Idoform/paragurt til missen

jeg glemte forresten helt at skrive tak til MissT for det søde tilbud om at få zoolac af hende!
Min kæreste skulle alligevel til københavn så han køber det på steno apotek.

Jeg kunne ikke drømme om at give min kat menneskemedicin, hvis ikke ejg vidste det var gennemprøvet og sikkert.

Men jeg synes helt sikkert også man skal advare en gang for meget snarere end en gang for lidt.

ligesom med dyrlægen, hellere ringe for ofte end for lidt. Den nyder min dyrlæge ihvertfald godt af… [bigloony]

Hov kan ikke lade være med at blande mig i al det medicin hvad må blandes ikke blandes snak. (man er vel lidt fagidiot)

Panodil slår dig ikke mere ihjel på fastende hjerte end hvis du har spist.
En rædsom måde at dø på, for efter at have taget dem vågner du op og er frisk, og først efter langt sygdoms forløb dør du af lever svigt, folk tager piller for at dø nænsomt, det er nok den mest pinsomme måde at dø på tror jeg.

Alkohol og pencillin, ja det betyder egentligt ikke det vilde, men bland det med antibiotika som eks metronidazol, så kan du få en reaktion der svarer til at du har drukket på antabus, det kan jeg heller ikke anbefale :S

Præcis! -thumbs
Alle lægemidler er farlige, derfor ordet LÆGEmidler og de skal og må kun tages efter anbefalet dosis eller efter hvad lægen har sagt ALT andet er et no go og jeg tror virkelig at man bør passe på med at sige ting som “at det har jeg selv gjort i 100 år uden der er sket noget” eller “det har jeg altid givet min kat og han har det da fint” der er stadig risiko for at det kan gå RIGTIG galt og det er netop derfor der er lavet vet. medicin og human medicin, hvis ikke man har en (dyr)læges eller en seriøs sundhedsfaglig udd skal man altså passe meget på med at anbefale om sig med human medicin til dyr uanset personlig erfaring. I mine øjne er det uansvarligt ikke at tage en dyrlæge ind over når man roder sig ud i human medicin afdelingen til dyr og selvom det “bare” er mælkesyrebakterier. :slight_smile:

Præcis! -thumbs
Alle lægemidler er farlige, derfor ordet LÆGEmidler og de skal og må kun tages efter anbefalet dosis eller efter hvad lægen har sagt ALT andet er et no go og jeg tror virkelig at man bør passe på med at sige ting som “at det har jeg selv gjort i 100 år uden der er sket noget” eller “det har jeg altid givet min kat og han har det da fint” der er stadig risiko for at det kan gå RIGTIG galt og det er netop derfor der er lavet vet. medicin og human medicin, hvis ikke man har en (dyr)læges eller en seriøs sundhedsfaglig udd skal man altså passe meget på med at anbefale om sig med human medicin til dyr uanset personlig erfaring. I mine øjne er det uansvarligt ikke at tage en dyrlæge ind over når man roder sig ud i human medicin afdelingen til dyr og selvom det “bare” er mælkesyrebakterier. :)[/quote]

Selvfølgelig skal man ikke eksprimentere selv.
Men der er nu flere her der har brugt menneske mælkesyrebakterier til deres katte med deres dyrlæges godkendelse. De videregiver bare deres erfaringer, det er op til os selv hver især om vi vil anvende de råd der kommer.

Præcis! -thumbs
Alle lægemidler er farlige, derfor ordet LÆGEmidler og de skal og må kun tages efter anbefalet dosis eller efter hvad lægen har sagt ALT andet er et no go og jeg tror virkelig at man bør passe på med at sige ting som “at det har jeg selv gjort i 100 år uden der er sket noget” eller “det har jeg altid givet min kat og han har det da fint” der er stadig risiko for at det kan gå RIGTIG galt og det er netop derfor der er lavet vet. medicin og human medicin, hvis ikke man har en (dyr)læges eller en seriøs sundhedsfaglig udd skal man altså passe meget på med at anbefale om sig med human medicin til dyr uanset personlig erfaring. I mine øjne er det uansvarligt ikke at tage en dyrlæge ind over når man roder sig ud i human medicin afdelingen til dyr og selvom det “bare” er mælkesyrebakterier. :)[/quote]

Selvfølgelig skal man ikke eksprimentere selv.
Men der er nu flere her der har brugt menneske mælkesyrebakterier til deres katte med deres dyrlæges godkendelse. De videregiver bare deres erfaringer, det er op til os selv hver især om vi vil anvende de råd der kommer.[/quote]

Enig -thumbs

jeg vil lige sige til de der mener det er uansvarligt. dyrlægen er spurgt til råds og han sagde at det ikke kunne skade, men at det heller ikke var sikkert det hjalp.

og nu er idoform jo ikke et decideret lægemiddel, men et naturlægemiddel, der vel ikke kan sammenlignes med panodiler eksempelvis.

Bamsen har ikke umiddelbart taget skade af det. men nu da vi har fået zoolac i huset er han røget på det istedet. Afventer desuden noget pulver fra Lis D, der måske kan hjælpe. foretrækker selvfølgelig at give noget der er beregnet til dyr.

Bamsens mave er bedre idag. han laver to pæne og så noget splat. og kun 1 gang i døgnet fremfor fire gange i timen som den første dag.

Og så er de begge på skånekost af kogt kylling og ris i kyllingevandet efter råd fra dyrlægen. så det går fremad og de får to gange om dagen en lille smule tørfoder (blanding af den gamle - RC kitten, og den ene nye - Iams Hairball)

Tak for de gode råd og hjælp!