne også.
på racletten kan du i de så tingester i bunden, ligge kartofler i skiver med mornay sauce, revet ost peberfrugt stykker, champignons (staves) skinke strimler og evt en skive tomat. det er guf… alt det du har skrevet lyder rigtig lækkert.